2 Οκτωβρίου 2008

αρωματικό βάλσαμο (κηραλοιφή) με τριαντάφυλλο & γιασεμί



Μετά τις καλοκαιρινές περιπλανήσεις, τις γεμάτες με βοτανικές ανακαλύψεις και καινούργια αρώματα, η επιστροφή στην Αθήνα ζορίζει. Η πιο κοντινή περιπλάνηση πλέον είναι ο μικρός μου κήπος. Μέσα φθινόπωρου ήδη, αλλά κάτι υπάρχει..


Τα χρυσάνθεμα στην εποχή τους,


ο ιβίσκος από το Πήλιο,

ένα τριαντάφυλλο που και που..


Έτσι, είχα την ευκαιρία για μια μικρή λουλουδοσυλλογή, αρωματικότατη.



Σκέφτηκα να φτιάξω κάτι simple mais irrésistible, ένα βάλσαμο με άρωμα μεθυστικό, να μπορείς να το φοράς στο πρόσωπο, στο σώμα, στα μαλλιά. Πριν προχωρήσουμε στο βάλσαμο, θα χρειαστεί να φτιάξουμε το..

αρωματικό λάδι

~τα πέταλα από ένα τριαντάφυλλο
~τα πέταλα μιας γαρδένιας
~άνθη από γιασεμί
~20 ml έλαιο jojoba

Βάζουμε όλα τα παραπάνω υλικά σε ένα σκεύος πυρέξ που το τοποθετούμε σε bain-marie. Το αφήνουμε σε χαμηλή φωτιά για 1 1/2 ώρα. Με τη θερμότητα οι ενυδατικές και ιδιότητες των λουλουδιών καθώς και το άρωμά τους, μεταφέρονται στο έλαιο.

Αποσύρουμε το σκεύος και αφήνουμε το μίγμα για 4-5 μέρες σε δροσερό μέρος. Στραγγίζουμε το λάδι από μια λεπτή μουσελίνα.

Έχουμε το λουλουδένιο λάδι, πάμε για το βάλσαμο. Αυτό όμως δεν θα έχει τη σταθερή, συμπαγή υφή που έχουν συνήθως τα βάλσαμα, αλλά την υφή μιας κρέμας..

αρωματικό βάλσαμο

Oι αναλογίες για 100ml περίπου, δίνονται σε ογκομετρικά κουτάλια, 1 κ.σ.=15ml, 1κ.γ.=5ml)

η βάση των ελαίων
~3 κ.σ. βούτυρο karité
~1 κ.σ. λάδι καρύδας
~το αρωματικό λάδι
~½ κ.σ. κερί μιμόζας (ή μέλισσας)

η υδατική βάση
~2 κ.γ. γλυκερίνη
~2 κ.γ. τζελ αλόης

αιθέρια έλαια & πρόσθετα
~8 σταγόνες βιταμίνη Ε
~2 κ.γ. πούδρα ίριδας ή corn flour
~10 σταγόνες αιθέριο έλαιο ροδόδενδρο (rhodendron anthopogon)
~10 σταγόνες αιθέριο έλαιο ροδόξυλο (bois de rose, aniba rosaedora)
~5 σταγόνες αιθέριο έλαιο βανίλιας (vanilla planifolia)
~8 σταγόνες αιθέριο έλαιο γιασεμί (jasmimum grandiflorum)
~4 σταγόνες αιθέριο έλαιο τριαντάφυλλο (rosa damascena)

Σε ένα ανοξείδωτο μπολ βάζουμε το βούτυρο karité, το λάδι καρύδας και το κερί. Το τοποθετούμε σε bain marie μέχρι να λειώσουν τα υλικά και τα αφήνουμε τουλάχιστον για 20 λεπτά στους 75 βαθμούς.

