29 Ιανουαρίου 2008

μάσκα αργίλου (άργιλος, ένα καλλυντικό πέτρωμα)



Η άργιλος, ιζηματογενές πέτρωμα που σχηματίζεται από την καθίζηση υλικών αποσάθρωσης, αποτελείται από ένυδρα πυριτικά άλατα του αργιλίου. Ανάλογα με τον τρόπο σχηματισμού τους και την περιεκτικότητά τους σε μέταλλα, τα αργιλικά πετρώματα υπάρχουν σε διάφορους τύπους (καολινίτης, μοντμοριλλονίτης, ιλλίτης).
Οι θεραπευτικές και καλλυντικές ιδιότητες της αργίλου οφείλονται και στην παρουσία μετάλλων, κυρίως πυρίτιου, μαγνήσιου, ασβέστιου, σίδηρου, φώσφορου, νάτριου, κάλιου, χαλκού, ψευδάργυρου, σελήνιου, μαγγάνιου. Η ποικιλία των χρωματισμών οφείλεται στην περιεκτικότητα τους σε οξείδια του σιδήρου και του μαγνησίου.


Τα δύο κύρια χαρακτηριστικά της αργίλου είναι η αποροφητική της ικανότητα, η οποία εξαρτάται από την ποσότητα και τη σύνθεση των μετάλλων που περιέχει, και η η δυνατότητα ανταλλαγής ιόντων με το σώμα στην οποία οφείλει τις αποτοξινωτικές της ιδιότητες.

Η άργιλος θεωρείται το πλέον κατάλληλο υλικό για την παρασκευή μασκών ομορφιάς, προσώπου και σώματος. Δεσμεύει τη θερμότητα δημιουργώντας υπεραιμία και έτσι διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος. Περιέχει ιχνοστοιχεία τα οποία είναι αντιοξειδωτικά και δρούν ενάντια στη γήρανση.
Ανάλογα με τον τύπο της αργίλου, η μάσκα απορροφά το επιπλέον σμήγμα της επιδερμίδας, δυεισδύει στους πόρους του δέρματος, απομακρύνει τους ρύπους και εξαφανίζει τα στίγματα. Καθαρίζει λοιπόν και αναζωογονεί την επιδερμίδα.
Στις μάσκες σώματος, οι καταλύτες που περιέχονται στην άργιλο συντελούν στην απομάκρυνση των τοξινών και δρουν σαν αντι-κυτταριτιδικό προϊόν.

Πάμε να γνωρίσουμε τους κυριότερους τύπους καλλυντικής αργίλου:





Πράσινη άργιλος (ιλλίτης)
Είναι πλούσια σε αφομοιώσιμα μεταλικά αλάτα και είναι ιδιαίτερα απορροφητική, γι'αυτό είναι κατάλληλη για το λιπαρό και μικτό δέρμα καθώς και για το δέρμα με τάσεις ακμής. Καθαρίζει σε βάθος την επιδερμίδα, την αποτοξινώνει, ρυθμίζει την έκκριση του σμήγματος, απομακρύνει τα νεκρά κύτταρα και συσφίγγγει τους πόρους. Δεν συνίσταται για τις ευαίσθητες επιδερμίδες και η χρήση της καλό είναι να περιορίζεται μια φορά την εβδομάδα.

Λευκή άργιλος (καολινίτης)
Πλούσια σε πυρίτιο και με λιγότερη περιεκτικότητα σε μέταλλα, είναι η ηπιότερη όλων των αργίλων. Έχει μέτρια απορροφητική ικανότητα, απομακρύνει τις τοξίνες, απολεπίζει ήπια χωρίς να αφαιρεί τα φυσικά έλαια και μαλακώνει την επιδερμίδα. Ταιριάζει σε όλους τους τύπους δέρματος, ιδιαίτερα στις ξηρές και ευαίσθητες επιδερμίδες.

Κόκκινη άργιλος (ιλλίτης)
Οφείλει το χρώμα της στα οξείδια του σιδήρου. Πλούσια σε ιχνοστοιχεία, εξισορροπεί, αποτοξινώνει, ανακουφίζει, διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος και δίνει λάμψη στην κουρασμένη επιδερμίδα. Είναι κατάλληλη για το κανονικό, ξηρό και ευαίσθητο δέρμα.

Ροζ άργιλος (μίγμα ιλλίτη και καολινίτη)
Φέρει τις ιδιότητες της κόκκινης και της λευκής αργίλου. Είναι κατάλληλη για λεπτές, ευαίσθητες και ώριμες επιδερμίδες. Είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία, τονώνει την κυκλοφορία, μαλακώνει το δέρμα, το καθαρίζει χωρίς να το ξηραίνει και του δίνει λάμψη.

Kίτρινη άργιλος (ιλλίτης)
Είναι πλούσια σε μέταλλα και πολύ απορροφητική. Περιέχει λιγότερα οξείδια του σιδήρου από την πράσινη άργιλο γι’αυτό είναι κατάλληλη για μικτές ή λιπαρές και ταυτόχρονα ευαίσθητες επιδερμίδες. Οξυγονώνει, επουλώνει, τονώνει και καθαρίζει σε βάθος την επιδερμίδα.

