φυσικά καλλυντικά, αλχημείες & ελιξίρια

Δευτέρα, Ιουλίου 31

Θέλω κρεμούλα....(παρασκευή καλλυντικής κρέμας)


Παρακαλούνται θερμά οι κυρίες vasvoe και naturalisme να επέμβουν δυναμικά και διορθωτικά όπου δει, διότι ως γνωστόν, οι Χιώτες πάνε τρεις-τρεις.




Τι είναι η κρέμα;

Μια καλλυντική κρέμα είναι το προϊόν της ένωσης (γαλακτοματοποίησης) των δύο βασικών της συστατικών, του νερού και του ελαίου, τα οποία δεν ομογενοποιούνται χωρίς τη βοήθεια ενός τρίτου μέσου: του γαλακτοματοποιητή.

Τα βασικά συστατικά λοιπόν είναι τρία:

arrow η υδατική βάση: νερό ή ανθόνερο, έγχυμα, αφέψημα, χυμός ή τζελ αλόης ή άλλα υδατικά και γλυκολικά εκχυλίσματα. Εδώ, βασικές γνώσεις περί βοτάνων μπορεί να φανούν πολύτιμες.
arrow η βάση των ελαίων: φυτικά έλαια σε υγρή (π.χ. αμυγδαλέλαιο) ή στερεή μορφή (π.χ. βούτυρο κακάο) ή και έλαιο στο οποίο έχουμε εκχυλίσει βότανα. Σημειώνουμε ότι το κάθε φυτικό έλαιο έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ιδιότητες. Συνιστώ τη χρήση βιολογικών φυτικών ελαίων ψυχρής έκθλιψης τα οποία διατηρούν τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά τους.
arrow ο γαλακτοματοποιητής που για τα φυσικά καλλυντικά είναι κυρίως: το κερί της μέλισσας ή κάποιο άλλο φυτικό κερί, και το ειδικό emulsifying wax. Το emulsifying wax δεν είν
αι ακριβώς 100% φυσικό συστατικό: είναι παράγωγο φυτικών ελαίων που έχουν υποστεί ήπια χημική επεξεργασία, και ενοποιεί αποτελεσματικά το νερό και το έλαιο. Στην αγορά του χρειάζεται προσοχή γιατί όλα τα emulsifying waxes δεν είναι φυτικής προέλευσης.
Όταν χρησιμοποιούμε μόνο κερί μέλισσας, στην ομογενοποίηση βοηθούν επίσης ο βόρακας (borax, τεραβορικό νάτριο) και η λεκιθίνη.
Σε πολλά βιβλία φυσικών καλλυντικών σαν ομογενοποιητής αναφέρεται και το
στεατικό οξύ.
arrow Ακόμα σε μια κρέμα χρησιμοποιούνται συντηρητικά για να εμποδίσουν την ανάπτυξη βακτηρίων και για να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του προϊόντος. Δε θα μιλήσουμε εδώ για τα χημικά συντηρητικά των καλλυντικών μαζικής παραγωγής όπως π.χ. τα parabens, τα οποία χρησιμοποιούνται ακόμα και σε καλλυντικά φαρμακείου που ονομάζονται
«φυσικά».
Η διάρκεια ζωής των φυσικών καλλυντικών που φτιάχνονται στο σπίτι, είναι πραγματικά μικρή. Σαν συντηρητικό εγώ χρησιμοποιώ το εκχύλισμα σπόρων γκρέιπφρουτ και αιθέριο έλαιο tea tree. Σαν φυσικά συντηρητικά λειτουργούν και όλα τα αιθέρια έλαια, τα οποία όμως δεν βρίσκονται σε τόσο μεγάλη συγκέντρωση στα σκευάσματά μας ώστε να τα προστατέψουν αποτελεσματικά.
Σε υψηλές θερμοκρασίες είναι προτιμότερο να αποθηκεύουμε τις κρέμες στο ψυγείο.
arrow Τα αιθέρια έλαια είναι ενεργά συστατικά τα οποία προσδίδουν στην κρέμα το βασικό της χαρακτηριστικό, για παράδειγμα η προσθήκη αιθέριου ελαίου τριαντάφυλλου δίνει ένα αντιρυτιδικό προϊόν. Τα περισσότερα παράγονται από την απόσταξη των φύλλων, των καρπών, των ανθών, της ρίζας, του κορμού των φυτών ή και από ρητίνες των δένδρων, και το κάθε ένα έχει τις δικές του ιδιότητες.
arrow Άλλες προσθήκες σε μία κρέμα μπορεί να είναι το μέλι, η γλυκερίνη, βιταμίνες, ένζυμα και άλλα ενεργά συστατικά που ανάλογα με τη σύστασή τους προστίθενται στην υδατική ή στη βάση των ελαίων.


Τι θα χρειαστώ;

Τα σκεύη που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να είναι ή πυρέξ ή ανοξείδωτα. Φροντίζουμε να τα αποστειρώσουμε βράζοντάς τα σε καυτό νερό.
Χρειαζόμαστε:
Star 2 (τουλάχιστον) σκεύη πυρέξ. Οι δοσομετρικές κούπες μαγειρέματος είναι τα πιο κατάλληλα σκεύη.
Star 1 μεγάλο βαθύ τηγάνι σαν βάση για υδρόλουτρο (bain marie).
Star δοσομετρικά κουτάλια για να υπάρχει ακρίβεια στη δοσολογία. Τα δοσομετρικά κουτάλια μετρούν τα υλικά κατ'όγκο: 1 κουταλιά της σούπας= 15ml, 1 κουταλάκι του γλυκού= 5ml.
Tα βρίσκουμε στα εξειδικευμένα καταστήματα με σκέυη κουζίνας. Αν δεν μπορούμε να βρούμε, τότε θα χρησιμοποιήσουμε ανοξείδωτα κουταλάκια του καφέ και της σούπας, πάντα αποστειρωμένα.
Star 1 ανοξείδωτο μικρό «σύρμα αυγών» ή ένα μικρό μίξερ χειρός ή ένα μιξεράκι του νες καφέ (ανοξείδωτο).
Star ζυγαριά ακριβείας όταν οι συνταγές δίνονται σε γραμμάρια.
Star θερμόμετρο κουζίνας για τους σχολαστικούς

Star αποστειρωμένα γυάλινα βάζα για την κρέμα μας.


Πως θα τη φτιάξω;

~ Σε ένα πυρέξ βάζουμε το κερί, τα φυτικά έλαια και τη λεκιθίνη όπου αναφέρεται (τη βάση των ελαίων).
~ Σε άλλο σκεύος βάζουμε την υδατική βάση, τη γλυκερίνη και το βόρακα όπου αναφέρονται.
~ Γεμίζουμε το τηγάνι κατά το 1/3 με νερό, το βάζουμε σε χαμηλή θερμοκρασία και τοποθετούμε σ’ αυτό τα δύο σκεύη.


~ Περιμένουμε να λειώσουν καλά το κερί και τα στερεά έλαια και ανακατεύουμε σχολαστικά τα υλικά για να ενοποιηθούν.
~ Μόλις ζεσταθεί το μείγμα της υδατικής βάσης ανακατεύουμε για διαλυθεί ο βόρακας και να ενοποιηθούν τελείως τα υλικά.
~ Αποσύρουμε τα σκεύη από το τηγάνι.
~ Στο μείγμα των ελαίων προσθέτουμε τις λιποδιαλυτές βιταμίνες, στην υδατική βάση τις υδατοδιαλυτές όπου αναφέρονται.


~ Αφήνουμε τα μείγματα να γίνουν χλιαρά (37 βαθμοί C). Μετράμε τη θερμοκρασία με το θερμόμετρο μαγειρικής αλλά αν δεν έχουμε, δοκιμάζουμε με τις άκρες των δακτύλων τη θερμοκρασία, πρέπει να είναι ίδια μ’ αυτή του ανθρώπινου σώματος. Είναι σημαντικό και τα δύο μείγματα να έχουν την ίδια θερμοκρασία.
~ Με το σύρμα ή το μίξερ χτυπάμε για λίγο τη βάση των ελαίων.


~ Ρίχνουμε λίγο-λίγο το μείγμα της υδατικής βάσης μέσα στο σκεύος με τα έλαια ανακατεύοντας διαρκώς με σύρμα ή το μίξερ.


~ Συνεχίζουμε το χτύπημα μέχρι να έχουμε μια παχύρρευστη κρέμα.


~ Προσθέτουμε το συντηρητικό και τα αιθέρια έλαια όταν η κρέμα είναι χλιαρή. Η υψηλή θερμοκρασία καταστρέφει τα αιθέρια έλαια.



~ Συνεχίζουμε το χτύπημα μέχρι η κρέμα να κρυώσει.
~ Βάζουμε την κρέμα σε ένα βάζο με ετικέτα όπου αναγράφουμε και την ημερομηνία παρασκευής και τη διατηρούμε σε δροσερό μέρος. Όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή είναι προτιμότερο να διατηρούμε τις κρέμες στο ψυγείο.


~ Απολαμβάνουμε!