Αποσύρουμε το μπολ, περιμένουμε να πέσει η θερμοκρασία του μίγματος στους 35 βαθμούς. Προσθέτουμε το τζελ αλόης και χτυπάμε καλά το μίγμα με ένα μίξερ χειρός. Βάζουμε το μπολ στην κατάψυξη για 3 λεπτά.

Προσθέτουμε στο μίγμα το αρωματικό λάδι και τη βιταμίνη Ε, το χτυπάμε καλά, και το βάζουμε στην κατάψυξη για 3 λεπτά ακόμη.

Ακολουθούμε τη ίδια διαδικασία αρκετές φορές μέχρι το βάλσαμο να πάρει την υφή μιας κρέμας. Προσθέτουμε τη γλυκερίνη και επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία 1-2 φορές ακόμη.

Προσθέτουμε την πούδρα ή το corn flour και την ενοποιούμε καλά στο μίγμα. Με αυτή την προσθήκη, το βάλσαμο θα έχει λιγότερο λιπαρή υφή. Τελευταία θα βάλουμε τα αιθέρια έλαια.

Όλα τα συστατικά καθώς και ο συνδυασμός των αιθέριων ελαίων έχουν αντιοξειδωτικές & αντιγηραντικές ιδιότητες και ενυδατώνουν την επιδερμίδα σε βάθος. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το βάλσαμο για ένα αρωματικό μασάζ, σαν ενυδατική & θρεπτική μάσκα προσώπου ή σαν αναπλαστική μάσκα για τα μαλλιά. Το άρωμα simply divine.

Νάτο το αρωματικό..


Ακούμε Bon Jovi, Bed of roses.


49 σχόλια:

  1. Μισό λεπτό να πιάσω ένα κουταλάκι... να το βυθίσω στην κρέμα να φάω μια μπουκίτσα :)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. :)
    εσάς mamma, πρέπει να σας κάνω το τραπέζι;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποπο!τι αρώματα είναι αυτά,Μάγισσα;Όλα αγαπημένα-μα που να βρω τα άνθη;Εδώ μετά τα τελευταία κρύα δεν έμεινε τίποτα.
    Θα πρέπει να περιμένω την επόμενη ανθοφορία και θ΄αργήσει...τέτοια ατυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μη στεναχοριέστε Eleni, ευτυχώς υπάρχουν τα αιθέρια!

    ΥΓ: έγινες καλά τώρα ντίαρ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωωωωω τι μυρωδάτο ποστ! Εδώ έφτασε η μυρωδία του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και τι να βάλω;σκέτο jojoba;

    Πάω καλύτερα,αλλά δεν έχω αναρρώσει πλήρως.Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ωραια τα λουλουδια, ωραιο και το βαλσαμο, οι μυρωδιες καταπληκτικες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλέ, το λαδάκι δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε μόνο για άρωμα; Μήπως να αυξήσουμε το έλαιο για να μην είναι τόσο έντονο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μάγισσα! υπέροχο!
    ενοείται ότι θα το φτιάξω :) και επιτόπου αλλά δεν έχω ιβίσκο (αλλά έχει πάρει το μάτι μου ένα σε μα αυλή δίπλα από τον παιδικό στ. του γιου μου) οπότε το σ/κ θα γεμίσω πάλι την κουζίνα αρώματα και βαζάκια!
    μερσί για την ωραία ιδέα τις όμορφες φώτο και το ...καταπληκτικό τραγούδι !

    με τη ευκαιρία έκανες τίποτα στον κήπο? εγώ γέμισα τον τόπο καλέντουλες και λεβάντες, και μόλις πληροφορήθηκα που θα βρω βαλσαμόχορτο (λέει ...στου Ρίχτη στην ποταμιά μέσα ...λέει ....) οπως καταλαβαίνεις έχω πεζοπορία την Κυριακή Θεου θέλοντος και καιρού επιτρέποντος :) ...ενοείται ότι θα γυρίσω με φωτορεπορτάζ ...διότι πως θα ξαναπάω εκεί ?...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. καλώς τις κοπέλλαι :)

    σας άρεσε madame deli?

    eleni,
    το jojoba το έβαλα γιατί είναι ανθεκτικό στην υψηλή θερμοκρασία. Μπορείς να βάλεις όποιο θέλεις.

    akamtra, μερσί, φτιάξε και τίποτα, μην είσαι ακαμάτρα..

    popelix,
    το λάδι είναι αρωματικό αλλά δεν είναι και eau de parfum..
    Mπορείς να το χρησιμοποιήσεις για ένα αρωματικό μασαζ, όπως και το βάλσαμο.

