2 Ιουνίου 2008

κρέμα με χαμομήλι & σαπούνι καλέντουλας!




To blog διανύει περίοδο αγρανάπαυσης. Διαχώρισε τη θέση του από μένα που τρέχω (αλλά δε φτάνω) και αυτονομήθηκε. Kι έχω και ένα σωρό blogoεκκρεμότητες..

Αρχίζω με τη heart και με μια συνταγή για θρεπτική κρέμα νυκτός που θα δοθεί σε 2 βερσιόν, μια με το κλασσικό μελισσοκέρι και μια με emulsifying wax για την dearest.

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο κερί μέλισσας και στο emulsifying wax;

To κερί της μέλισσας είναι ένα μίγμα από υδρογονάνθρακες, αλκοόλες και οξέα. Είναι συστατικό των φυσικών καλλυντικών, όμως δεν είναι ο τέλειος γαλακτωματοποιητής, δεν μπορεί να ενσωματώσει μεγάλη ποσότητα νερού γι’αυτό και οι κρέμες με κερί μέλισσας είναι αρκετά έως πολύ λιπαρές. Όταν χρησιμοποιούμε μόνο κερί μέλισσας, η προσθήκη λεκιθίνης ή στεατικού οξέως συντελούν στην παρασκευή ενός πιο σταθερού σκευάσματος.

ομογενοποιητικοί κηροί (emulsifying waxes) διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία. Άλλοι τύποι χρησιμοποιούνται συνδυαστικά, άλλοι όχι. Διαφέρουν στη σύστασή τους, κάποιοι προέρχονται από επεξεργασία φυτικών πρώτων υλών και άλλοι είναι συνθετικοί. Συνήθως οι πιο “φυσικοί” προέρχονται από την ένωση εστεροποιημένων σακχάρων και λιπαρών αλκοολών από φυτικά έλαια. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι ενοποιούν άριστα τα έλαια με το νερό και μας δίνουν τη δυνατότητα να παρασκευάσουμε ανάλογα, μια πλούσια κρέμα ή μια λεπτόρρευστη λοσιόν.

Το βότανο~πρωταγωνιστής στην κρέμα μας σήμερα θα είναι το σεμνόν και ταπεινόν χαμομήλι, πάμε για τις συστάσεις.

Χαμομήλι (marticaria chamomilla)


To ταπεινό μεν, δημοφιλές δε, μήλο της γης (χαμαί & μήλον) της οικογένειας των Αστεροειδών (Asteraceae), από την αρχαιότητα ήδη είχε ευρύτατη χρήση για τις θεραπευτικές του ιδιότητες και είναι το βασικό ιαματικό βότανο της λαϊκής παραδοσιακής φαρμακολογίας.
Τα άνθη του χαμομηλιού περιέχουν ένα βαθύ μπλε πτητικό έλαιο, την αζουλένη (azulene). Δύο από τα κύρια συστατικά της αζουλένης είναι η χαμαζουλένη (chamazulene) και η βιζαβολόλη (bisabolol). Χαριτωμένα n’est pas;-)
Η χαμαζουλένη ανακουφίζει από τον πόνο, συντελεί στην επούλωση των πληγών και έχει ισχυρές αντιφλογιστικές και αντισπασμωδικές ιδιότητες, καταπραΰνει τα εγκαύματα και το έκζεμα.
Η βιζαβολόλη (η οποία πωλείται και ως πρώτη ύλη καλλυντικών παρακαλώ) επουλώνει τις πληγές, είναι αντιφλεγμονώδης και έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω συστατικών μας είναι ένα ισχυρό αντιβακτηριακό.
Είναι γνωστό πως το αφέψημα του χαμομηλιού ενδείκνυται για την αντιμετώπιση της αϋπνίας και είναι καταπραϋντικό των νεύρων. Το εκχύλισμα του χαμομηλιού σε φυτικό έλαιο είναι ιδανικό για τις ευαίσθητες επιδερμίδες και ανακουφίζει τους ρευματικούς πόνους.

Πληροφορίες από: Richard Mabey, The New Age Herbalist, Simon & Schuster

Πάμε πρώτα να φτιάξουμε την κρέμα με τον κλασσικό τρόπο. Για τις αναλογίες χρησιμοποιώ ογκομετρικά κουτάλια (1 κ.σ.=15ml, 1κ.γ.=5ml). Οι παρακάτω αναλογίες θα δώσουν 70ml κρέμας περίπου.