Που θα βρω τα απαραίτητα υλικά;

~ Tα περισσότερα υλικά (πολλά φυτικά έλαια- όπως αμυγδαλέλαιο, λάδι από κουκούτσια σταφυλιού, σιτέλαιο- και υλικά όπως η λεκιθίνη, διάφορα ανθόνερα, κερί μέλισσας, αιθέρια έλαια) βρίσκονται στα καταστήματα βιολογικών προϊόντων. Κάποια από αυτά έχουν και καλλυντικά έλαια και έλαια με εκχυλίσματα βοτάνων.
~ Στο κέντρο της Αθήνας υπάρχουν αρκετά καταστήματα βοτάνων. Στο γνωστό μπαχαρο-βοτανοπωλείο της Ευριπίδου εκτός από βότανα υπάρχει και κερί μέλισσας- λευκό επεξεργασμένο σε flakes αλλά και σε φυσική μορφή που την προτιμώ, carnauba wax, xanthan gum, acacia gum.

~Στο φαρμακείο θα βρούμε borax, γλυκερίνη, το εκχύλισμα γκρέιπφρουτ και αιθέρια έλαια. Σε μεγάλα φαρμακεία μπορούμε να βρούμε ή να παραγγείλουμε βούτυρο κακάο ή άλλα καλλυντικά έλαια.
~ Για να προμηθευτούμε emulsifying wax και εξωτικά έλαια θα πρέπει να κάνουμε μια καλή έρευνα αγοράς στο δίκτυο. Εδώ, είναι προτιμότερο να παραγγείλουμε μικρές ποσότητες για να κάνουμε και έλεγχο της ποιότητας των προϊόντων.
~ Σε γενικές γραμμές οι τιμές στο διαδίκτυο είναι πολύ καλύτερες από τις... εγχώριες όσον αφορά τα φυτικά και τα αιθέρια έλαια, πρέπει όμως να λάβουμε υπόψη και το κόστος μεταφοράς.



Ετικέτες ,



έγραψε η witch of daffodils στις 11:58 μ.μ.

105 απόψεις & σχόλια:

υπάρχει φυσικά και το αλκοόλ για συντήρηση. όμως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις κρέμες, π.χ. για ξηρές ή ευαίσθητες επιδερμίδες. δυστυχώς δεν έχει grapefruit seed extract στο μαγαζί που αγοράζω τα συστατικά, αναρωτιέμαι αν φτιάχνεται και στο σπίτι...

Αυγούστου 01, 2006 3:43 μ.μ.  

vasvoe, είμαι σιγουρη ότιτο grapefruit seed extract θα το βρεις στο φαρμακείο, είναι εκχύλισμα όχι μονο από σπορους αλλά και από το φλοιό του γκρέιπφρουτ μέσα σε φυτική γλυκερίνη.Είναι αντιμικροβιακό ευρέως φάσματος, έχει πολλές χρήσεις και αν δεν απατώμαι η εμπορική του ονομασία είναι Citricidal.
Το ρόλο του αλκοόλ για συντήρηση δεν το γνωρίζω, πως ομογενοποιείται στην κρέμα; για πες, για πες..

Αυγούστου 01, 2006 4:23 μ.μ.  

αφού έχουμε φτιάξει την κρέμα κι έχει κρυώσει, προσθέτουμε μερικές σταγόνες αλκοόλ. το ποσοστό δεν το ξέρω ακριβώς, αλλά τις περισσότερες φορές φτάνουν τα αλκοολικά εκχυλίσματα που βάζουμε στην κρέμα π.χ. χαμομήλι, καλέντουλα.
τελικά το grapefruit seed extract το βρήκα σήμερα... δεν ήταν στα καλλυντικά όπου το έψαχνα αλλά στα συμπληρώματα διατροφής...

Αυγούστου 01, 2006 6:38 μ.μ.  

ααα, θαμπώθηκα, τι προκοπή είναι αυτή! λεπτομέρειες και οδηγίες βήμα βήμα, ευχαριστώ!
Σαν να μου φαίνεται ότι η Ντορούλα σε εμπνέει.

Αυγούστου 01, 2006 8:57 μ.μ.  

η αλήθεια είναι ότι όταν βλέπεις την Ντόρα σου έρχεται μια τάση για αισθητική παρέμβαση ακόμη και αν είσαι ακαμάτρα...

Αυγούστου 02, 2006 9:02 π.μ.  

α.κόρες προκομμένες και ακαμάτρες να μάθετε περισσότερα για τη χρήση του αλκοόλ ως συντηρητικού στις κρέμες γιατί με ενδιαφέρει τα μάλλα το θέμα
β. naturalisme εκτός από κακιούλες να καταθέσεις και την πολύτιμη εμπειρία σου
γ. η αλήθεια είναι, ότι όταν βλέπω αίφνης στο γυαλί "το χαμόγελο παρέα με τη Ντόρα" σκιάζομαι και νοιώθω μια πελωωωωώρια λαχτάρα για αναπλαστική κρέμα..

Αυγούστου 02, 2006 12:27 μ.μ.  

Λοιπόν έψαξα στο γερμανικό σάιτ με τα καλλυντικά και βρήκα τη σωστή δόση. 5% της υδατικής βάσης συντηρούν την κρέμα μας για 4 έως 6 βδομάδες. Όσο περισσότερο αλκοόλ βάλουμε τόσο μεγαλύτερη η διάρκεια ζωής του προιόντος. Βέβαια πρέπει να δίνεται προσοχή γιατί μερικές επιδερμίδες δεν ανέχονται το αλκοόλ.

Αυγούστου 02, 2006 1:56 μ.μ.  

ευχαριστώ vasvoe. Και θα είναι καλύτερο να προσθέτουμε βοτανικά εκχυλίσματα στην κρύα κρέμα για μεγαλύτερη αποτελεματικότητα. Ωραία, θα το δοκιμάσω πρώτα σε λίγη cold cream για να δω ως δουλεύει. Τώρα, ίσως έτσι εξηγείται γιατί η weleda έχει αλκοόλ στις κρέμες και δεν έχει parabens.

Αυγούστου 02, 2006 2:10 μ.μ.  

Νομίζω πως η ούτως ή άλλως δεν θα έβαζε parabens γιατί αυτόματα θα χάλαγε το image της.

Ψάχνοντας στο άρθρο για τα συντηρητικά βρήκα και πληροφορίες για το grapefruit kernel extract, δυστυχώς όχι ευχάριστες.
Έλεγε πάνω κάτω πως η συντηρητική δράση του γκέηπφρουτ παλιότερα οφειλόταν στην περιεκτικότητά του σε triclosan, ένα επικύνδυνο εντομοκτόνο με το οποίο ψέκαζαν τα γκέηπφρουτ. (θυμάστε; υπήρχαν και οδοντόκρεμες και τσίχλες με τρικλοζάν!)
Τώρα λοιπόν που το εκχύλισμα γκέηπφρουτ δεν περιέχει πια τρικλοζάν, ισχυρίζεται το άρθρο, δεν έχει καμία συντηρητική δράση παρά είναι χρήσιμο ως συμπλήρωμα διατροφής.

Αυγούστου 02, 2006 2:30 μ.μ.  

vasvoe, έχω υπόψη μου αυτό που λες και έχω διαβάσει κάτι ανάλογο και στη wikipedia. Έμπειροι φαρμακοποιοί που έχω ρωτήσει και άλλα άρθρα ισχυρίζονται το αντίθετο και το συνιστούν για διάφορες λοιμώξεις, π.χ.δες εδώ .
Προς το παρόν φαίνεται η μόνη εναλλακτική. Θα ψάξω σχετικά στο δίκτυο και επανέρχομαι

Αυγούστου 02, 2006 3:12 μ.μ.  

λογικά και μονο με την υψηλή περιεκτικότητα σε οξέα έχει συντηρητική δράση. πιστεύω μόνο στην πράξη μπορούμε να διαπιστώσουμε, ποιος έχει δίκιο...

Αυγούστου 02, 2006 3:37 μ.μ.  

Σωστό. Σε όσα άρθρα έψαξα για φυσικά συντηρητικά (και το έχω κάνει κι άλλη φορά), όλοι το προτείνουν σαν ήπιο εναλλακτικό (σίγουρα δεν έχει την αποτελεσματικότητα των parabens).
Σχεδόν όλα συνοψίζονται εδώ .
Ίδομεν..

Αυγούστου 02, 2006 3:59 μ.μ.  

Very nice site! video editing schools

Μαρτίου 17, 2007 8:33 μ.μ.  

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

Μαΐου 13, 2007 9:33 μ.μ.  

καλημερα μαγισσουλα!
ηθελα να ρωτησω..
οταν λεμε οτι προσθετουμε τις βιταμινες κ τη λεκιθινη εννοουμε ολοκληρη την καψουλα?η τρυπαμε το περιβλυμα κ ριχνουμε το περιεχομενο?

ακομα, η τεχνιτη βανιλια (μαγειρικης) κανει για να αρωματισω μια κρεμα σωματος?

στη συνταγη της cold cream μιση κουπα ελαιο εννοουμε 125ml?

ευχαριστω

Σεπτεμβρίου 03, 2008 10:37 π.μ.  

Δήμητρα,
όχι θα βάλεις μόνο το περιεχόμενο!!

Και πάλι όχι! αν δεν εχεις αιθεριο βανιλιας, μπορείς να βάλεις άρωμα βανίλιας ζαχαροπλαστικής σε υγρή μορφή. Στην περίπτωση αυτή να χρησιμοποιήσεις την κρέμα μόνο για το σώμα.

Ναι, 1/2 κούπα είναι 125 ml.

Σεπτεμβρίου 09, 2008 11:34 π.μ.  