    Μινωίτισσα ντάρλινγκ,
    Σου άρεσε? Δεν έχω βάλει ιβίσκο, μόνο γαρδενια, γιασεμί και τριαντάφυλλο..
    Τη φωτό του ιβίσκου την έβαλα για πουλ μουρ :)

    Κι εγω αγαπω Bon Jovi!

    Λοιπόν για τον κήπο: αυτό που σου έλεγα αφορούσε το λαχανόκηπο (le pauvre) για τον οποίο δεν έκανα τίποτα ακόμη.
    Ασχολήθηκα μόνο με τα λουλούδια (και τα καινούργια κοσκινάκια μου) που είναι σε διαφορετικό κήπο.
    Αυτό το ΣΚ θα ασχοληθώ με τη περιποίηση των εσπεριδοειδων που είναι κι αυτά σε άλλο σημείο.

    Για τον έρημο το λαχανόκηπο, αφού οι ντομάτες και τα κολοκύθια με απαρνούνται, θά κάνω αυτό που είπαμε, θα αφήσω τα λίγα δεντρα που έχει και θα βάλω μόνο βότανα..

    Τα φύτεψες κιόλας? Tέλεια! Οι σπόροι είναι οι αλλοδαποί;-)

    Πολύ θέλω κι εγώ να έρθω παρέα στην ποταμιά, αλλά έχε κατά νου πως ο καιρος του βαλσαμόχορτου είναι ο Μάιος-Ιούνιος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αα για πουλ μουρ ήταν και τσίμπησα και γω !
    οι αλλοδαποί είναι ον δε γουει, διότι το international site δεν είναι ακόμα έτοιμο οπότε ανταλλάξαμε ενα σωρό μειλς (διότι το αηδόνι παρήγγειλε και φυτά και τριανταφυλλιές και λοιπά...) κάθε μεσημέρι την βγάζω στον κήπο, την έχω δει πολύ κηπουρός ... αν πάει γενικώς καλά ο κήπος απο την επόμενη σεζόν λεβάντες και καλέντουλες παραγωγής μου.
    Αυτό με το βαλσαμόχορτο μου έχει γίνει εμμονή, πήγα σε ένα φυτώριο και του λέω βαλσαμοχορτο και μου λέει αυτός, έχω μελισσόχορτο το ίδιο είναι, επιμένει αυτός, επιμένω εγώ, τέλος πάντων το πήρα το φυτεψα αλλά είναι μελισσόχορτο και ΔΕΝ είναι το ίδιο...τελος πάντων ...λες να πάω τοσο ποδαρόδρομο τσάμπα και να μην βρω βαλσαμόχορτο ?...χεχε δεν σου είπα και το καλύτερο ...στο εν λόγω φυτώριο βρήκα ορτανσίες ! οι οποίες είναι υπέροχες, είναι πολύ ανθεκτικές στην ζέστη και ναι τις έχω τώρα χμ... 12 μέρες και είναι μια χαρά ! η διαφορά με τις άλλες του Πηλίου είναι ότι σ αυτές εδώ και το φύλλωμα και τα λουλούδια είναι πιο παχειά να το πω ? έστω πιο ανθεκτικά ...θα σου στείλω φώτο:) επιστρέφω στον κήπο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Mινωίτισσα
    Όταν λέω πουλ μουρ, εννοώ ότι υπάρχει στον κήπο (νεοαποκτηθείς εκ Πηλίου) αλλά δεν υπάρχει στο βάλσαμο..