Άργιλος Rhassoul
Έχει χρώμα κόκκινο-καφετί και εξάγεται από τα όρη του Άτλαντα στο Μαρόκο. Είναι πλούσια σε μέταλλα όπως πυρίτιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ασβέστιο, κάλιο και νάτριο. Είχει ισχυρές απορροφητικές και στυπτικές ιδιότητες, αφαιρεί τα νεκρά κύτταρα, καθαρίζει τους πόρους, απομακρύνει το σμήγμα και ταυτόχρονα καταπολεμά την ξηρότητα, δίνει ελαστικότητα στην επιδερμίδα. Είναι κατάλληλη για όλους τους τύπους δέρματος.

μια συνταγή ίσως..

Μάσκα αργίλου για λάμψη και αναζωογόνηση

~5 κ.σ. Rhassoul
~1 κ.σ. κόκκινο κρασί BIO
~1/2 κ.σ. μέλι
~1/2 κ.σ. τζελ αλόης
~ροδόνερο
~1/8 κ.γ. ασκορβικό οξύ (βιτ.C)
~10 σταγόνες βιτ.Ε
~5 σταγόνες βιτ. Α
~10 σταγόνες λάδι νυχτολούλουδο(oenothera biennis)
~1 έως 2 κ.γ. ελαιόλαδο (για τις ξηρές επιδερμίδες)
~10 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντα
~5 σταγόνες αιθέριο έλαιο γεράνιο
~5 σταγόνες αιθέριο έλαιο ροδόξυλο
~3 σταγόνες αιθέριο έλαιο γιασεμί

Την άργιλο Rhassoul μπορούμε να την αντικαταστήσουμε με κόκκινη ή ροζ άργιλο. Μπορούμε βέβαια να χρησιμοποιήσουμε την άργιλο που έχουμε εύκαιρη, αλλά οι παραπάνω προτείνονται για την ήπια δράση τους και γιατί ταιριάζουν σε όλους τους τύπους δέρματος.
Αναμιγνύουμε σε ένα μπολ την άργιλο, το κρασί, το μέλι και την αλόη. Πρόσθέτουμε τόσο ροδόνερο, όσο χρειάζεται για να φτιάξουμε μια εφαρμόσιμη πάστα. Αναμιγνύουμε καλά τα υλικά.
Προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά, τα αναμιγνύουμε και βάζουμε λίγη ακόμα άργιλο αν είναι απαραίτητο. Τη μάσκα θα τη διατηρήσουμε στο ψυγείο.
Η μάσκα αυτή είναι πλήρης βιταμινών, περιέχει αντιοξειδωτικά από το κόκκινο κρασί, η αλόη ενυδατώνει όπως και το μέλι που περιέχει ιχνοστοιχεία και έχει και μαλακτική δράση. Τα αιθέρια έλαια είναι όλα αντιγηραντικά. Αποτοξίνωση, ενυδάτωση και λάμψη, όλα σε ένα!

la voila,



..παρέα με soft soapy flower. Το σαπούνι το έφτιαξα με γάλα, μέλι, νιφάδες βρώμης και ροζ άργιλο και είναι ιδανικό για ευαίσθητες επιδερμίδες.

Ακούμε U2, One.

61 σχόλια:

  1. Μα τι συνταγή!!! υπέροχη φαίνεται!
    Μαγισσούλα έχω να καταθέσω το εξής:
    Αποσπάς την προσοχή μου από το διάβασμα!!!!!(εξεταστική)
    Αλλά.......χαλάλισου αξίζει τον κόπο!
    όσον αφορά το σαπούνι που βγήκε μαύρο μηνν ανησυχείς καλέ! Το μαύρο χρώμα απορροφά την αρνητικη ενέργεια (για τα κεριά τουλάζιστον) χχιχιχιχ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν γνώριζα πως υπήρχαν τόσα είδη αργίλου, συνήθως την πράσινη βρίσκω.
    Πολύ ωραιά ιδέα το κρασί! Θα ήθελα να έμενα κοντά σας, όλο στο σπίτι σας θα ήμουν!
    Μη στενοχωριέστε για το σαπούνι, δεν πειράζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. isida είναι καλή η μάσκα indeed :)
    Σας εύχομαι καλο διάβασμα, καλές επιτυχίες! Ευτυχώς που μου το είπατε αυτό για το σαπούνι γιατί ούτε που να το βλέπω δε θέλω, χεχ..

    Mαρίνα αλήθεια είναι, η πρασινη βρίσκεται εύκολα. Σε κάποια ΒΙΟ έχουν Rhassoul και ασπρη, οι υπόλοιπες στο νετ ..
    Ευχαρίστως να έρθετε σπίτι, ξέρετε πόσα πειράματα θα σας κάνω;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. λεω να φαω το μεσαιο κουταλι! Νομιζω πως κανω την καλυτερη επιλογη!!

    Βεβαια μου λεει και το σαπουνοκεικ:

    "φαε με, φαε με, μια μπουκιτσα κανε με" !!

    Εγω ομως θα αντισταθω γιατι προεχει η λεπτη σιλουετα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχα! να μια συνταγή που μπορώ να κάνω κι εγώ, το ΣΚ..
    :))
    (θα σας πω τη Δευτέρα)

    Και το σαπούνι είναι φοβερό, και η μουσική επίσης!

    Καλημέρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αχα, ρασουλ εχω! τι καλη ιδεα το κρασι, τη φτιαχνω σημερα και σου λεω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ καλή συνταγή!!! Είχα αγοράσει ρασούλ για τα μαλλιά με σκοπό να αντικαταστήσω το σαμπουάν!!! Καθαρίζει καλά τα μαλλιά αλλά θέλει πάρα πολύ καλό ξέβγαλμα. Αν είναι αγάπη μου να τελειώσουμε όλα τα αποθέματα του νησιού σε νερό άστο καλύτερα. Σαν μάσκα μαλλιών που το έχω χρησιμοποιήσει λέει. Δίνει όγκο και τα δυναμώνει. Επίσης, το βάζω και στα αντισηπτικά σαπούνια για τον σύζυγο. Τα χρησιμοποιεί και στο κεφάλι και στο σώμα. Εκεί που τα κορόιδευε, τώρα μόνο με αυτά πλένεται. Ούτε λόγος για αφρόλουτρα και σαμπουάν!!! Θα σου στείλω και φωτό με το μωρό μας. Η Λίλλη η σκανδαλιάρα!!!Φιλιά πολλά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελευθερία να τη χαίρεστε τη μπέμπα σας!

    Αγαπητή Μαγισσούλα σας ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Isida, σε ευχαριστώ πολύ!!! Όταν λέω μωρό εννοώ κουταβάκι.Μωρό είναι κι αυτό, σωστά???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να σας κάνω να ζουλέψετε και να έρθετε κατά δω; Εδώ υπάρχει παραλία τίγκα στον άργιλο. Που να δεις τους τουρίστες το καλοκαίρι. Από κάτω έως πάνω γεμάτοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Mάγισσα μου,
    γειά σου και απο εδώ! Είδες που μου
    έλεγες να συμπληρώσω την περιποίηση
    του προσώπου με μάσκα?
    Είσαι καταπληκτική! Το είπες και το
    έκανες...έδωσες συνταγή για μάσκα!!

    Στη λιπαρή-μεικτή δική μου επιδερ-
    μίδα, ο πράσινος άργιλος πάει καλύ-
    τερα ή δεν έχει σημασία, κάνει και
    η παραπάνω συνταγή?
    Πάντως τόσο η μάσκα όσο και το σα-
    πούνι της φωτογραφίας φαίνονται τέλεια (εγω με το σαπούνι, το ξέρεις, έχω ένα θέμα!!).
    Ε, τώρα αν σου ξέφυγε και ένα σα-
    πουνάκι στο δρόμο και βγήκε μαύρο
    δεν πειράζει, έχεις φτιάξει εσυ άλλα όμορφα πράγματα.

    Φιλιά και συνεχίζουμε,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. H "ανωνυμος" παραπάνω , είμαι εγω
    η Δέσποινα. Κάτι πάτησα λάθος και
    βγήκε έτσι το σχόλιο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. η πράσινη άργιλος ήταν μια αποκάλυψη για μένα όταν την πρωτοχρησιμοποίησα, τίποτα δεν μου είχε καθαρίσει έτσι το δέρμα (άσε που τρομάζεις και τη μικρή σου αδερφή βγαίνοντας από την ντουλάπα σαν τον Χουλκ:) Τώρα με βάλατε να θέλω να δοκιμάσω την κίτρινη και την rhassoul!
    Ερωτήσεις:
    το κρασί μπορώ να το αντικαταστήσω με ξύδι ή με χυμό κόκκινου σταφυλιού? (μη με βάλετε ν'ανοίξω μπουκάλι τώρα για μια κουταλιά, θα καταλήξω να κατεβάσω το υπόλοιπο)
    Το λάδι νυχτολούλουδου είναι το primrose oil? γιατί απ`αυτό έχω
    Όσο για το μαύρο σαπούνι δεν καταλαβαίνω γιατί σκάτε (οκ δεν έγινε μωβ:), να σας πω ότι το αγαπημένο μου σαπούνι αυτή την εποχή είναι ένα κατάμαυρο Dead Sea Black Mud soap
    Εύγε και μερσί σερί:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. γιατι γιατι γιατι σημερα να πρεπει να παω σχολειο? θα παρω 7 απουσιες αν δεν παω.......Χαλια......Χαλια.....Χαλια........Χαλιαααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. μαριλένα babe, είσαι εκλεκτική, τα καλύτερα διαλέγεις! Αυτό το σαπουνάκι δεν παχαίνει, ομορφαίνει. Μα γιατί να πας σχολείο, δεν είναι επίσημη αργία?

    Νατασ-Ακη, όχι πέστε μου τώρα τι δικαιολογία μπορείτε να βρείτε, όχι πέστε μου :)

    ακαματρα να προσέξεις τι οινοπνευματώδες θα βάλεις, δε σου’χω καμμιά εμπιστοσύνη!