κρέμα νυκτός με χαμομήλι & κερί μέλισσας

η υδατική βάση (48%)
• 1 κ.γ. τζελ αλόης
• 2 κ.σ. αφέψημα ή hydrosol χαμομηλιού

η βάση των ελαίων (41%)• 1 κ.γ. βούτυρο καριτέ
• 1 κ.γ. λάδι νυχτολούλουδο
• 2 κ.γ. εκχύλισμα χαμομηλιού σε λάδι jojoba
• 2 κ.γ. λάδι macadamia

γαλακτωματοποιητές (10%)
• 2 κάψουλες λεκιθίνη
• 1/2 κ.σ. τριμμένο κερί μέλισσας

πρόσθετα
• 10 σταγόνες βιταμίνη Ε
• 5 σταγόνες βιταμίνη Α
• 5 σταγόνες D-panthenol
• 10 σταγόνες σταγόνες εκχύλισμα σπόρων γκρέιπφρουτ (συντηρητικό)
• 1/4 κ.γ. μέλι

αιθέρια έλαια
• 8 σταγόνες χαμομήλι
• 8 σταγόνες ροδόξυλο (bois de rose)
• 5 σταγόνες μύρρο
• 5 σταγόνες γεράνιο
• 3 σταγόνες βενζόη

Για να φτιάξουμε την κρέμα ακολουθούμε τις βασικές οδηγίεςΤο λάδι από νυχτολούλουδο και τις βιταμίνες που είναι λιποδιαλυτές θα τα προσθέσουμε στη βάση των ελαίων αφού αποσύρουμε το σκεύος από το υδρόλουτρο.

Πάμε τώρα να παίξουμε με το καινούργιο παιχνίδι της heart. Οι παρακάτω αναλογίες θα δώσουν 76ml κρέμας περίπου.

κρέμα νυκτός με χαμομήλι & emulsifying wax

η υδατική βάση (63%)
• 2 κ.γ. τζελ αλόης
• 2 1/2 κ.σ. αφέψημα ή hydrosol χαμομηλιού

η βάση των ελαίων (30%)
 1/2 κ.γ. βούτυρο καριτέ
 1 κ.γ. λάδι νυχτολούλουδο
 2 κ.γ. εκχύλισμα χαμομηλιού σε λάδι jojoba
 1 κ.γ. λάδι macadamia

γαλακτωματοποιητής (7%)
 1 & 1/4 κ.γ. Emulsifying wax

Τα πρόσθετα και τα αιθέρια έλαια είναι τα ίδια. Θα ακολουθήσουμε τις ίδιες οδηγίες όπως παραπάνω.

Η διαφορά στις αναλογίες είναι εμφανής, η περιεκτικότητα σε έλαια είναι πολύ μικρότερη. Θα μπορούσαμε να μειώσουμε την αναλογία των ελαίων ακόμη περισσότερο αλλά σκόπιμα την αφήνω στο 30% για να πάρουμε μια κρέμα πλούσια και θρεπτική, κατάλληλη για όλες τις επιδερμίδες και ιδιαίτερα για τις ευαίσθητες.
Στην απίθανη περίπτωση να μας λείπει κάποιο από τα έλαια  χρησιμοποιούμε αυτά που έχουμε διαθέσιμα.

Νάτην, νάτην η θρεπτική..



που φτιάχτηκε με emulsifying wax.

Aπό τότε που ο λαπτόπης μου μας άφησε χρόνους, δουλεύω στο new pc τέρας με μια οθόνη τεράαααστια όπου χάνω την αίσθηση των πραγματικών μεγεθών. Πάει και ο φωτοσόπης, κλαψ, προσωρινά μόνο, και παίζω με ένα άλλο χαζοπρόγραμμα..