μαγισσουλα καλησπερα κ παλι.
προσπαθησα να φτιαξω την κρεμα του γαληνου (ετσι για αρχη) αλλα εχω ενα προβλημα με το κερι μελισσας.
το κερακι το πηρα απο εναν μελισσοκομο στο χωριο και ειναι μια πλακα. εχει εντονη ομως μυρωδια που την αφηνει και στην κρεμα και αφριζει οταν λιωσει στη φαση των ελαιων (κανει εναν λευκο αφρο οταν το ανακατευω στο λαδι). μηπως το κερακι μου δεν ειναι καθαρο?
επισης το αμιγδαλελαιο κανει για λιπαρη επιδερμιδα?

ευχαριστω κ παλι

Σεπτεμβρίου 13, 2008 9:07 μ.μ.  

καλώς τη Δήμητρα!
Αυτό το θέμα με το κερί δεν το έχω ξανακούσει, ίσως οφείλεται στην επεξεργασία του μελισσοκόμου.

Δεν νομίζω όμως να ειναι πρόβλημα και η εντονη μυρωδιά μάλλον επιβεβαιώνει την καλή ποιότητα του κεριου.

Το αμυγδαλέλαιο είναι για όλοθς τους τύπους δερματος. Η κρεμα Γαληνού είναι έστι κι αλλιώς λιπαρή. Δεν ξερω ποια συνταγη εφτιαξες..
Για λιπαρη επιδερμιδα κανει καλύτερα το λαδι απο κουκουτσια σταφυλιού ή από φουντούκι.

Σεπτεμβρίου 15, 2008 11:22 π.μ.  

Μαγισσουλα καλες γιορτες!
επειδη θα ηθελα να φτιαχνω κρεμουλες με ελαφρια υφη ,θα ηθελα να μου προτεινεις εναν καλο γαλακτοματοποιητη και που θα τον βρω? σε ρωταω γιατι το κερι μελισσας που χρησιμοποιω δεν ρχει μεγαλη γαλακτοματοποιητικη ικανοτητα. επισης ,λογω χωρου, εχω ακουσει για ενα πολυμερες που το ανακατευεις με νερο και γινεται βαση για κρεμα αλλα αμφιβαλλω για το ποσο καλο ειναι για το δερμα...
φιλικά,
Δήμητρα

Δεκεμβρίου 19, 2008 9:09 μ.μ.  

Ξερει κανεις τη συνταγη ααυτης που λεμε ΒΑΣΙΚΗ ΚΡΕΜΑ ;

Δεκεμβρίου 29, 2008 1:26 π.μ.  

Γειά σας!! Ήδη έχω κάνει 2 προσπάθειες για κρεμούλες..

Θέλω να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις-απορίες-ερωτήσεις.
Πρώτη συνταγή ήταν με γαλακτωματοποιητή ΤΕΑ (triethanolamine) ενώ stearic acid & αμιγδαλέλαιο στην λιπαρή φάση. Η κρέμα ήταν σχετική πυχτή αλλά καλή. Μιάς και η ΤΕΑ είναι επίφοβη , η δεύτερη μου προσπάθεια ήταν με εναν άλλο γαλακτωματοποιητή (TEGIN , Glycerol stearate) και λιπαρή φάση το αμυγδαλέλαιο. Η κρέμα ήταν αρκετά καλή αλλά πιο ρευστή.


Η πρώτη ερώτηση μου είναι: Πώς "παίζω" με το ιξώδες της κρέμας μου; Ποιόν παράγοντα αλλάζω πρώτο;; Το νερό; Τα λιπαρά ή τον γαλακτωματοποιητή;

Η δεύτερη ερώτηση είναι : τί γίνεται με τα βαζάκια; τα καθαρίζω με οινόπνευμα; Βρασμός ; Τί τεχνική να ακολουθήσω;

Η τρίτη μου ερώτηση είναι : Βάζοντας βάμμα βενζόης σαν συντηρητικό (3 σταγόνες στα 100g κρέμας) πόσο θα κρατήσει η κρέμα μου; Πώς θα καταλάβω οτι ξεκινάει να "χαλάει" ;;;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!!

Πετρος

Ιανουαρίου 30, 2009 2:07 μ.μ.  

Πέτρο, γειά σας :)

Σεχτικά με την ερώτησή σας για το ιξώδες της κρέμας, θεωρώ πως έχει άμεση σχέση με τον γαλακτωματοποιητή που χρησιμοποιούμε.

Να σημειώσω εδώ, πως αυτους που αναφέρετε δεν τους έχω χρησιμοποιήσει ποτέ.

Με το κερί της μέλισσας, που ειναι και δημοφιλές στους αρχάριους, αν και αδύναμο σαν γαλακτωματοποιητής, φοβάμαι πως δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για.. παιχνίδια. Οι κρέμες είναι αρκετά πηκτές και λιπαρές. Η προσθήκη επιπλέον νερού μπορει να οδηγησει σε διαχωρισμό του μίγματος.

Όσον αφορά τους ομογενοποιητικους κηρους (emulsifying waxes) εκεί κανεις παίζει τοσο με το νερό και τα έλαια, όσο και με τον ίδιο τον γαλακτωματοποιητή: απο πηχτή κρέμα μέχρι ελαφριά λοσιόν.

Ενισχυτικά, αν μπορω να το πω έτσι, του ιξώδους ειναι το στεατικό οξύ΄και η cetyl alcohol ή και οι διάφορες ΄"γόμες" (xanthan, acacia κλπ)

Τα βαζάκια καλό ειναι να απολυμαινονται με βρασμο. Στο νερό βάζω και λίγο ξίδι.

Α, όσον αφορά τα συντηρητικά, θεωρώ πως κανένα απο τα φυσικά δεν έχει την δύναμη των parabens, ή αν την έχει είναι ερεθιστικό του δέρματος.
Η προσθήκη βενζόης, αιθερίων , εκχυλίσματος γκρειπφρουτ, θεωρω οτι συντελούν στην μη ανάπτυξη των βακτηρίων. Δεν είναι όμως τόσο "δυνατά" ωστε να μπορει μια κρεμα να αντέξει τις εναλλαγες θερμοκρασίας ή την διαρκεια ετών που έχουν οι εμπορικές κρεμες.
Γι' αυτό, υπάρχει το ψυγείο!

Ιανουαρίου 30, 2009 3:00 μ.μ.  

Ευχαριστώ για τη βοήθεια!

θα επανέλθω σύντομα με νέες απορίες! :-)

Ιανουαρίου 30, 2009 5:43 μ.μ.  

Μαγισσούλα, καλημέρα.
Πολύ χαίρομαι που τα σχόλια στο συγκεκριμένο ποστ ακόμα συνεχίζονται γιατί η απορία μου είναι γενικότερη σχετικά με το αποτέλεσμα των κρεμών. Λοιπόν έχω να σχολιάσω/ρωτήσω το εξής. Όσες κρέμες έχω φτιάξει σύμφωνα με τις συνταγές του μπλογκ είναι εξαιρετικές (με always beloved την αχιλλέα λόγω λιπαρού δέρματος)και πάντα χρησιμοποιώ grapeseed oil η/και jojoba στη λιπαρή φάση λόγω απορροφητικότητας. Ομως... ακόμα ψάχνω τον τρόπο να υπάρχει άμεση απορρόφηση από το δέρμα, να έχει δηλαδή η κρέμα αυτό το dry effect που έχουν οι oil-free κρέμες του εμπορίου και παράλληλα να νιώθω την επιδερμίδα εντελώς ενυδατωμένη και δροσερή. (Ναι, τον ουρανό με τ'άστρα να ζητούσα, πιο εύκολο θα ήταν...). Άραγε έχει να κάνει με τη χρήση του κεριού; δεν έχω πειραματιστεί ακόμα με e-wax ή κάτι παρεμφερές παρά μόνο με κερί και λεκιθίνη και παρόλο που η υφή είναι πάντα ελαφριά και βάζω ελάχιστη ποστότητα, μένει στο δέρμα ένα λεπτό λιπαρό στρώμα το οποίο απορροφάται πλήρως τις επόμενες ώρες. Κάνω κάτι στραβά ή χρειάζεται κάτι ακόμα που μέχρι τώρα παρέβλεπα; Θα το εκτιμούσα αν μου έδινες τα φώτα σου. Σε φιλώ

Φεβρουαρίου 16, 2009 12:53 μ.μ.  

allegra,

δεν κάνεις κανένα, μα κανένα λάθος..
Φυσικά η λιπαρότητα προέρχεται απο το κερί!
Με το ewax η υφή είναι τελείως διαφορετική, και με κάποιους άλλους γαλακτοματοποιητές έχεις ακόμα πιο dry effect.

Αν έχεις λιπαρή επιδερμίδα, τόλμησέ το :)

Φεβρουαρίου 16, 2009 1:57 μ.μ.  

χαιρετω την ομαδα της ομορφιας! :)

Ειμαι εντελως ασχετη με το παρα-πανω "αθλημα" αλλα μ'αρεσει το ανακατεμα...χι-χι-χι :P

Περικαλω αν μπορειτε πειτε μου και εμένα πιο ειναι το "γνωστο βοτανοπωλειο της Ευρυπιδου"? και αν εκει μπορω να βρω τα πρωτα μου κουζινικα σκευη ανακατεματος αρωματων!

grasias εκ των προτερων!

Azucar.

Νοεμβρίου 19, 2009 12:19 μ.μ.  

χαιρετω την ομαδα της ομορφιας! :)

Ειμαι εντελως ασχετη με το παρα-πανω "αθλημα" αλλα μ'αρεσει το ανακατεμα...χι-χι-χι :P

Περικαλω αν μπορειτε πειτε μου και εμένα πιο ειναι το "γνωστο βοτανοπωλειο της Ευρυπιδου"? και αν εκει μπορω να βρω τα πρωτα μου κουζινικα σκευη ανακατεματος αρωματων!

grasias εκ των προτερων!