    Ελευθερία κόρη γοητευτική, τι μωρό είναι αυτό, τι κουκλί! Ο δικός μου είναι πια παίδαρος, προχθές έκλεισε τον πρώτο του χρόνο. Πολύ κούκλος είναι, αλλά δεν κάνω προξενιά επι του παρόντος, βλέπω τη Λίλη να γίνεται μεζεδάκι :)
    Για τη Rhassoul αλλά και για τις άλλες αργίλους έχεις δίκιο. Αλλά το να αντικαταστήσουν το σαμπουάν μου φαίνεται too much. Αντίθετα βρίσκω πως είναι πολύ ωφέλιμη προσθήκη σε σαμπουάν και σαπουνια προσώπου, μαλλιών, σώματος.
    A propos, η πρωτη προσπάθεια για υγρό σαπούνι ήτο επιτυχής, και με εξοικονόμηση ενέργειας παρακαλώ..Θα κάνω 2-3 πειράματα ακόμη και θα επανέλθω.

    Isida μη δίνετε σημασία σε μας τις σκυλομαμάδες, χιχι, μας αρέσει να υπερβάλουμε!

    deli, ιιιιιιιιιι και μου φέρνετε μαρμελάδες και μερέντες για να με παχύνετε να χάσω την ομορφάδα μου;) Αμφιβάλλω, τι αμφιβάλλω, είμαι σίγουρη πως δεν τη δοκίμασες ούτε μια φορά...Μήπως ξέρεις τι είδος αργίλου είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δέσποινα ευγενεστάτη,
    ναι σίγουρα η πράσινη ταιριάζει στο λιπαρό-μικτό δέρμα. Αλλά αυτό το δέρμα μπορεί να δοκιμάζει όλα τα είδη των αργίλων. Ειδικά για λιπαρά-μικτά, θα δώσω συνταγή άλλη φορά, με έμφαση στο βαθύ καθαρισμό. Αυτή είναι για τόνωση, αποτοξίνωση, λάμψη, αστραποβολιά :) και εσείς μπορείτε να τη βάζετε 2 και 3 φορές την εβδομάδα ..
    Μη φοβάστε το σαπούνι, κάντε το αυτό να σας φοβηθεί!

    heart κόρη exportable, γιατί με την καφετουλιά νομίζετε πως δε θα κόψετε τα ήπατα του περίγυρου;-)
    Aν έχετε και εσείς μικτό-λιπαρό, ναι η πράσινη κάνει θαύματα αλλά με μέτρο. Πάρτε ότι χρώμα θέτε, κάνει το καθένα άλλη δουλειά.. Η rhassoul είναι εκ των ουκ άνευ και μπορείτε να προσθέσετε και μια σταλιά στο σαμπουάν σας.
    Μπορείτε να βάλετε ξίδι, μια αδυναμία του έχετε, αλλά όχι μια κουταλιά της σούπας, σταγόνες θα μετρήσετε..
    Χυμό βάλτε άφοβα, συντελεί στην απολέπιση, να ξέρετε όμως πως κάνει το προϊόν πιο ευαλλοίωτο γιατί η δόση που προτείνω δεν είναι για μιά φορά.
    Ναι είναι το evening primrose oil (oenothera biennis).
    Όσο για το σαπούνι σας, είναι τίμιο, το δηλώνει ότι είναι μαύρης λάσπης, δε λέει ότι είναι..βιολετέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κυρία μου! εγω είμαι ο ορισμός της υπερβολής!
    Εγώ έχω 3 σκύλους, άπειρα γατιά και άγρια παρακαλώ, πάπιες , άλογα κ.λ.π.
    Οπότε μην μιλάτε παρακαλώ για υπερβολή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Άλογα? πως, που, γιατί? ζηλεύω τα μάλλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. dear witch, ναι μικτό-λιπαρό διαθέτω, γι'αυτό σκέφτηκα κίτρινη και rhassoul (τι χρώμα στη φωτό σας!) ως πιο ήπιες εναλλακτικές της πράσινης. Τη μάσκα με τον γνωστό τρόπο? (μέχρι να ξεραθεί κλπ)? Μια φορά την εβδομάδα? Πόσες εφαρμογές σας βγάζει? Πόσο κρατάει στο ψυγείο? Τα μαλλιά μου είναι ξηρά έως κατάξερα, κάνει να χρησιμοποιήσω rhassoul? Τι θα τους κάνει? Γιατί μαμά?
    Για τη βιολετέρα προτείνω μετονομασία σε κάτι σαν black magic ας πούμε, τι λέτε?:)
    ΥΓ: φτιάχνω πορτοκαλοτάρτα (με κολάσατε) θα σας ενημερώσω για τα αποτελέσματα σε λίγο, στο άλλο μαγαζάκι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μα, αγαπητή Μάγισσα, πως γίνεται και είστε μες στο μυαλό μου κάθε φορά;;!! Μέρες τώρα γκρινιάζω για κάτι να δώσει λάμψη στην επιδερμίδα μου (την ταλαιπωρημένη απο το κάπνισμα, μάλιστα το παραδέχομαι!). Ευτυχώς που καθυστέρησα την μαζική παραγγελία απο το internet και τώρα θα συμπεριλάβω και την άργιλο! χεχε Την βλέπω την δουλειά να παίρνω άδεια απο την δουλειά για να φτιάξω όλα αυτά που έχω κανονίσει! (Με το διάβασμα του πανεπιστημίου δεν ξέρω τι θα κάνω, αλλά λέμε!). Να την δώσω την μάσκα και στην μανούλα να την βάλει στα χέρια της μπας και ελαττωθούν αυτά τα σημάδια του γήρατος (ευτυχώς η μαμά δεν βλέπει το blog!..) που τόσο την ενοχλούν; Α, ναι, ακόμα δεν έχω βρει βιταμίνη Α σκέτη... Μου φαίνεται θα παραγγείλω και αυτή απο το Internet να τελειώνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. και ναι λοιπον ενα ακομη ομορφο θεμα και για μας που εχουμε μεικτο δερμα.. i go for green argile..
    τι μου κανεις τωρα carissima!!
    την ρασουλ δεν την ηξερα.. ξερω ομως τις αλλες ;-) ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. την μια ελαιόλαδο την άλλη άργιλο, στα αγαπημένα μου είστε αυτή την εποχή dear :)
    λοιπόν στα νότια της παραμεθορίου (κοντά στο οινοποιείο ξέρετε ποιου.. α! by the way μπορείτε να προσθέσετε κρασί από το εν λόγω οινοποιείο, είναι ΒΙΟ άσχετα αν δεν το γράφει στην ετικέτα) είναι μια πολύ όμορφη περιοχή όπου έχει πολλές παραλίες μία εκ των οποίων λέγεται "Άργιλος" και φυσικά είναι όνομα και πράγμα! (και είναι και πολύ, μα πολύ όμορφη παραλία,...νερά δε, κρύσταλλο...
    την καλησπέρα μου :)
    υ.γ. σ/κ : μάσκα πράσινου αργίλου και μετά ελαφρύ μασάζ με θαυματουργή κρέμα...αποτέλεσμα ΘΕΑΜΑΤΙΚΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. heart πολύ καλά το σκεφτήκατε! Δίκιο έχετε δεν το έγραψα, το θεώρησα αυτονόητο..Ναι, μέχρι να στεγνώσει, αν βάλουμε και λάδι, το στέγνωμα αργεί..Αν βάλετε χυμό, καλύτερα να φτιάξετε μια δόση, με το μάτι, το παραπάνω κρατάει 1-2 μηνες, ανάλογα τη συχνότητα.
    Να μη βάλετε άργιλο στα μαλιά σας, τοσες μάσκες έχω δώσει, ρασούλ θέτε? Να κάνετε μάσκες με αβοκάντο, μπανάνες κλπ εδωδιμα αποικιακά.
    Βλέπω επιμένετε να με καταδείξετε ως μάνα-γραία :) συνεχίστε, συνεχίστε..

