6 Αυγούστου 2007

κρέμα καλέντουλας (updated)


Όπως είπαμε, λόγω θέρους το blog κινείται με βραδείς ρυθμούς..(το blog, όχι εγώ:)
Σκέφτηκα λοιπόν να αναβαθμίσω την κρέμα καλέντουλας, μια περσινή συνταγή που της έχω αδυναμία και είναι παντός καιρού. Τώρα το καλοκαίρι είναι πολύ καλή για την ενυδάτωση του σώματος ιδιαίτερα μετά την έκθεση στον ήλιο. Λόγω της σύνθεσής της είναι ιδανική για ευαίσθητες επιδερμίδες. Τα βοτανικά έλαια, τα εκχυλίσματα και τα δραστικά συστατικά που περιέχει μας δίνουν ένα σκεύασμα καταπραϋντικό, θρεπτικό και προστατευτικό. Έριξα και μια ματιά στην ομώνυμη διάσημη κρέμα της Weleda καθώς και σ’αυτή της Jurlique –μα γιατί κοστίζει $67 στα 125ml?- και voila.

calendula cream
τα υλικά σε δοσομετρικές κούπες & κουτάλια
η βάση των ελαίων
• 1 κ.γ. βούτυρο κακάο ή λανολίνη
• 2 κ.γ. βούτυρο καριτέ
• 1 κ.σ. αμυγδαλέλαιο
• ½ κ.γ. λάδι νυχτολούλουδο (Oenothera biennis)
• 1 1/2 κ.σ. λάδι καλέντουλας
• 1 1/2 κ.σ. λάδι χαμομηλιού (εκχύλισμα σε σταφιδέλαιο)
• 1 κ.σ. τριμμένο κερί μέλισσας
• ½ κ.γ.  υγρή λεκιθίνη
η υδατική βάση
• 2 κ.γ. τζελ αλόης
• 1/2 κ.γ. εκχύλισμα καλέντουλας σε γλυκερίνη
• 1/2 κ.γ. εκχύλισμα χαμομηλιού σε γλυκερίνη
• ¼ της κούπας δυνατό έγχυμα από χαμομήλι και καλέντουλα
πρόσθετα
• 10 σταγόνες βιταμίνη Ε
• 5 σταγόνες βιταμίνη Α
• 10 σταγόνες πανθενόλη (προβιταμίνη Β5)
• 1/8 κ.γ. ασκορβικό οξύ (βιταμίνη C)
• 15 σταγόνες  φυσικό συντηρητικό

• ¼ κ.γ. αλλαντοΐνη (βλ. προηγούμενο ποστ)
αιθέρια έλαια
• 15 σταγόνες λεβάντα
• 5 σταγόνες χαμομήλι
• 5 σταγόνες καρότο
• 5 σταγόνες υλάνγκ-υλάνγκ

et la voila!