Azucar.

Νοεμβρίου 19, 2009 12:20 μ.μ.  

ΣτηνΕυρυπιδου ειναι ολα τα μπαχαρικαδικα.Απο την Αθηνας προς τα κατω

Νοεμβρίου 30, 2009 9:52 μ.μ.  

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΒΑΣΙΚΗΣ ΚΡΕΜΑΣ Η ΛΟΣΙΟΝ.
75%Υδαρης φαση.Μπορει να ειναι νερο, Αλοη, γλυκερινη η herbal water.
16-25% Ελαιωδης φαση.Μπορει να ειναι λαδια butters h Waxes.
5% e- wax.
4% Stearic acid.
0,3-1%prezervative.
0,5-1%vit E.
0,5%essential oils.
10% Αμυλο η cornflowr αν η κρεμα εχει λιπαρη υφη.

0,5-2% Allantoin (μπαινει στην κρεμα οταν η θερμοκρ ειναι 32 βαθ Κελσιου.
1% xanthan gum οταν η κρεμα ειναι πολυ νερουλη.
0,5-1% Grapefruit Seed Extract (GSE)

Νοεμβρίου 30, 2009 10:06 μ.μ.  

Ας κανουμε τωρα 300γρ κρεμας χρησιμοποιωντας την πιο πανω ποσοστοση.
75%υδαρης φαση με τηνεξης κατανομη.
75γρ rose water,75gr γυκερινη, 75gr Αλοη.
20% ελαιωδης φαση με τη εξης κατανομη.
7% λαδι Καλεντουλας(20γρ)
7%λαδιΣυμφυτου(20γρ)
3%λαδι Χαμομηλιου (10γρ)
3% λαδι Αρνικας (10γρ).

5% e-wax (15gr)
4% stearic acid (12gr)
0,64%preservative (2gr)
1%vit E.(3gr).
1% Allantoin (3gr).
0,5% ess oils (1,5gr).
2,5gr GSE.
H κρεμα ειναι καταπληκτικη.Οσοι εχουν γνωσεις των ιδιοτητων των βοτανων θα διαπιστωσουν οτι η κρεμα αυτη ειναι δια πασα νοσο και πασα. . . .Ολα τα υλικα θα τα βρειτε Αναξαγορα και Γερανιου.Δεν ειμαι επαγγελματιας.Απλα αργοσχολος που του αρεσει να ψαχνεται.Για αλλες πληροφοριες να επικοινωνισουμε μεσω pantelanis@hotmail.com
Σας χαιρετω

Νοεμβρίου 30, 2009 10:33 μ.μ.  

Τωρα μην ακουτε "αργοσχολος" και πανικοβαλεστε! Ημουν εκπαιδευτικος με μεγαλη εργαστηριακη εμπειρια που λογω...λογω... ειμαι δυστυχως συνταξιουχος.Εχω γνωσεις σε πολλα θεματα, τις οποιες θα ηθελα να μεταλαμπαδευσω.Διοτι, πραγματι,η γνωση αν δεν πηγαινει απο πνευμα σε πνευμα, ειναι αχρηστη.Καλημερα.

Δεκεμβρίου 01, 2009 11:26 π.μ.  

Καλημέρα και καλη χρονια σε ολους. Θα ήθελα να ρωτησω και εγώ κάτι σαν μικρό παιδί που είμαι !!! εχω φτιαξει 2 κρέμες μέχρι στιγμης και ας πούμε καπως τα έχω καταφέρει το μόνο πρόβλημα ειναι πως όταν η βάση των ελαίων φτάσει στους 37ο κελσίου και ρίχνω τις βιταμίνες εχει αρχίσει ήδη να πήζει σε σημείο που κολάει το μιξεράκι χειρος δεν ξέρω αν κάνω κάτι λαθος.να σας πω πως για ομογενοποίηση βάζω κερι και βόρακα.όποιος ξέρει ας με βοήθησει πλιζ.

Ιανουαρίου 10, 2010 9:59 π.μ.  

Υποψιαζομαι οτι εχεις βαλει μεγαλη ποσοτητα κεριου.Οσο περισσοτερο το κερι τοσο πιο σληρη και λιπαρη γινεται η κρεμα.Δοκιμασε με λιγοτερη ποσοτητα κεριου εως και καθολου.Βαλε αποιο αλλο γαλακτωματοποιητη

Ιανουαρίου 10, 2010 11:47 μ.μ.  

Φίλε Μαριε σε ευχάριστώ πολύ.τώρα που το λέσ υποψιάζομαι πωσ οντωσ αυτό πρέπει να εχω κάνει.Επειδη βλέπω πωσ εχεις πολλέσ γνώσεισ γύρω απο το θέμα θα ήθελα να με βοηθήσεισ να φτιάξω μια αντιλιακή κρέμα ή έστω να μου πείσ ποια είναι τα υλικά που εχουν αυτέσ τισ ιδότητεσ και με τι δείκτη προστασίασ το καθένα και να προσπαθησω να την φτιάξω μόνοσ μου.Σε ευχαριστώ πάρα για την βοήθεια.αν ήξερα αγγλικα βλέπεισ θα το προσπαθούσα και μόνοσ μου αλλα δυστηχώσ στα ελληνικα σαϊτ δεν εχω βρει για υλικα με αντιηλιακέσ ιδιότηεσ.Φυσικά υλικά μιλάμε πάντα

Ιανουαρίου 11, 2010 1:59 μ.μ.  

Γιωργο γεια χαρα.Εν καιρω θα σου γραψω καποιες συνταγες.Προς το παρον μπες στο ΄΄ Aromacookingblogspot.com.Θα πας στα ""γλυκομαγειρεματα"", και εκει θα βρεις αντηλιακη κρεμα βατομουρου.Τα υλικα που θα χρειαστεις αν δεν τα΄χεις ,τα πουλανε στην Γερανιου 13.Σε γενικες γραμμες τα αντηλιακα περιεχουν Οξειδια του Τιτανιου και του Ψευδαργυρου τα οποια απορροφουν την υπεριωδη ακτινοβολια του Ηλιου,γιατι, οπως ξερεις αυτη κανειτην ζημια.Τα υπολοιπα υλικα που περιεχουν ειναι για την μυρουδια καθως και τις θεραπευτικες ιδιοτητες των διαφορων βοτανων.Υποθετω οτι εχεις το email μου.Καλο βραδυ.

Ιανουαρίου 17, 2010 9:03 μ.μ.  

Γιωργο κατα λαθος δεν εγραψα ονομα.Ειμαι ο Μαριος.Και παλι καλη νυχτα.

Ιανουαρίου 17, 2010 10:38 μ.μ.  

Γιωργο καλημερα.Οπως σου εχω ξαναπει ο δεικτης προστασιας (ΔΠ) ενος αντηλιακου εξαρταται απο την ποσοτητα του διοξειδιου του Τιτανιου (Τi) η οξειδιου του Ψευδαργυρου (Ζn) που περιεχει.Ετσι εχουμε τον παρακατω πινακα.
Ti 4%.......ΔΠ..2-5
Ti 8%.......ΔΠ..6-11
Ti 12%......ΔΠ..12-19
Ti 20%......ΔΠ..>20
Zn 5%.......ΔΠ..2-5
Zn 10%......ΔΠ..6-11
Zn 15%......ΔΠ..12-19.
Zn 25%......ΔΠ..>20
Bεβαια υπαρχουν και υλικα οπως το λαδι Αβοκαντο και Σουσαμιου, που προσφερουν καποιο ΔΠ ο οποιος ομως ειναι πολυ μικρος.
Στα αντηλιακα βαζουμε η Ti η Ζn.Ποτε και τα δυο μαζι.Επισης οταν εργαζεσαι με τα υλικα αυτα θα πρεπει να φορας μασκα γιατι δεν πρεπει να τα ειπνευσεις.Τωρα η φιλοσοφια ενος αντηλιακου ειναι να προστατευσει το δερμα απο τις υπεριωδεις ακτινες του Ηλιου.Αρα θα πρεπει να περιεχει υλικα που ενυδατωνουν δεν ερεθιζουν και δεν προκαλουν αλλεργια στο δερμα.Επισης θα πρεπει να μυριζουν ωραια και φυσικα θα πρεπει να περιεχουν.......Ti η Zn.Mετα απο ολη αυτη τη λογοδιαρροια,θα μπορουσες να κανεις το δικο σου αντηλιακο.Παρακατω ομως θα σου δωσω και μια συνταγη που περιεχει γαλακτωματοποιητη (e-wax).

Ιανουαρίου 20, 2010 11:39 π.μ.  