    Starbuck είναι θέμα μαγικών ιδιοτήτων ¨:)
    Αν παραγγείλετε άργιλο απο το νετ, έχετε υπόψη πως η άργιλος είναι βαριά και τα μεταφορικά κοστίζουν. Σε κάποια ΒΙΟ θα βρείτε.Βλέπω έχετε φιλόδοξα σχέδια, καλές επιστυχίες στην αρωματική μαγειρική και τα διαβάσματα! Βιταμίνη Α δε βρήκατε ούτε της Solg@r? Προσωπικά επειδη δεν έχω χρόνο την παραγγέλνω και αυτή. Η μάσκα δεν είναι για age-spots. Οι φυσικές λύσεις που προτείνονται είναι τα ΑΗΑ (βλ. το ποστ για τη φράουλα), η βιτ.C, το λεμόνι (τα’χει και τα 2), ο ..μαϊντανός, το λάχανο..Τα αποτελέσματα δεν είναι σύντομα ή θεαματικά. Η αντιηλιακή κρέμα είναι απαραίτητη, και να προσέξετε αν αγοράσετε κρέμα λέυκανσης μην περιέχει τίποτα ύποπτο, π.χ. υδροκινόνη.

    carissima η πράσινη πολύ καλή αλλά με μέτρο. Μια ροζουλιά για συχνή εφαρμογή είναι ό,τι πρέπει. Τι είναι για σας μια μασκούλα? Παιχνιδάκι!

    μινωίτισσα, τι μου λέτε, μα όλες οι κόρες έχετε εύκαιρα κοιτάσματα αργίλου? Τι είδος να είναι άραγε?
    Και μην ξανακούσω κουβέντα για την παραμεθόριο, όλα τα έχει. Έχετε όλες τις πρωτες ύλες για τη μάσκα και την κρέμα ελαιόλαδου στο πιάτο, τι περιμένετε;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. μαγισσουλα, μας κουβαλανε για να μας πανε εκκλησια. Και να φανταστεις, εγω πηγα για να μη χαλασω αδικα 7 απουσιες και τελικα δεν εβαλαν. Οπως παντα, τα ιδια. Μας το λενε για να παμε και μετα........

    δεν πειραζει, του χρονου δε θα παω!
    (θα δεις ειμαι τοσο γρουσουζα που του χρονου θα μπουν απουσιες! Και μετα θα κλαιω τη μοιρα μου για τις αδικοχαμενες απουσιες που θα τις χρειαζομαι γιατι θα ειμαι τριτη!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ελπιζω αν δεν προλαβα σημερα,να φτιαξω την αυριανη σου μερα!Πολλα φιλια ομορφη μαγισσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. marilena θα τον σκοτώσω τον άτιμο! τίποτα δε μου είπε..θα τον σκοτώσω και μετά θα του πω πως τον κάρφωσε η μέλουσσα;-)

    faraona μας φτιάξατε το βράδυ, τέλειο λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. μάνα-γραία? θου! μητέρα γνώσεως μόνο!:)
    μερσί για τα τιπς:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. My dear witch τα σχέδια μου είναι φιλόδοξα αλλά να δω τι θα καταφέρω στο τέλος.. Ευχαριστώ! Και ευχαριστώ και για τις συμβουλές, η μαμά θα χαρεί ιδιαιτέρως!
    Ρώτησα συγκεκριμένα για την εταιρία αυτή και μου είπαν στα φαρμακεία ότι επειδή οι βιταμίνες της εταιρίας αυτής είναι ακριβές και δεν τις παίρνει ο κόσμος, δεν τις φέρνουν! Αλλά θα ζητήσω να παραγγείλω απο κάποιο φαρμακείο...