σαπούνι καλέντουλας

Έφτασε και η συγκινητική στιγμή για το σαπούνι καλέντουλας που έχω υποσχεθεί. Για τη fabulοus αυτή κρεασιόν θα χρειαστούμε φυτικά έλαια στις παρακάτω αναλογίες:

~31% λάδι καρύδας (Cocos nucifera, coconut oil)
~27% λάδι φοίνικα (Elaeis guineensis, palm oil)
~32% λάδι καλέντουλας (εκχύλισμα σε ελαιόλαδο)
~10% λάδι αβοκάντο (persea gratissima)

  • H προσθήκη του ελαίου αβοκάντο που έχει μεγάλο ποσοστό ασαπωνοποίητων θα συντελέσει στο να πάρουμε ένα σαπούνι απαλό, κατάλληλο για τις ευαίσθητες παιδικές επιδερμίδες.
  • Προτείνω υπερλίπανση (superfatting), μείωση δηλ. της καυστικής σόδας (ΝαΟΗ) κατά 10% για απαλό αποτέλεσμα.
  • Για να φτιάξουμε το σαπούνι ακολουθούμε τις οδηγίες step-by-step. Την ποσότητα του ΝaOH θα τη βρούμε στα λινκς που προτείνονται εδώ. Σε κάποια από αυτά τα λινκς υπάρχει η δυνατότητα επιλογής της αναλογίας του νερού. Θα έλεγα να μην υπερβαίνει το 33%.
  • Όταν το μίγμα εμφανίσει "ίχνη" σαπωνοποίησης (tracing) προσθέτουμε αποξηραμένα πέταλα καλέντουλας, λεπτοκομμένα.
  • Για το χρώμα, χρησιμοποίησα χυμό καρότου αλλά δε θα τον συνιστούσα σε αρχάριους καθώς η σόδα μπορεί να τον καταστρέψει. Αντίθετα το χρώμα ζαχαροπλαστικής είναι μια εύκολη και σίγουρη λύση. Αν δε βάλουμε κάποιο χρώμα, το σαπούνι θα βγει λευκό, λευκότατο.
  • Στο tracing, θα προσθέσουμε και τα αιθέρια έλαια. Έβαλα αιθέρια εσπεριδοειδών και γεράνιο σε αναλογία 5% επί των φυτικών ελαίων.
et tadam, tadam..



le voila! Τα λουλούδια που συνοδεύουν το σαπούνι είναι αληθινά! καλέντουλες από τη γλάστρα μου :)

Μεγάλο ποστ ε; Ήταν να μην αποφασίσω να γράψω..

Ακούμε Spente le stelle από την Emma Shaplin, fabulοus.


update 06.06.2008: για τα γενέθλια της Μαριλένας (the babe), voila, βιντεάκι ενός τραγουδιού που της αρέσει :)


71 σχόλια:

  1. ααα επιτελους! νομιζα πως το κλεισες το καταστημα!

    αυτο το σαπουνι θελω να το φαω, και την κρεμα για επιδορπιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλέ, πότε πρόλαβες;
    :))))))

    Ξεκινάω με το λάδι, μόλις ετοιμαστει, θα το φτιάξω, και θα το χρωματίσω κι αυτό για τα αγόρια! Για την "ροζ" μικρή, μια χαρά μου φαίνεται το κιτρινάκι
    :)
    (ήταν να μην πάρω φόρα)

    mille merci, μαγισσούλα μου :)

    Καλημέρες, καλό μήνα
    υπέροχη η Emma Shaplin :)

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. akamatra παραλίγο να μπεί λουκέτο..

    Νατασσάκι
    πρόλαβα γιατί,
    είμαι μαγίστρα ζόρικη
    κακιά και αιμοβόρικη :)

    Ναι, ντιαρ, κιτρινάκι και για τη ροζ ανηψιά, μια χαρά κάθεται..

    pas de quoi και a votre disposition :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ωχ! τοση ωρα γραφω στο προηγουμενο τευχος ενω μολιε ειχε κυκλοφορησει το καινουριο! Δε μου το ανοιγε ο υπολογιστης! μαλλον και ο δικος μου ετοιμοθανατος ειναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αυτό με το χαμομήλι με συγκίνησε..
    τώρα που τελειώσαμε τις πανελλήνιες
    (και τις απλές εξετάσεις τις κοιτάζουμε περιφρονητικά)
    φτάνει η ώρα των ΑΓΟΡΩΝ :)))

    καλό μηνα, πολύ καλό και θα ενημερωσω για τα αποτελεσματα μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγω θα παρω την καλεντουλα! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σου Μάγισσα και καλό μήνα!
    Μόλις γύρισα,ανοίγω το λαπ και τι βλέπω...!Καλώς μας επέστρεψες!
    Πολύ ωραία η κρέμα νυκτός,μόνο πρέπει να φτιάξω το χαμομήλι στο λάδι jojoba.Το σαπουνάκι το βρίσκω εξαιρετικό,αλλά θα το αναβάλλω για μετά το καλοκαίρι,τώρα ο νους μου είναι πότε θα τα μαζέψουμε για θάλασσα.