Τη συνταγη, την εχω παρει απο το site:www.instuctables.com
230 gr λαδι.Εγω θα εβαζα ενα μιγμα απο jojoba, avocado, olive,sesame και almond oil.
30 gr e-wax (emulsifing wax )
Ti η Zn .
20 σταγν.Carrot seed ess.oil.
5+5 στγ.geranium +lavinder ess.oil.
1)Σε πυρεξ 500γρ. χυνουμε το e-wax και το θερμαινουμε με προσοχη στα μικροκυματα μεχρι να τακει.
2)Ριχνουμε μεσα στο πυρεξ τα λαδια και αναδευουμε με μιξερ του νεσκαφε, μεχρι να αναμιχθουν πηρως.
3)Θερμαινουμε λιγο το μιγμα.
4)Ριχνουμε μεσα στο μιγμα λιγη-λιγη αναδευοντας, την ποσοτητα του Ti η Zn που εχουμε επιλεξει(αναλογα με τον ΔΠ που επιθυμουμε).
5)Αφηνουμε το μιγμα να κρυωσει και ριχνουμε αναδευοντας τις σταγονες των υπολοιπων υλικων.
6)Βαζουμε το αντηλιακο σε αποστειρωμενα βαζα
7)Κολλαμε ετικετες με τα υλικα που βαλαμε καθως και ημερομηνια παρασκευης.
8)Καταγραφουμε τη διαδικασια παρασκευης.
9)Φυλαμε στο ψυγειο διοτι το αντηλιακο δεν εχει συντηρητικα.
10)Χρηση εντος 3-4 εβδομαδων.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ Τi Zn.
Η συνταγη ειναι 260γρ.Αν θελω ΔΠ 20 θα βαλω 20% Ti.Δηλ. θα βαλω 52γρ. Ti.Για τον ιδιο ΔΠ θα βαλω 25% Zn, δηλ. 65γρ. (260Χ 0,2: 65 ).

Τελος Γιωργο εχω να σου πω τα παρακατω.

α)Το blog που βεθηκαμε ειναι εκπληκτικο.Θα μαθεις παρα πολλα και θα σου ανοιξει την ορεξη και για αλλα πραγματα.Η γυναικα δεν παιζεται παρα μονο αν εχεις στον ιδιο βαθμο μερακι με αυτην.
β)Το αντηλιακο αυτο δεν το εχω παρασκευασει γιατι δεν με ενδιαφερει το προιον αυτο.Ασχολουμε κυριως με παρασευη σαπουνιων κρεμων και lotions, κυριως για θεραπευτικους λογους.(καποια αλλη φορα θα σου δωσω μια συνταγη για μυικους πονους αν σε ενδιαφερει).
γ)Τα προιοντα που θα κανεις να ξερεις οτι ειναι για δικη σου χρηση και οχι για εμποριο.
δ)Οτιδηποτε φτιαχνεις για δερμα μπορεις να βαζεις αφοβα vit E καθως και Aloe vera.
ε)Τα σκευη σου πρεπει παντα να ειναι πεντακαθαρα
ζ)Βαζουμε αντηλιακο 20 λεπτα πριν εκτεθουμε στον Ηλιο και ξαναβαζουμε περιπου καθε μια ωρα.Βεβαια ,με την τρυπα του Οζοντος που καταφεραμε να κανουμε , καλα ειναι να αποφευγουμε την πολλη Ηλιοθεραπεια.Κυριως μαλιστα το μεσημερι που ο Ηλιος ειναι στο ζενιθ του.
η)Τον Ηλιο πρεπει να τον σεβομαστε σαν πατερα ποιητη ορατων τε παντων και αορατων ,απο τον οποιο πηραμε την ενεργεια. Επισης πρεπει να σεβομαστε και την μητερα Γη απο την οποια πηραμε την υλη.Σταματω εδω τα Φιλοσοφικα μου για να μη ταραξω την γαληνη αυτου του πανεμορφου blog.Αλλωστε αυτα δημοσιευονται αλλου.


Χαιρετω με σεβασμο ολους τους φιλους του blog.

Ιανουαρίου 20, 2010 1:29 μ.μ.  

Μάριε δεν ξέρω πωσ να σε ευχαριστήσω που μου προσφέρεις τόσες γνώσεις .οτι και να πω είναι πολύ λίγο. Ειλικρινά δεν ξέρω τι να πω.Οσο για την κρέμα για μυϊκούς πόνους φυσικα και με με ενδιαφέρει αλλά περισότερο με ενδιαφέρει μια κρέμα για πόνους στις κλειδώσεις π.χ. φλεγμονή στον ωμο γιατί έχω περιαρθρίτιδα και επειδή παίρνω ένα συμπλήρωμα θα ήθελα και μια κρέμα σαν συμπληρωματικό είτε απο εσένα είτα ;opoiow άλλος μπορεί απο το blog.Φυσικά σου έχω αλλάξει τα φώτα στο ζήτα ζήτα συνέχεια είμαι αλλά βλέπεις τώρα μαθαίνω τι να κάνω.πάντωσ μια κρεμούλα προσώπου που έφτιαξα για την μητέρα μου και την φίλη μου μια χαρά τα πήγα για πρώτη φορά.να ευχαριστήσω και εγω με την σειρά μου το blog για την φιλοξένια

Ιανουαρίου 20, 2010 5:37 μ.μ.  

Καλημερα σε ολους.
Γιωργο εχω να σου δωσω δυο συνταγες και ελπιζω καποια να σε ανακουφισει.
ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ
Σε 25ml Υπερικο (βαλσαμολαδο) θα βαλεις απο 10 σταγ.απο τα παρακατω αιθερια ελαια:Δενδρολιβανο, Αχιλλεα, Ευκαλυπτο, Θυμαρι, Καμφορα, Λεβαντα, Μοσχοκαρυδο,Τζιντζερ.
Βαλε το μιγμα σε μπουκαλι με ρολερ.Ειναι πιο ευχρηστο.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΤΑΓΗ
Προκειται για το Tiger balm.To αυθεντικο περιεχει 25% καμφορα.Ομως υπαρχουν δυο αλλες παραλλαγες με τα παρακατω υλικα.
Menthol red 10% white 8%
Camphor red 11% white 11%
mint oil red 6% white 16%
Cajuput oil red 7% white 13
Clove bud oil red 5% white 1,5%
Cassia oil red 5%
Βαζελινη+Παραφινη red 56%
white 50,5%
Yπαρχει και μια παραλλαγη που χρησιμοποιει Ευκαλυπτο αντι για cajuput.
Η συταγη αυτη ειναι καταλληλη για:
Μυαλγιες.Ημικρανιες (μονο το white). Φαγουρα απο δαγκωμα κουνουπιου. Βηχα απο κρυολογημα, με επαλλειψη στο στηθος και την πλατη. Στομαχοπονο με επαλλειψη στο στομαχι.
Αυτα προς το παρον με αγαπη για ολους.

Ιανουαρίου 22, 2010 12:27 μ.μ.  

gia sas pragmati sas euxaristoume gia tis oraies sintages.ithela na sas po oti eno exo ftiaksei tin krema me keri melisas otan stegnonei bgazei pano pano nero.kai ena akomi oti den einai aspri sto xroma.

Οκτωβρίου 21, 2010 12:09 π.μ.  

Kalispera, eida to blog kai thelo na arxiso na ftiaxno kai go ta kallintika mou alla den exo idea pou mporo na promitheuto ta ulika gia ta elixiria.kai eidika an gnorizete katasthmata sthn athina. Episis ithela na rotiso an leitourgei akoma to blog giati eida oti h teleutaia suntagi htan perisi. euxaristo ek ton proteron.

Οκτωβρίου 22, 2010 1:40 π.μ.  

Για την ART-ENNI.Θα μου ηταν πιο ευκολο να επικοινωνισουμε μεσω e-mail.Παρακληση. Αν γινεται να γραφεις Ελληνικα.pantelanis@hotmail.com

Οκτωβρίου 23, 2010 11:27 μ.μ.  

Media.1923. το 1923 ειναι το ετος γεννησης 'η η ηλικια σου; Ελα , καλαμπουρι κανω! θα σου απαντησω στο -mail.

Οκτωβρίου 23, 2010 11:33 μ.μ.  

Για την ART-ENNI.Ειναι λογικο η κρεμμα να μην ειναι ασπρη μια και το κερι δεν ειναι ασπρο.Υπαρχει αν θελεις υποκαταστατο του μελισσοκεριου το οποιο ειναι ασπρο. Βεβαια μην περιμενεις να εχει τις ιδιοτητες του αγνου κεριου. Τωρα σχετικα με το νερο νομιζω οτι, η εβαλες πολυ νερο η δεν εκανες σωστη αναδευση. Αν ηξερα την συνταγη ισως να μπορουσα να ειμαι πιο αναλυτικος. Μου ειναι πιο ευκολο να επικοινωνουμε μεσω e-mail.pantelanis@hotmail.com. Για υλικα θα σου ελεγα τον Αρη Μανη Αναξαγορα και Γερανιου 17 (;).Επι της Σωκρατους και μετα την Αναξαγορα ειναι και ο Ρουμπουλακης.Για αιθερια ελαια στον Μανη , τον Ρουμπουλακη και τον Platon (Γωνια Αναξαγορα και Γερνιου)ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΙΑΤΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΓΧΡΩΜΟΥΣ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟΥΣ.

Οκτωβρίου 23, 2010 11:37 μ.μ.  

Σας χαιρετω ολους ,διαβαζω ολα τα σχολια και μαθαινω απ'αυτα.Ειχα φτιαξει μια κρεμουλα πριν απο εξι μηνες απο τοτε εχω Borax,τι λετε εχει ληξει να μην το χρησιμοποιησω?Με λενε Xristina ευχαριστω πολυ...

Φεβρουαρίου 01, 2011 3:50 μ.μ.  

Χριστινα γεια σου. Ειναι δυσκολο να σε συμβουλεψει κανεις μια και δεν ξερουμε τα υλικα που εχεις χρησιμοποιησει.Σα γενικο κανονα να ξερεις οτι η βιτ. Ε καθως και το Grapefruit Seed Extract (GSE), δρουν ως συντηρητικα.Το μεγαλο ομως μυστικο για τις κρεμες και τις lotions ειναι. . . . . . να κανεις μικρες ποσοτητες και γρηγορα στο ψυγειο. Αποφυγε αν γινεται το βορακα και τα χημικα συντηρητικα. Σε χαιρετω.