    Καλά, αυτήν την καταπίεση και τον εκβιασμό ποτέ μου δεν τον κατάλαβα Μαριλένα! Σας εκβιάζουν με απουσίες για να πάτε σε μια τελετή που είναι άκρως προσωπική και πνευματική;; Και περιμένουν έτσι να ωθήσουν τα παιδιά στην εκκλησία;; Καταπλήκτική αντιμετώπιση και κυρίως σύμφωνα με τις επιταγές της παιδαγωγικής και ψυχολογίας! Και εγώ που νόμιζα ότι θα είχαν αλλάξει τα πράγματα από τότε που πήγαινα εγώ σχολείο.. Αίσχος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μαγισσούλα μου,
    αν δώσεις συνταγούλα για υγρό σαπουνάκι σου υπόσχομαι να το κάνω!!! Θέλω να αντικαταστήσω όπως και δήποτε το σαμπουάν. Προς το παρόν χρησιμοποιώ βάση για σαμπουάν 15 ευρώ το λίτρο(ξέρεις από που) αλλά άλλο να το παίρνεις έτοιμο κι άλλο να το φτιάχνεις με τα χεράκια σου...
    Αύριο θα δοκιμάσω να φτιάξω και κανονικό σαπούνι και ο θεός βοηθός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ηθελα να σε ρωτησω κατι πολυ εξειδικευμενο .Υπαρχει ενας πολτος που μαζευεται στον πατο των μπουκαλιων οπου παλιωνει το κρασι για να γινει ξυδι.Ειναι οι πρωτεινες του κρασιου μου ειπαν.Θυμαμαι αμυδρα οτι η γιαγια μου εφτιαχνε ενα μαντζουνι απ αυτο για τα μαλλια.Επειδη εδω που ζω εχω υπογειο με διαφορα τετοια,για δες μηπως και εχεις πουθενα κατι?Σε φιλω και σ ευχαριστω για τα καλα λογια και παλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δεν έχω μυαλό σήμερα για μελέτη.
    Θα επανέλθω .
    Για μια καλημέρα πέρασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. heart πως τα λέτε, πως τα λέτε :)

    Starbuck θα τα καταφέρετε είμαι σίγουρη :) Πάντως στα ΒΙΟ αυτές οι (ακριβές) βιταμίνες υπάρχουν.

    Eλευθερία έχω να κάνω 2 πειράματα ακόμη και θα πω τη διαδικασία για το υγρό σαπούνι. Αν το θες για σαμπουάν κοίτα να πάρεις κανα δίκιλο καστορέλαιο! Ok, υπερβάλλω αλλά χρειάζεται αρκετό. Για το στερεό σαπούνι καλή επιτυχία, σου στέλνω θετική ενέργεια :)

    Faraona ευτυχώς που έχω τις κατάλληλες ιντερνετικές διασυνδέσεις, θα ρωτήσω και θα σου πω. Ότι κι αν είπα το αξίζεις!

    κόρη ξανθιά take your time, εδώ είμαι, δε φεύγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. εδώ δυό αυγά μάτια δεν μπορώ να κάνω και τα σπάω,για μάσκες με άργιλο είμαι????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @ kanataki,
    σας έχω καλά νέα: η άργιλος δε σπάει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλή μου μαγισσούλα θα μπορούσες μήπωσ να μου πεις (αν ξερεις) κάποιεσ διευθύνσεις στο ιντερνετ για τα πολύτιμα λαδάκια που δεν μπορώ να βρω στην Θεσ/νικη??? Οι συνταγή με άργιλο όλα τα λεφτα!!! Μπράβο!! Φαντάζομαι τι τέλεια επιδερμίδα έχει η φατσούλα σου, με όλα αυτά τα καλούδια που φτιάχνεις! Και η απορία μου είναι πότε προλαβαίνετε?? θα πάρω αυτά που μου λείπουν σήμερα και το σκ έχω δουλειές να κανω.....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ξέρεις, πριν ξεκινήσω να ασχολούμαι με τα ματζούνια, είχα ρωτήσει τον πατέρα μου από που βγαίνει το καστορέλαιο και μου είχε πει ότι βγαίνει από κάστορες. Έτσι όταν έβλεπα συνταγή με καστορέλαιο με έπιανε πανικός. Τους καημένους τους κάστορες! έλεγα. Ευτυχώς έμαθα και το ξεπέρασα. Τραυματική εμπειρία!!!Θυμάμαι όταν ήμουν στο νοσοκομείο το έδιναν σε ασθενείς με προβλήματα δυσκοιλιότητας. Έκανε θαύματα!!!!Ευτυχώς για τους ασθενείς, δυστυχώς για τις νοσηλεύτριες.... Γιατί όμως καστορέλαιο για το σαμπουάν, γλυκιά μου???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Δεν ξέρω τι είδους είναι αλλά όλοι βγαίνου σαν στρουμφάκια. Γκριζομπλέ!
    Εγώ; Να βάλω αυτό στην παραλία πάνω μου και να είμαι σε κοινή θεα; Στη Ζάκυνθο; Πριτς! Θέμα ψάχνουν οι εφημερίδες και εγώ εδώ έχω και μια φήμη η γυναίκα...:-)))
    Δε με λες...δλδ, την επόμενη φορά που θα έρθω, να σκάψω ολίγον το βουναλάκι στην παραλία και να φέρω;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. mpoumpoukaki
    αν χρειάζεσαι κάποιες διευθύνσεις στείλε μου e-mail για να σου πω.
    Στα ελιξίρια αφιερώνω από το χρόνο που δεν έχω, είμαι ικανή να ξενυχτήσω για μια καινουργια φόρμουλα..Όσο για τη φατσουλα μου, ευτυχως υπάρχει το μπλογκ όπου βάζω συνταγές και τις φωτογαφίζω κι ετσι μετά τα φοράω θέλω δε θέλω:)