  • Η λανολίνη χρησιμοποιείται ως ενυδατικό και προστατευτικό συστατικό. Έχει λιπαρή υφή, απορροφά τόσο νερό όσο και το βάρος της γι’αυτό θεωρείται ότι βοηθά στην γαλακτωματοποίηση. Λόγω της ζωικής της προέλευσης δεν τη χρησιμοποιώ, την αντικαθιστώ με βούτυρο κακάο. Στη συγκεκριμένη συνταγή έχω χρησιμοποιήσει φυτικό υποκατάστατο λανολίνης που παράγεται από γλυκερίδια των λιπαρών οξέων φυτικών ελαίων.
  • Για να φτιάξουμε την κρέμα ακολουθούμε τις (επίσης αναβαθμισμένες) βασικές οδηγίες 
  • Το σύνολο των ελαίων (χωρίς να λάβουμε υπόψη το κερί) πρέπει να είναι το ¼ της κούπας. Για να το υπολογίσουμε σωστά, λιώνουμε πρώτα τα στερεά έλαια –βούτυρο κακάο ή λανολίνη και καριτέ- και μετά προσθέτουμε τα ρευστά έλαια.
  • Την αλλαντοΐνη θα την προσθέσουμε και θα την ενοποιήσουμε στην υδατική βάση από την αρχή.
  • Εάν θέλουμε να εντείνουμε τις προστατευτικές ιδιότητες της κρέμας, μπορούμε να προσθέσουμε στο έγχυμα και άλλα βότανα όπως αμαμελίδα (hamamelis virginiana), εχινάκεα (echinacea purpurea), αλθαία (althaea officinalis).
  • Οι βιταμίνες Ε & Α είναι λιποδιαλυτές και θα τις προσθέσουμε στη βάση των ελαίων αφού αποσύρουμε το σκεύος από το υδρόλουτρο και σε θερμοκρασία κάτω των 40 βαθμών C. 
  • Οι βιταμίνες C και Β είναι υδατοδιαλυτές και θα προστεθούν στην υδατική βάση εφόσον την αποσύρουμε από το υδρόλουτροκαι σε θερμοκρασία κάτω των 40 βαθμών C. 
  • Τα γιατί και τα διότι αυτή τη φορά νομίζω ότι περιττεύουν, η κρέμα είναι απλά καταπληκτική λόγω του συνδυασμού των ελαίων και της συνέργειας των βοτάνων, των πρόσθετων δραστικών συστατικών και των αιθέριων ελαίων. Επειδή έχει πολύ πλούσια υφή χρησιμοποιούμε λίγη ποσότητα κάθε φορά. 
  • Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνω αλλά με αφορμή την κρέμα της Jurlique προσπάθησα να κοστολογήσω την παραπάνω συνταγή. Σημειωτέον ότι οι πρώτες ύλες –ακόμα κι αυτά τα αιθέρια στην πλειονότητά τους- είναι ΒΙΟ και φυσικά τα αγοράζω σε τιμές λιανικής που πολλές φορές επιβαρύνονται με ακριβά μεταφορικά. Έκανα κάποιες βαρετές αναγωγές για να φτάσω στο..κόστος πωληθέντων λόγω της μικρής ποσότητας, αυθαίρετα πρόσθεσα € 2 για ..ενέργεια-ύδρευση και € 0 για έξοδα ..προσωπικού. Πόσο κοστίζει? βρείτε το!

κι άλλες συνταγές με καλέντουλα

κρέμα καλέντουλας

lip balm καλέντουλας

κρέμα για τα χέρια με βότανα

after-sun balm

βάλσαμο για την ξηροδερμία

baby balm

19 σχόλια:

  1. Μαγισσάκι μου, ανανέωση βλέπω και χαίρομαι. Τίποτα δεν εγκαταλείπεται στην τύχη του.

    Πρέπει επειγόντως να ανανεώσω τις προμήθειές μου σε πρώτες ύλες. Έχω φάει τον κόσμο για βούτυρο Καριτε, αλλά δεν βρήσκω πουθενά. Μάλλον θα καταφύγω στο νετ. Και έλαιο καρότου? Που να βρώ άραγε έλαιο καρότου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έλενα γλυκυτάτη δεν ήξερα πως ματζουνοφτιάχνετε :)
    τις α υλες τις αγοράζω σχεδόν αποκλειστικά από το νετ.Εσείς από που προμηθευεστε αγαπητή και τι θέτε να φτιάξετε με το καροτέλαιο?

    έχω κάποιες διευθύνσεις στο νετ, αν τις θετε ευχαρίστως :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κοίτα που γίναν δυο οι προκομένες και εγώ θα τις διαβάζω και θα κοκκινίζω!!!
    Σκέψου μαγισσούλα να μη κινιόταν το μπλογκ με αργούς ρυθμους τι θα έκανες δηλαδή...
    Καλή εβδομάδα! :-*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. deliciosa delicieuse, είπα να κάνω ένα ριμέικ και μου βγήκε μακρυνάρι, τι να κάμω η μάγισσα?
    πάντως είχε μεγάλο σουξεδάκι :)
    πάω τώρα να πιω το λικέρ σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα τη καλεντουλόκρεμα, τι άλλο? :)

    Πρώτες ύλες βρίσκω στα ΒΙΟ και στον Μανδραγόρα της γειτονιάς μου και στην Ευριπίδου στην Αθήνα. Για θερμόμετρα και μεζούρες πήγα σε κάποια μαγαζιά στον Πειραιά που πουλούν χημικά. Είχαν και κάποια έλαια βάσης και αιθέρια, αλλά φοβάμαι να τα χρησιμοποιήσω για οτιδήποτε άλλο πέρα από το burner μου... Εκεί πάντως βρήκα βόρακα για καλλυντικά και ποτάσα για τα σαπουνάκια σε ελκυστικότατη τιμή.

    Αν θα μπορούσες να μου στείλεις νετ διευθύνσεις, πολύ θα το χαιρόμουν. Έχω υπόψιν κάποια, αλλά δεν θα τα έλεγες και φθηνά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. έλενα, η καλεντουλόκρεμα δεν εχει καροτέλαιο..