    Όχι, φυσικά δεν είναι το ίδιο, αλλά το μελισσόχορτο είναι θαυμάσιο βότανο, καλά έκανες και το πήρες..

    Ορτανσία ε? ούτε θυμάμαι πόσες έχω χάσει...μια απόμεινε μόνο :(

    Τι παρήγγειλε τ'αηδόνι??? Προβλέπω Μινωίτης τις, να με κυνηγά με την πιστόλα;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. j ai compris ...αλλά για μια στιγμή μου πέρασε απο το μυαλό ότι ίσως να έχεις και παραλλαγή με ιβίσκο
    ...τεσπα... ο Μινωίτης παρόλη την πίεση της δουλειάς μια χαρά συνεργάζεται :) ! (μέχρι και μπανανιά του ζήτησα ...:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. μάλιστα, εύκολο μου φάνηκε κι εμενα!
    αλλά δεν έχω γαρδένια -με τι την αντικαθιστώ;
    :)

    **δεν ξενασχολιάζω το τραγούδι, όταν περάσω σε ξένο ρεπερτόριο θα αντιγράψω τη λίστα σου :)

    Υπέροχα δεν είναι τα ανθισμενα χρυσάνθεμα;

    Φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Mοργκανα μου δυσκολο μου φανηκε αυτο.
    Τα λουλουδια σου υπεροχα!!!

    πολλα φιλια και καλο μηνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλό και ευωδιαστό μήνα μάγισσα μου.
    :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Mινωίτισσα οποία τύχη!
    Οι μπανανιές σίγουρα θα πιάσουν, εδώ έπιασαν σε μένα! βέβαια θέλουν πολύ νερό και καθόλυ κρύο, κάτι που εσείς το έχετε δεδομένο.
    Αν ξέρεις αυτό τον τύπο της ορτανσίας, ενημέρωσέ με πλιζ, το είπα στη..mamman και ζήλεψε :)

    νατασσάκι ντίαρ,
    εύκολο είναι.. τη γαρδένια δεν την αντικαθιστάς με τίποτα!
    my list at your disposal :)

    faraona
    ευχαριστώ και σε φιλώ!

    Μαριλένα
    καλό μήνα και σε σένα :)

    deli :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ πολύ όμορφες και εμπεριστατωμένες οι ματζουνοσυνταγές σας.
    Δηλώνω οτι κι εγώ τον έχω από χρόνια τον “ιό” των βοτανοπαρασκευών και ενημερώνομαι συχνότατα από τα μαγικά σας δρώμενα. Θα ήθελα να ρωτήσω χίλια πράγματα, αλλά θα δείξω χαρακτήρα, (μην κακοχαρακτηριστώ από την πρώτη μας γνωριμία) και θα αρκεστώ σε δυο- τρεις (με δέκα υποσκέλη…) ερωτησούλες:

    Τα έλαια που αναφέρονται συχνά στη βιβλιογραφία ως τονωτικά της τριχοφυΐας (μεταξύ άλλων και argan oil , evening primrose oil) καθώς και η αγαπημένη βρώμη, λεκιθίνη και ταχίνι, όταν χρησιμοποιούνται σε συνταγές για το πρόσωπο, βοηθούν ώστε η αποτρίχωση με laser να γίνεται μάταια?

    Είναι το βαλσαμόλαδο παράγοντας φωτοευαισθησίας του δέρματος, όπως μου λέει η mother μου, που της το είπε η mother της ? Μήπως σας βρίσκεται καμία συνταγούλα για φακίδες-κηλίδες να ασπρίσουμε οι φακιδομύτες ?