    Eλευθερία το καστορέλαιο 'εχει υγροσκοπικές ιδιότητες, συγκρατεί την υγρασία και έχει ενυδατικά αποτελέσματα. Είναι και καλό αφριστικό. Ο πατερας, έκανε την πλάκα τη σωστή. Η μάγισσα χωρίς πλάκα σου λέει πως δύο από τα πιο πολύτιμα και δυσεύρετα έλαια είναι το αυστραλιανό emu (από τα ομώνυμα πτηνά) και το mink oil από τα ζωάκια που κάνουν γούνες! μπρρρρρ..

    deli και γιατί θα πρέπει να το κάνετε μπλάστρι δημοσία;-)
    λίγο για μάσκα δεν μπορείτε να πάρετε? αν και για να πω την αλήθεια, η άργιλος πρέπει να αποστειρώνεται ή τουλάχιστον να στεγνώνει καλά στον ήλιο. Γιάυτό προτιμώ τις αγοραστες.
    Την επόμενη φορά, αν δε σου κάνει κόπο βάλε λιγη σε κάποιο από τα βάζάκια, ξέρεις ποιά. Εχω περιέργεια, να'ναι μπετονίτης? μπλε είπες, να'χει κοβάλτιο?


    καλό μήνα κόρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Τι να σε πω...ιδέα δεν έχω. Στην πρώτη ευκαιρία που θα εκδράμω στην παραλία που τον έχω δει, θα τσακώσω λίγο (λίγο...λέμε τώρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Εψαξες μαγισσουλα για εκεινο που σου ειπα?Μπααααα!!Περασες σημερα να δεις?Μπααααα!!!Που ειστε καλη μου Μοργκανα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Μαγισσούλα μου είσαι ΘΕΑ!! Σε ευχαριστώ πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Μαγισσα μου καλημερα!Ξερεις τι θυμηθηκα τωρα που διαβαζα για τον αργιλο?Καποτε μου ειχαν φερει αργιλο απο την Ερυθρα Θαλασσα σε ενα βαζακι.Ε τετοιο θειο πραγμα δεν ξαναδα!Το εβαζα στο δερμα μου και μετα γινοταν απαλο και καθαρο σαν μωρου παιδιου.Αλλα μου τελειωσε γρηγορα να παρει η ευχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Καλημέρα Μάγισσα μου!
    Δεν σε έχω ξεχάσει καθόλου, απλά μέσα στα τρελλά διαβασματά μου για κεραμική έχω χαθεί από προσώπου γης. Έφτιαξα το βασικό σαπούνι από το βιβλίο της Cavith( το είχα φτιάξει πριν δώσεις εσύ τις συνταγές για τα δικά σου, sorry)και τώρα που ωρίμασε είναι απλά super! Δεν φανταζόμουν ότι η πρώτη μου απόπειρα θα είχε τόση επιτυχία. Γιατί έπαιξα και λιγάκι και με αμυγδαλέλαιο στο τέλος. Όσο για τα lip balm σου, μου έχεις σώσει τα χείλη μου. Ήμουν "carmex" addict αν το ξέρεις και ζητούσα σε όποιον πήγαινε στην Αμερική να μου φέρει. Τώρα απλά έχω κρατήσει τα δοχεία του και έχω μέσα την δική σου συνταγή με το μέλι και είναι σκέτο...μέλι! Θαυματουργό! Μόνο που μου έπεσε λίγο παραπάνω κερί και έχει γίνει λίγο κόκκαλο με το κρύο:-)
    Σε σκέφτομαι και σε φιλώ και τώρα που έγραψες για την άργιλο, νόμιζα ότι είχα τρελαθεί τελείως με την κεραμική και ότι ακόμη και στο blog σου έβλεπα καολίνες, μπετονίτες, κοβάλτια και άργιλο αλλά τελικά δεν φταίνε τα ματάκια μου, ε; Γιατί στο μυαλό μου πια κυκλοφορεί αντί για φαιά ουσία μόνο νωπός πηλός, σκέψου να πιάσουν και οι ζέστες και αν ψηθεί τότε τι θα απογίνω;...
    Σε φιλώ πολύ πολύ και ας χάνομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. faraona κόρη βασιλική, ακόμα κι αν δεν βρειτε το συγκεκριμένο τυπο αργίλου, επιλέξτε εναν αλλο ανάλογα με το δέρμα σας, σας συστήνω τον rhassoul, θα γίνετε πάλι like a baby!
    Oσον αφορα τη δύσκολη ερώτησή σας, αυτό που τελικά μένει στο μπουκάλι είναι κρασί ή ξίδι?
    και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν συστατικό μιας μάσκας μαλλιών (αντιοξειδωτικά, πολυφαινόλες) ή μπορείτε ακόμα να βάλετε μια μικρη ποσότητα στο σαμπουάν σας. Ο όξινος χαρακτήρας του, εξουδετερώνει την αλκαλική σύσταση του σαμπουαν και θα δώσει ήπιο και λαμπερό αποτέλεσμα.
    Κοιτα΄χτε στο μενου τη συνταγη για μασκα με δαφνόλαδο και βάλτε και λίγο από αυτό. Αν έχει ήδη γίνει ξίδι θα βάλετε πολύ λιγότερο.