    ενιγουέι, θα σου στείλω μεηλ για προμήθεια α υλών :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μα, στα αιθέρια έλαια, βλέπω καθαρά 5 σταγόνες καρότο... Είπαμε μύωψ, αλλά τόσο πια???

    Μαγισσάκι μου, ν΄ανησυχώ λες? ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητή Witch
    μου φαίνεται ότι ζηλεύω ολίγον...
    αλλά πάντα έχω την δικαιολογία της παραμεθόριου περιοχής (καλά πες ότι είναι και αλήθεια)
    μέχρι να καταφέρω να αγοράσω α ύλες διαβάζω μανιωδώς "καλλυντικά - συστατικά και εφαρμογές" των Μουλοπουλου Καρακίτσου, βρίσκομαι στο στάδιο της θεωρίας και ελπίζω να μην μείνω μόνο σ αυτό :)
    Σου εύχομαι καλές διακοπές και σύντομα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. sweet elena, :) :)
    με τη λέξη καροτέλαιο καταλαβαίνω το εκχύλισμα της ρίζας σε φυτικό λάδι και όχι το αιθέριο (το οποίο αν δεν απατώμαι είναι εκχλυλισμα με CO2)..
    pardonnez moi :P, σας έστειλα μεηλ με τις α ύλες.

    natassa, ταξιδιάρα ψυχή :)
    μου αρέσει που πρώτα θέλετε να εμπεδώσετε τη θεωρία και μετά να περάσετε στην πράξη με επιστημονικό υπόβαθρο :)
    A propos, το βιβλίο που λέτε δεν το έχω διαβάσει ευκαιρία να το κάνω πάραυτα, μερσί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. φιλενας χτες γυρισα απο Παρο, την παρασκευη ξαναφευγω!! στο πηγαινελα φετος τι να κανω?
    πολυ καλη η αναβαθμισμενη, μπορει και να προλαβω να την φτιαξω χωρις λανολινη και αιθεριο καροτο.
    συγκινηθηκα κι οιλας η πρωτη μου κρεμα ηταν η καλενουλα περσι!!
    καλα να περνας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. akamatritsa φιλενας, (τώρα σας είδα) δε θέτε να γνωρίζετε τι κάνω και που είμαι τώρα. Ναι, ναι, κι όμως :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ωραια κι εμάς καλέ πέστε μας, όταν δεν κινείστε σε βραδείς ρυθμούς, εσείς όχι το βλόγιον, τί κάμνετε;
    Παίρνετε τα βουνά; τα νησιά; τας λεωφόρους των άστεων;
    Πως μπορούμε δηλαδή εμείς να φανταστούμε μια μάγισσα σε διαρκή εγρήγορση πέραν της μαρμίτας;
    Πάω για βυσσινάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. όχι Δημήτρη, απλά δουλεύω (όπως δουλεία, δούλος=ιδιωτικός(idiot)υπάλληλος κλπ.
    Αυτό κανω και τώρα σαββατιάτικα@$#@..
    εγώ, άντε κι ο Πολύδωρας, ξαπλωμένος στο υπουργείο μιλώντας λατινικά :)

    τη δροσιά της να'χετε (της βυσσινάδος:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κορίτσια,
    πώς μπορώ να βρω κι εγώ τις διευθύνσεις για να προμηθευτώ πρώτες ύλες και "σύνεργα";
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων και πολλά πολλά συγχαρητήρια για το υπέροχο μπλογκ!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. dear dark maiden,

    στο menu, πάνω αριστερά, στις οδηγίες/πως θα φτιαξω κρέμα, στην τελευταία παράγραφο, θα βρείτε πληροφορίες.
    Αν θέλετε περαιτέρω διευκρινήσεις και δ/σεις για αγορες στο νετ, στειλτε mail please :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. dear witch,
    θα μπορούσα να έχω κι εγώ ένα e-mail με διευθύνσεις όπου μπορώ να βρω τα υλικά για τις δελεαστικότατες συνταγές σου;;; please;;; Αν και Αθηναία, δεν έχω ιδέα πού να βρω όλα αυτά τα πράγματα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. dear K,
    φυσικά, στείλτε mail να σας απαντήσω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μπορώ να έχω και εγώ πληροφορίες για τα καταστήματα; ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μπορώ να έχω και εγώ πληροφορίες για τα καταστήματα; ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

την αρωματοάπόψή σας πλιζ :)