    Στο super συνταγολόγιο σας, στο sector υγιεινή, μήπως θα μπορούσε να μπει κανένα φυτικό και ήπιο καθαριστικό για την ευαίσθητη γυναικεία περιοχή, να μην αγοράζουμε οι γυναίκες αυτές τις χημείες που μας πουλάνε και ταράζεται το σύστημά μας και αντιδρά με διάφορες διαμαρτυρίες, τύπου αποχή από ενδιαφέροντα σπορ?
    Ελπίζω να μην σας κούρασα…
    Ευχαριστώ για όλα τα όμορφα που μας δίνετε.
    Ισιδώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Isidora,
    καλώς ήλθες :)

    Χαίρομαι που έχουμε το ίδιο χόμπυ.

    1. Τα έλαια που αναφέρεις περιποιούνται το τριχωτό, δεν αναπτύσσουν την τριχοφυία. Διαφορετικά, θα είχε λυθεί το πρόβλημα της... φαλάκρας :)

    2. Ναι, είναι παράγοντας φωτοευαισθησίας σε περίπτωση κατάχρησης ή κακής χρήσης, π.χ. δεν είναι δόκιμο να φτιάξουμε αντηλιακό με βαλσαμόλαδο. Αντίθετα, η προσθήκη του σε ποσοστό 5-10%, δίνει ένα πολύ καλό after-sun.

    3. Υπάρχουν κάποια αιθέρια για τις φακίδες, δεν ξέρω κατά πόσο είναι 100% αποτελεσματικά. Θα δω και θα σου πω.

    4. Το σαπούνι από 100% ελαιόλαδο, με υπερλίπανση πάνω από 7% κάνει μια χαρά για κάθε ευαισθησία!
    Ναι, μπορώ να δώσω συνταγή εκτός σαπουνιού, αλλά θα πρέπει πρώτα να βρεθεί ο κατάλληλος τίτλος για το ποστ;-)

    Δε με κούρασες,
    τα λέμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. προς ανόητο/η ανώνυμο/η

    Δεν είστε ευπρόσδεκτος/η εδώ. Αυτή η ανοησία να μην επαναληφθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αχ ζηλευω , κυριως γιατι δεν εχω κανενα λουλουδι . Καλε κυρα-μαγισσουλα αν βαλω αποξηραμενα πεταλα ? Ισως να αλλαζε λιγο η διαδικασια ... διαφώτησε με plz

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. γεια σας γεια σας. Μόλις προχθές σας ανακάλυψα και έχω ήδη κολλήσει. Εχθές αργά το βράδυ έφτιαξα την cold cream για πρώτη φορά νομίζω ότι έγινε αρκετά καλή μόνο που σήμερα που πάγωσε είναι λίγο σφιχτή όχι παρα πολύ. Εβαλά τις δόσεις ακριβώς. Τα υλικά τα είχαι πάρει η μητέρα μου πριν 6 μήνες γιατί ήθελε να φτιάξει μια κρεμούλα δεν ξέρω τι ακριβώς και ούτε ειχα όρεξη να ασχοληθώ.
    Βλέποντας τις συνταγές σας δεν ξέρω τι έπαθα και θέλω να τα φτιάξω όλα. Τη Δευτέρα λέω να κάνω μιά βόλτουλα για ποιο εξιδικευμένα υλικά και να φτιάξω κρεμουλά σωματος σοκολάτα ή κανέλλα πορτοκάλι. Θα πάω μια βόλτα από το μπ@χ@ρ γνωστος τόπος για μένα διότι η μητέρα έχει μεζεδοπωλείο και μέχρι πρότεινος αγόραζα τα μπαχαρικά. Τώρα θα πηγαίνω και για τα σαπουνάκια μου και τις κρεμούλες. Ελπίζω μέχρι τα Χριστουγεννα να έχω καταφέρει κάτι και τα δωρα που θα κάνω στους φιλους και συγγενείς μου να είναι φτιαγμένα από τα χεράκια μου.
    Ελπίζω να με θέλετε στην παρέα σας. ΑΑΑΑ ξέρω και ωραιες συνταγές για γλυκάκια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Θενξ, για την prompt reply.