    mpoumpoukaki το έχω δηλώσει απο παλια, είμαι only ημίθεα :) Χαίρομαι που χαρήκατε.

    sifnos κόρη του γιαλού, ξανα-καλως ήρθατε! don't be sorry, δεν είχαμε κάνει συμβόλαιο να φτιάξετε μόνο το δικό μου! πολύ χαίρομαι που σας πέτυχε, και ναι τελικά είναι πολύ πιο εύκολο απ'όσο φαντάζετε αρχικά κανείς.
    Σας συγχαίρω για την πρόοδό σας στην κεραμική, όταν έρθω Σίφνο θα σας ψάξω να αγοράσω τις κρεασιόν σας!
    Χωρίς να θέλω να το παινευτω, τα lip balms δεν εχουν καμμια σχέση με τα ετοιματζίδικα, χαιρομαι που μείνατε ευχαριστημένη.
    Σας φιλώ ομοίως, σας παροτρύνω να κάνετε ένα μικρό διάλειμμα από την κεραμική, θα ανανεώσετε το μεράκι και την έμπνευσή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Πολλας εχετε απο τας ευχαριστιας μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. θα βάλω την μάσκα και μετά θα μου φυτέψω κι ένα αμπέλι

    υγ που φυτρώνει σε αργιλώδες έδαφος
    υγ ή αυτό είναι άσχετο πάλι???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Θελω αλλη αναρτηση!Φτανει ο αργιλος!Τα διαβασαμε τα εμπεδωσαμε παμε παρακατω αγαπημενη μαγισσα Μοργκανα!Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. κι εγώ το ίδιο! ψηφίζω μαστίχα, μας έχετε τάξει, εντάξει? καλησπέρες:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Κι εγω το ιδιο ψηφιζω.Μαστιχα.Και να δεις εγω τι θα σουχω αυριο!Ονειρα γλυκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. @kanataki
    την πιάσατε την κεντρική ιδέα!

    @faraona
    κόρη βασιλική, δεν προκάμω..
    και μην ξεχνάτε, επανάληψις εστι μήτηρ μαθήσεως :))

    @heart,
    θα την έχετε, και τη μαστίχα, και την τσίκλα κι ότι θέτε!

    κόρες απαιτητικές, αδηφάγες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. επειδη ειμαι λιγο ασχετη...απο που αγοραζω τον άργιλο;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. εχουν τα φαρμακεία και τα καταστηματα ΒΙΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Γεια! Σχετικά πρόσφατα βρηκα το blog και αργά αργά το χαζεύω.
    Πολύ καλή ανάλυση για τα είδη αργίλου, πάντα αναρωτιόμουν για τις διαφορές. Χαίρομαι που βλέπω πως διάλεξα τον σωστό άργιλο για το δέρμα μου.
    Κάνω μασκα προσώπου με πράσινο άργιλο, λίγο λεμόνι και νερό μια φορά την βδομάδα. Και δουλεύει!
    Κυρίως πρόσεξα πόσο δουλεύει, όταν λόγο τρεχάματων σταμάτησα για μια περίοδο να το κάνω.

    Πάω τώρα να χαζέψω και άλλες συνταγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΑ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΜΗΠΩΣ ΟΜΩς ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΒΙΤΑΜΙΝΗ C K A .
    EYXAΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Πολύ ωραίο το site σου, και πολύ ενημερωμένο. Πρέπει πραγματικά να είσαι υπερήφανη για τις πληροφορίες που παρέχεις, και σε συγχαίρω γι' αυτό το κομματάκι που διάβασα στην αρχή-αρχή... (που εξηγείς ότι το site δεν πουλάει όνειρα, κλπ, κλπ, και για το παραμυθάκι που μας σερβίρουν...)
    Keep up the good work!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΒΡΗΚΑ ΤΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ BLOG ΣΑΣ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩΤΗΣΩ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΣΘΕ ΤΑ ΕΙΔΗ ΑΡΓΙΛΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ?ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΠΑΩ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΛΕΥΚΟ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

την αρωματοάπόψή σας πλιζ :)