    Δεν κατάλαβα με τι θα ζηλέψω.Ήπια και λίγο κρασάκι(2 ποτηράκια),δεν αντέχει παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τρεχαααάτε, σισύτιο! μας ξελυγώσατε στην αναμονή, πάλι καλά που με βάλατε πρώτη στην ουρά!:) θα πω θενκ γιου και ως άλλη όλιβερ τουιστ "can i have some more please" μάνταμ?:) Θα τη βάλω στη σειρά τη χαμομηλένια, μαζί με το άφτερ σαν βαλσαμάκι (περιμένω να μου ωριμάσει το λάδι σύμφυτου (να ρωτήσω με την ευκαιρία, είναι το ένα και το αυτό με το comfrey oil?), ό,τι πρέπει αυτά τα δυό καλοκαιριάτικα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μάγισσα,καλλυντικά προσπαθώ και φτιάχνω,έχω γίνει αυτάρκης.
    Το σαπούνι με ποσοστά που το δίνεις δεν το καταλαβαίνω,πρέπει να βάλω το σύζυγο να κάνει υπολογισμούς(είμαι της θεωρητικής κατεύθυνσης και τα μαθηματικά δεν είναι το φόρτε μου).
    Σε γραμμάρια δε γίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. επανήλθα για να κάνω αυτονόητες και εκνευριστικές ερωτήσεις: θέλει ψυγείο? (σαν κρέμα καραμελέ είναι η κουκλίτσα μου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Heart,υπενθύμισέ μου που έχουμε συναντήσει το σύμφυτο,ψάχνω και δεν το βρίσκω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. eleni δες την αριστερή στήλη, κάνε κλικ στα βότανα και επέλεξε βαλσαμόχορτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ελενη είχα κι άλλη φαεινή, θα την πω εδώ για να με διορθώσει η μάγισσα αν κάνω λάθος, η τριτοδεσμίτισσα: τα ποσοστά στο σαπούνι κάνουν σύνολο 100% οκ? αν λοιπόν μετατρέψεις τα % σε γραμμάρια (31γρ καρύδα, 27γρ φοινικέλαιο κλπ) θα έχεις 100γρ σαπούνι. Αν τα διπλασιάσεις θα έχει 200γρ σαπούνι κοκ. Τι λες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για τα ποσοστά θα το σκεφτώ αύριο,τώρα το μυαλό μου κουνιέται μια το κρασάκι,μια η απόσταση απ΄το σύντομο σχετικά ταξιδάκι...άστα.
    Στο βαλσαμόχορτο δεν βρήκα σύμφυτο.

    ΥΓ.Εγώ η χαζή αγόρασα βαλσαμόχορτο και ανακάλυψα ότι ο τόπος εδώ είναι κατάφυτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ξανακοίταξα τα ποσοστά και σαν να έχεις δίκιο,αλλά η... "δασκάλα" θα το επιβεβαιώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. eleni συγνώμη, δικό μου το λάθος, διάβαζα για το βαλσαμόχορτο και..
    Πήγαινε πάλι στα βότανα, κάτω-κάτω λέει σύμφυτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευχαριστώ Heart,είναι τόσες πολλές οι συνταγές που μπερδεύομαι. Ξεχνώ και τις πιο παλιές,πρέπει να επανέρχομαι συνεχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μάγισσα να σου πω να γελάσεις:ο σύζυγος σε κάθε περίσταση ταιριάζει ένα τραγουδάκι.Αυτό τον καιρό τι λες πως μου άδει;

    Μάγισσες φέρτε μου βότανα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημέρα και καλό μήνα μαγίστρα :)))
    Επειδή είμαι κεραυνοβολημένη λέω ότι μου κατέβει. Κουνήθηκε όμως λίγο ο εγκέφαλος και κατάλαβα επιτέλους το λάθος που έκανα. Σπεύδω λοιπόν να διορθώσω!
    Μου τελειώνουν δύο κρέμες: η προσώπου νύχτας και η ματιών [μία και μοναδική είναι η ματιών μέρα-νύχτα] [όπως κατάλαβες έκανα μια μικρή συγχώνευση και έγραψα κρέμα ματιών νύχτας... αλλά είπαμε, είμαι κεραυνοβολημένη:)))]