    Ιδέα τίτλου για το Post:
    "soft gyn-cleanser" ή εναλλακτικά “καθαρίζοντας το γόνι” (σανσκριτική λέξη για το επίμαχο μέρος του σώματος, που κάποιοι λένε οτι μπορεί να σύρει μέχρι και καράβι!)
    Πολύς λόγος για τα άδυτα των αδύτων...Πάω να σπείρω κάτι βολβούς κρόκων που αγόρασα πριν από λίγο. Ίσως οι στήμονές τους να μπορούν να μπουν σε καμιά συνταγή...
    υ.γ. δυσκολεύτηκα να στείλω το μνμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. κριμα! δεν εχω αυτη τη στιγμη (λογω ιωσης, λογω της οποιας εχασα το πρωτο για φετος μαθημα ζωγραφικης, που δεν την παραταω παρολο που δεν πολυπρολαβαινω) αισθηση της οσφρησης και δεν μπορω να μυρισω :(

    Πιο πανω ειπες στη ισιδωρα οτι εχετε το ιδιο χομπι. Λαθος. Αυτο δεν ειναι χομπι. Ειναι επιστημη!!(κατι δεν μου παει καλα ετσι οπως εγραψα την επιστημη, εχω προσωρινη απωλεια οπθογραφικης μνημης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. και γαρδένια και γιασεμί και τριαντάφυλλο! τι τρίο αγαπημένο ειν'τούτο! ζηλεύω τους κήπους και τα λέλουδά σας, εγκώ ντεν έχω, κλαψ, να βάλω λοιπόν αιθέριο γιασεμιού και ρόδου (η χαρά δεν είναι η ίδια βέβαια) αλλά για τη γαρδένια δε γίνεται τίποτα; δεν έχει αιθέριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Aγαπητή Θριαμβεύσατε πάλι!

    Έχω μια ερώτηση κουραστική:))))

    Πως μπορώ να φτιάξω gel?

    Κατά την απουσία μου από το νετ δοκίμασα να φτιαξω σαμπουάν και αφρόλουτρο, απαγοητεύτηκα και τα υλικά και τα σύνεργα πήγαν στον "βρόντο".

    Καλημέρα σας αγαπητή και κόρες Μαγευτικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μάγισσα καλό Σ/Κ,
    τα λαδάκια που φτιάχνουμε,πόσο καιρό διαρκούν;
    Ρωτώ γιατί έσπασα ένα βαζάκι με χαμομηλέλαιο-το είχα πριν το καλοκαίρι-αλλά μύριζε υπέροχα,δε μου φάνηκε χαλασμένο.Τα λάδια όταν περνά καιρός δε μυρίζουν άσχημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Nivalos,
    αν δεν έχετε φρέσκα λουλούδια, δεν πειράζει. Τα αιθέρια έλαια θα κάνουν την αρωματική τους δουλειά. Τα αποξηραμένα, δεν έχουν τόσο έντονο άρωμα..

    vanessa ,
    καλώς ήλθατε, φυσικά και σας θέλουμε στην αρωματική μας παρέα! Και εσάς και τα υπέροχα γλυκάκια σας :) κάθε πρόταση ευπρόσδεκτη!

    Βλέπω ότι το έχετε πάρει ζεστά το θέμα.. Χαίρομαι που σας πέτυχε η cold cream και εύχομαι καλές δευτεριάτικες αγορές. Εδώ είμαστε αν χρειαστείτε κάτι.


    Ιsidora ,
    Να ένας καλός τίτλος γι’αυτό το μείζον ζήτημα :)
    Μπαίνει στη λίστα των παραγγελιών.
    Καλές κηπουρικές εύχομαι, ο κρόκος είναι έχει χίλιες δυο ιδιότητες, μόνο που βάφει...