Φεβρουαρίου 02, 2011 10:37 μ.μ.  

Καλημέρα σας,

Ξεκίνησα την ενασχόληση με την παρασκεύη κρεμών και γαλακτωμάτων με έναυσμα το blog σας και σε συνέχεια αγοράζοντας διάφορα βιβλία για φυσικά καλλυντικά. Ασχολούμαι 1 χρόνο τώρα φτιάχνοντας κρέμες για μένα και τις φίλες μου. Από την εμπειρία μου η τέλεια κρέμα (προσώπου και σώματος) με υφή γαλακτώματος (όπως του εμπορίου) που είναι ελάχιστα λιπαρή , έχει τα ακόλουθα συστατικά:

1) 1:1 καρυδέλαιο και σταφυλέλαιο (π.χ. 4 κουταλίες της σούπας καρυδέλαιο και 4 κουταλίες της σούπας σταφυλέλαιο)
2) 4 κουταλίες της σούπας νερό η ροδόνερο
3) 1 κουταλία της σούπας κερί μέλισσας τριμμένο (για καλύτερα αποτελέσματα λευκό κερί/emulsifying wax)

Λιώνομε το κερί μαζί με τα έλαια. Ενοποιούμε νερό με έλαια στους 60 βαθμούς. Αναδεύουμε με το μιξερ συνεχώς έως τους 30 βαθμούς οπότε και ρίχνουμε τα αιθέρια έλαια της επιλογής μας (π.χ. λεβάντα). Δίνει κρέμα με τέλεια ρευστή υφή που αφήνει το δέρμα σαν μεταξιένο. Παραθέτω παρακάτω συγκεκριμένο παράδειγμα για 1 μικρό βάζο

1) 2 κσ καρυδέλαιο (υπάρχει σε μεγάλα σουπερμαρκετ στα Εθνικ προιόντα μαγειρικής)
2) 2 κσ σταφυλέλαιο ή εναλλακτικά αμυγδαλέλαιο
3) 1 κσ κερί μέλισσας ή εναλλακτικά emulsifying wax (λευκό κερί)
4) 4 κσ νερό ή ροδόνερο ή ανθόνερο
(το ροδόνερο το φτιάχνω με τον απλούστερο τρόπο, όπως τα λικέρ χωρίς ζάχαρη, βάζω τριαντάφυλλα σε βότκα και τα αφήνω για τουλάχιστον 20 ημέρες. Οταν το χρησιμοποιώ για κάθε κουταλία σουπας αλκοολ αραιώνω με 4 κσ νερό, γιατί το καθαρό αλκοόλ, όταν δεν είναι αραιωμένο, χαλάει την υφή της κρέμας. Ελπίζω να βοήθησα στις προσπάθειές σας. Δήμητρα

Μαρτίου 11, 2011 11:02 π.μ.  

Φυσικά μην ξεχάσετε τα συντηρητικά για την παραπάνω κρέμα. Με την προσθήκη αιθέριων προσθέστε και 10 σταγόνες grapefruit seed extract ή εναλλακτικα 1/4 κγ βόρακα (Έαν και το αλκοόλ έχει συντηρητική δράση. Δήμητρα.

υστερόγραφο
Ως σχόλιο για την συντηρητική δράση του grapefruit seed extract, η δραστική του πιστεύω πως είναι το κιτρικό οξύ (όταν είναι τεχνητά επεξεργασμένο ονομάζεται ξυνό) που περιέχεται σε όλα τα εσπεριδοειδή και χρησιμοποιείται ευρέως στην ζαχαροπλαστική, βιομηχανία τροφίμων και καλλυντικών.

Μαρτίου 11, 2011 11:10 π.μ.  

Κυρια Δημητρα, Σχετικα με τις δυο παραπανω αναρτησεις σας εχω να πω τα παρακατω, τα οποια φυσικα αποτελουν την αποψη μου, χωρις φυσικα να διεκδικω το αλαθητο.
1) Ειναι λαθος η εναλλακτικη χρηση του μελισσοκεριου και του emulsifying wax. Mε 60ml ροδονερο , που βαζετε στη συνταγη σας, αποκλειεται κατα την αποψη μου, να κανετε γαλακτωμα χρησιμοποιωντας μελισσοκερι. Ειμαι σιγουρος οτι θα σας περισεψει νερο.Εδω απαιτειται η χρηση του emulsifying wax.
2)To grapefruit seed extract (GSE) δεν περιεχει ξυνο. Το ξυνο ειναι το Κιτρικο οξυ που περιεχεται στη φλουδα των εσπεριδοειδων, και ειναι μια λευκη σκονη. Χρησιμοποιειται αντι λεμονιου , κυριως , στης μαρμελαδες. To GSE εξαγεται απο τα κουκουτσια του grapefruit.Αν θελετε μπορω να σας πω και πως γινεται μια και το GSE ειναι ακριβο. Σας χαιρετω.

Μαρτίου 24, 2011 10:55 μ.μ.  

Brilliant job ! Your web-site has supplied me most of the tips I wanted .
Long Beach CA Locksmith
Opa locka Locksmith
Locksmith Saratoga CA
Palo Alto locksmith
Locksmith San Jose CA
Locksmith Santa Clara CA
locksmith fort worth
locksmith aventura
locksmith irvine ca
locksmith fort worth
aventura locksmiths
mesquite tx locksmith
miami beach locksmiths
miami locksmith
mesquite locksmiths
locksmith fort worth tx
locksmith Aventura FL
miami beach locksmith
fort worth locksmiths
Hialeah FL Locksmith
locksmiths fort worth

Μαρτίου 28, 2011 10:08 π.μ.  

Προς απάντηση στον Marius

1) Έχετε απόλυτο δίκιο όταν χρησιμοποιούμε οποιοδήποτε άλλο φυτικό έλαιο. Μετά από αρκετά πειράματα (ενός έτους) έχω καταλήξει ότι μόνον όταν χρησιμοποιούμε κατά το ήμιση στα έλαια, το λάδι καρύδας είναι εφικτό να χρησιμοποιήσουμε ακριβώς την ίδιο ποσότητα νερό ή ροδόνερο (1:1). Το λάδι καρύδας για κάποιο λόγο έχει την ιδιότητα να δίνει ιδιαίτερα σταθερό αποτέλεσμα στις κρέμες και τα γαλακτώματα. Δοκιμάστε το, πιστέψτε με θα εκπλαγείτε! Χρησιμοποιώ μελισσοκέρι σε νιφάδες (το κίτρινο) ή εναλλακτικά emulsifying wax. Και οι δύο γαλακτωματοποιητές όταν χρησιμοποιούμε λάδι καρύδας (κατά το ήμισι στην συνταγή) δίνουν εξαιρετικά σταθερό αποτέλεσμα χωρίς το νερό να αποσπάται από τα έλαια (1 μέρος κερί προς 4 μέρη έλαια).
2) Παραξηγείσατε την παράθεση μου. Δεν είπα ότι τo grapefruit seed extract (GSE) περιεχει ξυνο. Είπα ότι ενδεχομένος περιέχει κιτρικό οξύ στη φυσική του μορφή (όπως πχ το λεμόνι που περιέχει 5% κιτρικό οξύ, συστατικό που του δίνει την ξυνή του γεύση). Το ξυνό είναι ουσία τεχνητά επεξεργασμένη και φυσικά δεν είναι δυνατόν να περιέχεται στο GSE που είναι ένα απολύτως φυσικό προιόν. Θα εκτιμούσα έαν μου στέλνατε οδηγίες παρασκεύης του GSE, καθώς έχετε δίκιο είναι ιδιαίτερα ακριβό προιόν. Γενικότερα η ενασχόληση με την παρασκεύη φυτικών καλλυντικών είναι ένα ιδιαίτερα ακριβό σπορ όταν θέλει κανείς να εντρυφήσει. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων. Δήμητρα.

Απριλίου 12, 2011 11:39 π.μ.  

Δημητρα καλημερα. Θα διαφωνησω και παλι λιγο μαζι σας. Το ξυνο , ως ασπρη σκονη, δεν ειναι τεχνητο προιον (δηλ.χημικο υποκαταστατο του κιτρικου οξεος). Ειναι το κιτρικο οξυ σε στερεα κατασταση.Θα γινω κατανοητος με το εξης παραδειγμα.Η γνωστη μας βανιλια, σε μορφη ασπρης σκονης, ειναι χημικο προιον.Η φυσικη βανιλια εχει τη μορφη του γνωστου μας μαυρου φασολιου. Με το ξυνο σε μορφη ασπρης σκονης δε συνβαινει το ιδιο. Οπως προειπα το ξυνο ειναι φυσικο προιον (τουλαχιστον ετσι νομιζω)
Στην παραγραφο 1) του μηνυματος σας δεν γινατε πολυ κατανοητη. Θα θελατε να το ξαναγραψετε;;
Υπαρχει ενα καταπληκτικο βιβλιαρακι με τιτλο ¨¨Η ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΣΠΟΡΩΝ ΤΟΥ ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ " των ΣΑΛΙΛΑ ΣΑΡΑΜΟΝ και ΜΠΟΝΤΟ ΜΠΑΓΚΙΝΣΚΙ Αν μου στειλετε την διευθυνση σας , μπορω να σας στο στειλω δανικο ταχυδρομικα.
Ομως νομιζω οτι πρεπει να επικοινωνησουμε μεσω e-mail.
pantelanis@hotmail.com
Καλημερα

Απριλίου 13, 2011 10:04 π.μ.  