    Δεν ζητώ βέβαια καινούργια συνταγή. Μόνο να μου υποδείξεις ποιά από τις υπάρχουσες είναι πιό ταιριαστή για ερωτευμένες, εεε... σόρρυ για το δέρμα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα μάγισσα μου και καλό μήνα!
    Πολύ καλή η κρεμούλα, μόλις ετοι-
    μάσω το λαδάκι θα την βάλω μπροστά.
    Το emulsifing wax κατόπιν πρότασης
    σου το έχω χρησιμοποιήσει ήδη σε
    κρέμα για το λιπαρό δερματάκι μου
    και πραγματικά έχει μεγάλη διαφορά
    απο το απλό μελισσοκέρι, σε δέρματα
    τουλάχιστον σαν το δικό μου.
    Οσο για το σαπουνάκι....ακόμα δεν...

    Ευχαριστούμε ξανά και καλό καλοκαίρι να έχουμε όλοι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. μαριλένα babe, μπα, δεν είναι από τον υπολογιστή, Χθες ο blogger τα είχε παίξει. Γιατί μικρό ζουλάς τα σπυράκια σου? Δεν ξέρεις ότι θα αφήσουν σημάδια? Μόνο με λίγο βαμβάκι μπορείς να τα πιέζεις και μετά θα βάζεις τονωτική λοσιόν. Τα σημάδια δεν είναι εύκολο να φύγουν, κάτσε φρόνιμα..

    Μαριλένα , με συγκινεί η συγκίνησή σας! Εύχομαι τα καλύτερα αποτελέσματα στην κόρη :) και ζήτω οι αγορές!!

    αερικό,
    το καλύτερο θα πάρετε αν και τα δυο είναι ό,τι πρέπει για την επιδερμίδα σας (μου έχετε πει ότι είναι ξηρή)

    Eleni,
    Tι πάει να πει θα τα μαζέψετε για τη θάλασσα? Σε θάλασσα δεν είστε? Μη μου πείτε ότι τα μαζεύετε για άλλη θάλασσα...Γι’αυτό και εγώ θα σας κάνω να ζηλέψετε! (πολύ όμως..:) Να μου πείτε όμως πότε φεύγετε να κανονίσω την πορεία μου!
    Με δύο ποτηράκια, μαντεψιά δε γίνεται, από 10 και πάνω το συζητάμε :))

    Για τα ποσοστά είναι όπως τα λεει η heart. Δεν μπορώ να γνωρίζω με ακρίβεια την ποσότητα του σαπουνιού που επιθυμείτε. Συνήθως φτιάχνω σαπούνι όπου η συνολική ποσότητα των ελαίων είναι 600 το πολύ 1000 γραμ. Πολλαπλασιάζουμε τη συνολική ποσότητα με το προτεινόμενο ποσοστό των ελαίων και βρίσκουμε τις αναλογίες.
    Μετά μέσω των λινκς βρίσκουμε την αναλογία της σόδας και του νερού.

    Έχετε και βαλσαμόχορτο?? Τώρα πάλι ζήλεψα εγώ, ψάχνω να βρω στη ΒΙΟ λαϊκή αλλά δεν βρίσκω. Που το αγοράσατε Ελένη? Μιλάω για φρέσκο, όχι αποξηραμένο..

    Άψογος ο σύζυγος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλημέρα και συγχαρητήρια γι' αυτό το παρα πολύ ενδιαφέρον και χρήσιμο Blog.
    Είμαι 32 χρονών και θέλω μου πείτε μια κρέμα για το βράδυ αντιγηραντική. Το ίδιο και για τα μάτια. "ΚΑΛΛΙΟΠΗ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλημέρα σας Αγαπητή!
    Πολύ το ζήλεψα το λουλούδι σας!
    Και τις δημιούργίες σας φυσικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Bρε καλώς το το κορίτσι....