    μαριλένα babe,
    ελπίζω τώρα να είσαι καλύτερα, & εσύ & η βιολογία , και να συνεχίζεις να με ενθαρρύνεις στην ..επιστήμη μου :)

    ΥΓ : η ορθογραφική σου μνήμη πάει μια χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. heart,
    ναι, είναι το σούπερ τρίο :) Δυστυχώς δεν υπάρχει αιθέριο γαρδένιας, ούτε έχω συναντήσει ποτέ absolute, παρά μόνο fragrance oil...:(

    Ιsida ,
    καλώς ήλθατε, μας λείψατε!

    Τζελ ε? Κοιτάξτε πλιζ το anti-age serum όπου προτείνω ένα τζελ με βάμμα, xanthan και νερό. Τώρα πρόκειται να δοκιμάσω κι ένα υλικό και θα σας πω το αποτέλεσμα.

    Αλήθεια, γιατί δεν σας πέτυχαν? Τι κάνατε δλδ?

    eleni ,
    Δεν έχουν όλα τα λάδια την ίδια διάρκεια ζωής. Τα πολυακόρεστα διαρκούν λιγότερο και αυτά που έχουν ω, ακόμη λιγότερο. Η υψηλή θερμοκρασία και το φως συντελούν στην οξείδωσή τους (τάγγισμα).
    Το jojoba, που έχει τη σύσταση ενός υγρού κεριού είναι καλή περίπτωση για εκχυλίσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. μάγισσα για μπείτε στον κόπο και θυμίστε μας τι είναι το fragrance oil

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Χρώματα κι αρώματα, όμορφα όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. heart,
    δεν είναι τίποτα άλλο από τα συνθετικά αρωματικά έλαια, υπάρχουν σε τεράστια ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων, σε φθηνότερη τιμή φυσικά από τα αιθέρια και βέβαια χωρίς αρωματοθεραπευτικές ιδιότητες.
    Να επισημάνω πως υπάρχουν και σε αυτά ποιότητες και ποιότητες και χρησιμοποιούνται εκτός από την αρωματοποιία και στην παρασκευή σαπουνιών.
    Η ποικιλία τους είναι τόσο μεγάλη, σε σημείο που να μπορείς να βρεις fragance "spiced pumpkin cake"...

    μαρίνα, ευχαριστώ πολύ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. μερσί μανδάμ και μπονζουρ. τώρα αν αυτό το spiced pumpkin cake το εκλάβω ως σπόντα, εγώ θα φταίω, ε, πέστε μου!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Μάγισσα είσαι πράγματι, αφού καταφέρνεις και φτιάχνεις τέτοια πράγματα μόνη σου... Τι να σου πω καλή μου, κάθε φορά που σε διαβάζω μένω με το στόμα ανοιχτό! Μπράβο και πάλι μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μάγισσα μου,βρήκα γιασεμί!Όταν λέμε βρήκα μμ...δηλαδή μάδησα λίγο από ένα περιβόλι-κακό ε;Άντε καλέ,δεν έβρισκα αυτόν που το έχει -τι να κάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ε ρε γέλια! άμα μας τσακώνει ο αγροφύλακας, σε σας θα τα ρίχνουμε όλα, μάγισσα!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Heart,είδες για την ομορφιά αμάρτησα!Τι να κάνω η κακομοίρα,αφού το γιασεμί μου είναι μικρούλι και τα τριαντάφυλλά μου μετά την εγκατάλειψη του καλοκαιριού και την πρόσφατη κακοκαιρία δεν παίρνουν μπρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Μαρία σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια :)

    heart χεχε

    eleni
    Nτροπή!! μόνο γιασεμί μάδησες από το περιβόλι? άλλο τίποτις δεν είχε;-)