Χαίρετε,
διάβασα τη διαφωνία σας για τις αναλογίες της προτεινόμενης κρέμας και θα ήθελα να πω κάτι που γνωρίζω. Οι αναλογίες ελαιώδους και υδαρούς μέρους με χρήση κεριού μέλισσας είναι σε γενικές γραμμές 1 μέρος κερί μέλισσας, 4 μέρη έλαια, 4 μέρη νερό. Μπορεί το υδάτινο μέρος να αυξηθεί με ασφάλεια μέχρι και στα 6 μέρη χωρίς πρόβλημα, δηλαδή να γίνει 1 μέρος κερί, 4 έλαια, 6 νερό. Το έχω δοκιμάσει και είχε πετύχει μια χαρά. Έχω κάνει αρκετά ''πειράματα'' αλχημείας (το συγκεκριμένο ιστολόγιο με έχει βοηθήσει πολύ) και συνήθως κρατάω την αναλογία 1:4:4, αλλά ''παίζω'' λίγο με τις αναλογίες και την επιλογή των ελαίων ανάλογα με την εποχή.
Σας χαιρετώ, καλή συνέχεια σε όλους και χαιρετίσματα στη μάγισσα που λείπει...

Σεπτεμβρίου 05, 2011 12:11 μ.μ.  

Ah good exciting content! Will always come to our attention. To bring you good news-works perfect! So how is the Nike Football Cleats cleatschanged? the original Nike Speed boot!New products Nike Mercurial Vapor Superfly for us.the new Vapor football boots have undergone the same new paint work as the nike mercurial vapor superfly III and now feature the Nike Football Boots updated asymmetric.

Σεπτεμβρίου 05, 2011 6:35 μ.μ.  

uggs clearance A good suggestion will be to have the boots at a discount rate through the getaway or festival season when there would probable be sales on the stores so you Uggs Outlet can get yourself an excellent discount. But for this, you should be wanting to wait. Also for the duration of summers, there may be Ugg boot gross sales which might deliver you the winter season boots at the lowest obtainable selling prices ugg boots clearance.

Δεκεμβρίου 09, 2011 8:03 π.μ.  

tha ithela naftiaksw tin cold cream reloaded alla me mperdepsan poly oi odigies sou prwton les na prosthesoume lekithini alla stin syntagi sou den grafeis pouthena lekithini deuteron anaferesai se lipodialytes bitamines kai se iduatodialytes den poly katalaba an thes mou apantas sto email mou elena831@hotmail.de poly wraio to site sou!!!!

Μαρτίου 22, 2012 3:46 π.μ.  

FISIKO SINTIRITIKO GIA KREMMES, 2 ME 3 BITAMINES E (MONO TO LADAKI)

Μαρτίου 30, 2012 6:33 μ.μ.  

Αυτό το γερμανικό site ποιο είναι ;

Αυγούστου 21, 2012 2:11 π.μ.  

η γερμανική σελίδα ποια είναι..;;;;

Αυγούστου 21, 2012 1:53 μ.μ.  

Που μπορώ να βρω κάψουλες λεκιθίνη γιατί έχω βρει σε υγρή μορφή και παρόλο που είμαι ερασσιτέχνης βγήκε πολύ πηκτή η κρέμα που δοκίμασα...Συγχαρητήρια για την υπέροχη κατατοπιστική ιστοσελίδα...!!!

Αυγούστου 21, 2012 1:57 μ.μ.  

After I initially commented I seem to have clicked on the -Notify
me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a
comment is added I get 4 emails with the same comment. Is there
a means you are able to remove me from that service?
Thanks!
Here is my weblog - http://www.cheapnfljerseys-outlets.com

Δεκεμβρίου 13, 2012 8:24 μ.μ.  

There's certainly a lot to learn about this topic. I love all of the points you have made.
Review my site cheapnikenfljerseysnews.com

Δεκεμβρίου 13, 2012 9:14 μ.μ.  

It's a shame you don't have a donate button! I'd definitely donate to this superb blog! I guess for now i'll settle for bookmarking and adding your
RSS feed to my Google account. I look forward to brand new
updates and will share this site with my Facebook group.
Chat soon!
my web page > nfl jerseys

Δεκεμβρίου 13, 2012 10:33 μ.μ.  

This is a topic which is near to my heart... Take care!
Exactly where are your contact details though?
Also see my site > cheap authentic jerseys

Δεκεμβρίου 14, 2012 1:01 π.μ.  

Just want to say your article is as astounding.
The clarity in your submit is simply great and that i can think you are
an expert in this subject. Well with your permission allow me to take hold of your RSS feed to
keep updated with imminent post. Thank you a million and please continue the gratifying work.
Check out my page ; www.nfljerseyswhosalevip.com

Δεκεμβρίου 14, 2012 2:06 π.μ.  

Usually I don't learn post on blogs, but I would like to say that this write-up very forced me to take a look at and do it! Your writing style has been amazed me. Thank you, very nice article.
My web blog ; nfl jerseys outlet

Δεκεμβρίου 14, 2012 2:10 π.μ.  

I just could not leave your site prior to suggesting
that I actually enjoyed the standard info a person provide for your visitors?
Is going to be again continuously in order to check out
new posts
Also visit my website ... Wholesale nfl jerseys

Δεκεμβρίου 14, 2012 2:22 π.μ.  

I needed to thank you for this fantastic read!! I absolutely enjoyed every bit of it.
I've got you book marked to check out new stuff you post…
Also see my web site - custom jerseys

Δεκεμβρίου 14, 2012 3:21 π.μ.  

I'm really impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it's rare
to see a great blog like this one nowadays.
Feel free to surf my website topuggbootjp.com

Δεκεμβρίου 19, 2012 10:20 π.μ.  

Hello, I enjoy reading through your post.
I wanted to write a little comment to support
you.
Feel free to visit my blog post - モンクレール ダウン

Δεκεμβρίου 19, 2012 1:18 μ.μ.  

Χαίρεται! Είμαι η Μυρτώ. Πολύ ωραίο blog. Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι. Υποθέτω ότι αν κονσερβοποιήσεις την κρέμα ( βράσεις βάζο και καπάκι, γεμίσεις το βάζο με κρέμα μέχρι πάνω ώστε να μην έχει αέρα μέσα) μέχρι να την ανοίξουμε δεν θα υπάρχει κίνδυνος να χαλάσει. Έτσι δεν είναι???

Ιανουαρίου 31, 2013 12:29 π.μ.  

The Nike air max comes in different sizes and shades.
Our low-cost Nike Shox plus basic styles will give you a entirely unique feeling.
This layout was at first designed and designed a trademark by Tinker Hatfield.
The good news is for us, we are all narcissists to some
degree. http://Airmaxcheapest.Co.uk/
Also see my web page :: Nike Air Max 1

Φεβρουαρίου 25, 2013 12:58 μ.μ.  

Will still be achievable used by normally the youth as nicely
as audio fanatics nowadays. The Air 180 came subsequent immediately after the air max III.
Operating is the factor that you have to have to do in a prolonged time.
LeBron runs in predominant black, gray and white hues, or a crimson or pure
whilte. http://www.airmax90s2013.co.uk/

Φεβρουαρίου 25, 2013 5:24 μ.μ.  

Hiya very nice site!! Guy .. Beautiful .. Superb .
. I will bookmark your blog and take the feeds also?
I'm satisfied to seek out a lot of useful information here in the publish, we need develop extra techniques on this regard, thanks for sharing. . . . . .

Also visit my homepage - social bookmarking service

Μαρτίου 23, 2013 4:06 π.μ.  

Καλημέρα, συγχαρητήρια για το υπέροχο blog και τις τόσο χρήσιμες πληροφορίες. Είμαι καινούρια στο χώρο των καλλυντικών και για να πω την αλήθεια ασχολούμαι και θέλω να ασχολούμαι μόνο με τις κεραλοιφές. Εχω δικά μου μελίσσια βιολογικά, οπότε χρησιμοποιώ το κερί μου. Επίσης έχω και ελαιόλαδο δικό μου το οποίο το χρησιμοποιώ σχεδόν σε κάθε κεραλοιφή. Μια ερώτηση θα ήθελα να κάνω. ΕΦτιαξα μια κεραλοιφή με βούτυρο κακάο, κερί μέλισσας και αυτή τη φορά χρησιμοποίησα μόνο αμυγδαλέλαιο. Για άρωμα έβαλα ένα αρωματικό λάδι βανίλιας, που όπως μου είπανε, χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική. Η κρέμα είχε πολύ ωραία και απαλή υφή με τη μόνη διαφορά ότι με έπιασε μια πολύ ελαφριά φαγούρα σε κάποια σημεία του προσώπου. Πρώτη φορά μου συμβαίνει αυτό, γιατί καμία άλλη κεραλοιφή μου δεν το έχει παρουσιάσει. Μήπως υποψιάζεται κάποιος γιατί μπορεί να συνέβη αυτό? Η ποσότητα αρώματος που έβαλα ήταν τρεις δοσομετρητές (το έλαιο είναι σε μπουκαλάκι βάμματος μαζί με το γυάλινο σωληνάκι-δοσομετρητή) για ένα μικρό βαζάκι κρέμας 30ml. Ευχαριστώ όλους εκ των προτέρων

Μαρτίου 28, 2013 12:19 μ.μ.  