    Σιδεροκέφαλος ο πισής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. heart,
    δεν έχετε παράπονο, πρώτο τραπέζι πίστα σας έβαλα : )
    some more? Να υποψιαστώ ποια θέλετε;-)
    Αν έχετε φρέσκο χαμομήλι μπορείτε να κάνετε το εκχύλισμα (μια μικρή ποσότητα) με τη θερμή μέθοδο. Ελένη αυτό ισχύει και για σας.
    Ναι το comfrey oil είναι το ίδιο. Ναι το καλοκαίρι όλα τα βάζω σε ψυγείο. Σιγά μην παραλείπατε να μας παραπέμψετε σε γλυκά!

    mamma,
    καλώς την, καλό μήνα! Α, είπα και εγώ.. αλλά και πάλι με τόσες ανάγκες που προσπαθούν να δημιουργήσουν δεν ακούγεται εξωπραγματικό..
    Για κρέμα νυκτός, αυτή η χαμομηλένια αυτού του ποστακίου είναι ότι πρέπει για τις ερωτευμένες επιδερμίδες :)
    Υπάρχει μια κρέμα ματιών στο μενού, με νυχτολούλουδο, αλλά συνέλαβα και μια άλλη (πάλι με νυχτολούλουδο), τη mamma ‘s eye cream!

    Δέσποινα,
    κόρη ευγενική, καλώς την, σας χάσαμε εσάς και την ευγένεια σας :)
    Πραγματικά με το emulsifying οι κρέμες αποκτούν πολύ καλή υφή και τις φτιάχνουμε όσο λιπαρές θέλουμε. Να βάλω στα υπόψιν και καμιά λοσιόν τώρα το καλοκαίρι....
    Για το σαπούνι τα είπαμε, θαρσείν χρεί! (μου ξεφεύγουν οι κλασσικούρες καμιά φορά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλημέρα,Μάγισσα,
    βαλσαμόχορτο αποξηραμένο έχω αγοράσει.Όμως λές να μαζέψω και φρέσκο;Είναι καλύτερα να φτιάξεις λάδι με το φρέσκο;Ξέρεις ο σύζυγος μου το έδειξε.

    Το χωριό απέχει από την παραλία 7χλ.Το χειμώνα μένουμε στο χωριό,ενώ συνήθως από του Αγίου Πνεύματος κατεβαίνουμε στη θάλασσα,μέχρι τα μέσα του Σεπτέμβρη.Νομίζω τώρα να έγινα σαφής.
    Αν θέλουμε έχουμε και εναλλακτική στο δικό μας τόπο-Αμάρυνθος,εδώ στην Εύβοια-αλλά λόγω δουλειάς δεν πάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλλιόπη καλώς ήρθες, μερσί για τα καλά λόγια.
    Αυτη η κρεμούλα σίγουρα θα σου κάνει. Αλλά κοίτα και στο μενού, επάνω αριστερά, το κατάστημα δαθέτει ποικιλία κρεμών τε και σέρουμς :)

    Ισιδα είδατε πως βγηκε η καλέντουλα τη φωτό? σαν ψεύτικη, μεγάλη φωτογένεια!
    Εσείς είστε πανάξια και δε ζηλεύετε, σε αυτό το ποστ κατοχύρωσα τη ζήλεια εγώ :)


    καλώς την κόρη την ξανθιά, αυτό δεν είναι πισης, είναι το τέρας με το μακρόστενο κεφάλι!


    Ελένη ευτυχώς που μου δώσατε διευκρινήσεις για να καταπραϋνετε τη ζήλια μου!

    Ναι το φρέσκο είναι καλύτερο, συγκεκριμένα για το βαλσαμόχορτο. Δε συγκρίνεται. Να μαζέψετε φυσικά, εννοείται.

    Να μαζέψετε κι ένα ματσάκι παραπάνω, να το αφήσετε τυχαία στην αυλή να έρθω να το κλέψω :)

    ΥΓ μα τα πάντα υπάρχουν στην Εύβοια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μαγισσάκι καλό μήνα κι από μένα,
    επιτέλους βρήκα κι εγώ λίγο χρόνο για το bog. Έχω από καιρό κάποιες απορίες:
    1) το emulsifying wax που μπορώ να το βρώ? Υπάρχει και στην Ελλαδίτσα μας ή πρέπει με βαριά καρδιά να απευθυνθώ εκτός .....? Έχω κι εγώ κάπως λιπαρή επιδερμίδα...
    2) το στεατικό οξύ το χρησιμοποιήσω πάντα σε συνδυασμό με το κερί ή και μόνο του? (έχω αγοράσει μάλλον χονδρική)
    3) υπάρχει κολπάκι για κρέμα σώματος που να είναι και εντομοαποθητική.... μας έχουν κατασπαράξει τα κουνουπάκια
    Κάπου διάβασα για αιθέριο έλαιο τσαγιόδεντρου,
    Ισχύει αυτό ή υπάρχει κάτι καλύτερο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ωωω, καλώς τη Φωτεινή! χρόνια και ζαμάνια :)

    Φωτεινή, αν μένεις στην Αθήνα στη Γερανίου 13, ενδέχεται να βρεις.
    Δεν είμαι σίγουρη γιατί και αυτό το αγοράζω απ'όξω..