    YΓ με λίγη στοργη και προδερμ τα τριαντάφυλλα θα ανανήψουν, αντέχουν αυτά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Παναγιά μου, παναγιά μου!
    Τι είναι αυτό πάλι; Πόσο χαίρομαι που μου έχουν απομείνει 2 τριαντάφυλλα και κάτι λίγα γιασεμιά στον κήπο! Γαρδένια θα σουφρώσω απο τη μαμά, χεχε!
    Καταπληκτικό, σχεδόν μου ήρθε η μυρωδιά και μόνο διαβάζοντας! θα φτιάξω και το λάδι μόνο του για μασαζάκι και το βάλσαμο!
    Είστε καταπληκτική όπως πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Staaaaaaaar
    καταζητείστε! σας χρειάζομαι επειγόντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Μάλιστα! Παρούσα! (Επιτέλους τελείωσα με τις πανεπιστημιακές υποχρεώσεις..)
    Τι με χρειάζεστε? Ό,τι θέλετε! Θέλετε να μου στείλετε e-mail??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Αγαπητή μάγισσα,
    έφτιαξα το αρωματικό σας βάλσαμο και ομολογώ ότι βγήκε καταπληκτικό.Άλλαξα όμως λίγο τη συνταγή και αντί για πούδρα ίριδας,που δεν είχα ,έβαλα μια δικής μου κατασκευής με άρωμα γιασεμιού, η οποία περιέχει και σόδα.Λέτε να πειράξει η σόδα το ευαίσθητο δερματάκι μου;
    Ρούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ρούλα καλημέρα,
    ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

    Αν πρόσεξες, συστατικά της συνταγής δίνω σαν εναλλακτική το corn flour. Δε γνωριζω ακριβώς τη σύσταση της πούδρας σου, αλλά η σόδα έχει αποσμητικες, ..καθαριστικες ιδιότητες και αν υπάρχει σε μεγάλη ποσότητα μπορεί να γίνει ερεθιστική.
    Δε χάνεις τίποτα να δοκιμάσεις το βάλσαμο σε μια..ανθεκτική περιοχή όπως πχ τα πόδια~

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Τη δοκίμασα, αγαπητή μάγισσα και όντως δεν έπαθα τίποτα.Η πούδρα μου έχει μέσα και corn flour και είναι αρωματισμένη με λουλούδια γιασεμιού.
    Θα μου επιτρέψετε όμως μία ακόμη ερώτηση.Προμηθεύτηκα,από Γερμανία, υγρή λεκιθίνη, Lysolekithin.
    Αν χρησιμοποιήσω αυτή στις συνταγές σου πόσα ml πρέπει να βάλω;
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    Ρούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Τη δοκίμασα, αγαπητή μάγισσα και όντως δεν έπαθα τίποτα.Η πούδρα μου έχει μέσα και corn flour και είναι αρωματισμένη με λουλούδια γιασεμιού.
    Θα μου επιτρέψετε όμως μία ακόμη ερώτηση.Προμηθεύτηκα,από Γερμανία, υγρή λεκιθίνη, Lysolekithin.
    Αν χρησιμοποιήσω αυτή στις συνταγές σου πόσα ml πρέπει να βάλω;
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    Ρούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Βρε παιδιά έχω μερικές απορίες:
    1) Πού θα βρω το κερί μιμόζας; τι είναι αυτό; αφού η μιμόζα είναι δέντρο τι κερί βγάζεις
    2) Η αλλαντοϊνη δεν είναι χημικό πρόσθετο; ποιος είναι ο ρόλος της στο μείγμα; εμένα δεν μου πάει.. με τι μπορώ να την αντικαταστήσω ή και να την καταργήσω ή θα τα κάνω μαντάρα; και
    3) Πού θα βρω αυτήν την πούδρα ίριδας;; εσύ βρε πουλάκι μου από που την προμηθεύεσαι;
    Ελένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Please let me know if you're looking for a author for your blog. You have some really great articles and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd love to write some content for your blog in exchange for a link back
    to mine. Please send me an email if interested.
    Kudos!

    Feel free to visit my page heavy addiction

    ΑπάντησηΔιαγραφή

την αρωματοάπόψή σας πλιζ :)