This is my first time pay a visit at here and i am
truly impressed to read everthing at one place.


my weblog; cheap nike air max 90

Απριλίου 01, 2013 1:16 μ.μ.  

Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book
in it or something. I think that you can do with a
few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this
is fantastic blog. An excellent read. I'll definitely be back.

Feel free to visit my web blog :: ray ban australia

Απριλίου 03, 2013 2:01 μ.μ.  

Retain in mind that a majority of this is a great process you hold to keep running at.

More than likely though, plan difficult to obtain a practice going.
My friends and i guarantee he would not fumble the soccer ball this time.
Don't let a complete 'name' cover up the amazing potential of the fact that lies within little one. http://www.kochicoach.com/

Απριλίου 11, 2013 12:33 π.μ.  

So you've heard the phrase "Christian Life Coach" and are by yourself what the industry involves. 'Many people do desire of changing their behavior.

A supervisor who sees folks potential is more potent at coaching every one of them towards
it. These coaches are perhaps top-of-line luxury vehicles.
http://www.kochininki.com/

Απριλίου 11, 2013 1:37 π.μ.  

Good way of explaining, and pleasant article to obtain data about my presentation subject matter, which i am going to convey in university.


my blog post: Cheap Nike Air Max

Απριλίου 14, 2013 8:04 μ.μ.  

Hello everyone, it's my first pay a visit at this web page, and article is actually fruitful in support of me, keep up posting such posts.

Here is my web site - fake ray bans

Απριλίου 16, 2013 1:00 μ.μ.  

才能と彼女が世話される創造的デザイナーヴェロニカジェームズはUrbandilloというファッションで新しい進化を解き放たれたように

Have a look at my site - バーバリー マフラー

Απριλίου 20, 2013 9:12 π.μ.  

このブランド名のために行くための追加の原因は個人がその商品を購入することができますから小売業者やファクトリーアウトレットのかなりの範囲が存在するということです

Here is my site ハンカチ バーバリー

Απριλίου 20, 2013 10:16 μ.μ.  

エルメスはユニークな出会い系システムを使用しこのマーキングは財布のストラップの下で見つけることができます

My site ... ハンカチ バーバリー

Απριλίου 21, 2013 12:19 μ.μ.  

Believe exclusively where these grand extra fat Walley are this use of year.
Most of boots procure within negro although numerous are convenient throughout brown.
The damage has more the traction and cushioning that adapts to
even it is important. Rather than all charge black-jack
cards are suited to gain everybody. http://closegroup.
org/moodle/user/view.php?id=19376&course=1

Απριλίου 23, 2013 10:39 π.μ.  

茶色の多くの異なった色合いも淡褐色ベージュライトブラウンさびミディアムブラウンダークブラウンそして遠くから黒のように見える茶色の暗い色合いです

my page; バーバリー メガネ

Απριλίου 23, 2013 2:51 μ.μ.  

プロダクトとの難しさがあっても会社は消費者への完全な専門的サービスを提供

My blog post - バーバリー ネクタイ

Απριλίου 24, 2013 6:21 π.μ.  

Understanding that these shoes work best bang for
our buck is important. In major changes, break it down onto smaller
manageable pieces. They now come living in a wide quantity of colors.
Co- branding starts with endorsements with fames and institutions.
http://ducklinggreencc.org.uk/index.php/member/36064/

Here is my site; air max bw classic

Απριλίου 26, 2013 12:14 π.μ.  

レプリカのハンドバッグは世界中のほぼすべての市場で利用可能な普及している

my homepage: アウトレット バーバリー

Απριλίου 26, 2013 4:22 μ.μ.  

グッチトートバッグこれらの種類は
、次のように見
られてどのように大規
模な、彼らは一
般的に、私は時折グッチ
ショップを訪れたこ
とがありませんクライアントを考
えると内の画像を参照してください。グッチペラム
は、彼らがすることがで
きますどのように大規模な極めて
過小評価トートバ
ッグ

my homepage ... gucci 財布

Απριλίου 27, 2013 8:17 μ.μ.  

Thanks , I've just been looking for information about this topic for a long time and yours is the best I have came upon so far. However, what concerning the conclusion? Are you positive about the source?

My web site karen millen dresses

Απριλίου 30, 2013 3:07 π.μ.  

It is the pretty trustworthy and way to obtain a great deal.
Science and Technology of Japan shoe machines can not
do out of information technology? Nike's technology has changed with each passing day. You'll soon
recognize that the fish aren't disperse entirely more than the river. http://wiki.cmsclan.de/index.php?title=Benutzer:BrendanMa

Απριλίου 30, 2013 9:44 π.μ.  

グッチ自体が、会社としては、いつものように
私達のつま
先で私たちを維持するために一つとなっている。我々はそれらを考え出したと思うちょうどそ
の時、グッチは何か新しいものに切り替え、またはそれ以前に
やったことに遡りま
す。彼らは、彼らが実際
に設定されたスタイルを持つように古くなる
のが好きではありませ
ん。彼らは常に自分のスタイル
を変更します。 。それはハン
ドバッグに来るとき、
現在の傾向が少なくともありません何とグッチも決し
てスティック

my web site :: グッチ 財布

Απριλίου 30, 2013 11:40 π.μ.  

I'll right away grab your rss feed as I can not in finding your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you've any?
Kindly allow me understand so that I may subscribe.
Thanks.

My page; ralph lauren polo sale

Απριλίου 30, 2013 11:17 μ.μ.  

I was suggested this website by means of my cousin.

I am now not certain whether this submit is written through him as nobody else know
such unique approximately my trouble. You are incredible!
Thank you!

Feel free to surf to my blog Psn Code Generator

Μαΐου 21, 2013 4:19 μ.μ.  

This is really interesting, You are an excessively professional blogger.
I have joined your feed and look ahead to in the hunt for more of your great
post. Also, I have shared your web site in my social networks

my blog post: Dragon City Cheat Engine

Μαΐου 31, 2013 10:13 π.μ.  

Imagine generating one of they to beat this traffic to work.
You should know the things that all a deal has when clients are thinking passing
it on an absolute go. A cPanel also streamlines states it all control your website page.
Your darling love of using dress up, planted as she did. http://tgkaleto.
com/index.php/2012-09-19-14-15-07?start=100

Ιουνίου 18, 2013 12:16 π.μ.  

Πολύ ενδιαφέρον! Είναι πολύ καλό να μπορούμε να φτιάχνουμε μόνες μας κρέμες και καλλυντικά από φυσικά υλικά! Ξέρουμε και τι βάζουμε στο πρόσωπο μας.
Εγώ βρήκα πρόσφατα και αυτό εδώ το άρθρο που λέει εξίσου πως να φτιάχνεις κρέμες αλλά και μάσκες προσώπου. Πολύ καλό! θα δοκιμάσω και την δική σου κρέμα!
http://www.flowmagazine.gr/article/view/cosmetics_from_your_fridge/category/personal_development

Συνέχισε έτσι! Πολύ καλό το άρθρο σου αυτό! καλημέρα!!!

Ιουλίου 15, 2013 11:36 π.μ.  

Εγω δεν χρησιμοποιω καθολου χημικα στις κρεμες/αλοιφες που φτιαχνω.
Βαζω το λαδι που θελω,κερι μελισσας και τα ζεσταινω (μπεν μαρι) μεχρι τους 60 βαθμους.Μετα το κατεβαζω απο την φωτια και ριχνω μεσα λιγο ζεστο νερο.
Ανακατευω με το μιξερακι του φραπε,μεχρι να γινει ομοιογενες το μιγμα και να κρυωσει λιγο. Οταν κρυωσει,προσθετω τα αιθερια ελαια και ανακατευω με ενα μικρο πλαστικο κουταλακι.
Το αποτελεσμα ειναι εντυπωσιακο.Ειναι σαν τις κρεμες του εμποριου στην υφη και οχι πολυ λιπαρη,ακομη και με ελαιολαδο μεσα.
Δοκιμαστε το ! Ειναι απλα μια κεραλοιφη,αλλα με λιγο νερο μεσα !

Αυγούστου 08, 2013 11:17 π.μ.  

Γεια σου Πάνο! Πολύ ενδιαφέρουσα ακούγεται η κρεμούλα σου. Μήπως μπορείς να δώσεις ένα παραδειγμα: πόσο κερί, πόσο λάδι'πόσο νερό;

Οκτωβρίου 02, 2013 10:11 μ.μ.  

Δεν ειναι επικινδυνος ο borax για το προσωπο?

Νοεμβρίου 24, 2013 12:39 π.μ.  

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

Δεκεμβρίου 09, 2013 10:44 π.μ.  

ο βόρακας δεν είναι επικίνδυνος απλά μπορεί να κλείσει τους πόρους και να ιδρώσεις

Δεκεμβρίου 09, 2013 10:45 π.μ.  

Για να απαντησω στην NAG { Naif Art Gallery } ...
Την κρεμα την φτιαχνω με το "ματι",που λενε.
Τωρα,για τα 20ml περιπου κεραλοιφης,ριξε 3-4 σταγονες νερο και ανακατεψε.Αν δεις οτι δεν σου αρεσει η υφη της,δοκιμασε σταγονα-σταγονα,μεχρι να σε ικανοποιει το αποτελεσμα.Δεν θελει πολυ νερο.!

Ιανουαρίου 04, 2014 12:33 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

παρέα με:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< στην αρχή home ;)