    Το στεατικό, παρότι υπάρχουν συνταγές μόνο με αυτό, δεν το χρησιμοποιώ μόνο του γιατί μου φαίνεται ότι κάπως "μπετονάρει" την υφή. Πολλές φορές χρησιμοποιείται παρέα με το emulsifying για πιο πλούσια υφή.

    Δες τη vanilla cream, που είναι μια εύκολη συνταγή με step-by-step οδηγίες και αντικατέστησε τα αιθέρια με σιτρονέλα και ευκάλυπτο. Δε χρειάζεται να βάλεις λάδι βανιλιας.

    καλό σου μήνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μάγισσα μου,
    μη νομίζεις ότι δε σε διαβάζω! Απλά δεν προλαβαίνω η κακομοίρα. Έχω πήξει στη δουλειά και στους μαστόρους....

    η αναλογία για κερί και σταετικό οξύ πρέπει να είναι πάντα 50/50?

    :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλέ πότε πρόλαβες κι έβαλες ετούτο το σεντόνι.
    Τώρα, να μην πω ότι μου λείπουν πάλι τα μισά υλικά, γιατί θα μες πεις γκρινιάρα (και δεν είμαι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Από όλες τις φωτό οι καλέντουλες με κάνουν και νοιώθω υπέροχα. Φανταστικές!!!!Να τις χαίρεσαι!!!!Θα είχα βγάλει κι εγώ αλλά η Λίλλη δεν είναι και πολύ φυσιολάτρης...Η κρεμούλα θεά!!!!Έχω κολλήσει τώρα τελευταία με τα τζελ και τις κρέμες τις έχω βάλει στην άκρη. Περιμένω υλικά για καινούργια τζελοπειράματα....Φιλάκια πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. μαγισσουλα, αυτα τα αστερακια στη φωτο του σαπουνιου πως τα εκανες? μηπως εχεις CS3? εγω με το cs2 δεν βρηκα πουθενα κανενα πινελο σε τετοιο σχημα! εκτος και αν κρυβεται αν ακουσε πως τα πινελα συνηθιζω να τα κατακρεουργω! Κανω ζωγραφικη και σπανια τα πλενω οποτε καταστρεφονται! παλι τα ασχετα αρχισα. απο τα πινελα του photoshop πηγα στα κανονικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Φωτεινή,
    ευτυχώς που το ξεκαθάρισες αλλοιώς θα σου έβαζα πρόστιμο:)
    Απο 50-50 έως 70-30

    ΥΓ οι μαστόροι πίκρα..

    deli,
    τα' παμε,
    ειμ' μαγισσάκι ζόρικο
    σκληρό και αιμοβόρικο..
    Είσαι (γκρινιάρα:)

    γοητευτική,
    μα δεν είναι κούκλες?
    περιμενουμε τζελένια συνταγή:)

    μαριλένα, babe, σίγουρα εσύ κάνεις αυτή την ερώτηση? παίζεις με το φώτοσοπ και δεν διαβάζεις;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Περιμένω με χαρά τη mamma's eye creme :))))))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ναι, εγω την εκανα!! Με photoshop ασχολουμαι συνηθως στον υπολογιστη και κανω βλακειες! παντως οντως χθες δεν διαβαζα και πολυ. Εδινα σημερα δικαιο και το χειροτερο απο ολα δηλαδη εκθεση. Δικαιο δεν διαβασα πανω απο δεκα λεπτα και επεσαν μονο αυτα που ειχα διαβασει. Εκθεση ειχα διαβασει αλλα αυτο που επεσε για τουε μεταναστες δεν το ειχα ηξερα πολυ καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Μάγισσα καλημέρα,
    θέλω να ρωτήσω αν μπορούμε να ενσωματώσουμε σε κάποια κρέμα ρετινοϊκό οξύ,γιατί έχω ακούσει από δερματολόγους,ότι είναι το μοναδικό που δρα στην επίδερμίδα.Κάποτε είχα ζητήσει και μου είχε γράψει:4 τοις εκατό σε bepanthol.Βέβαια δεν πρέπει να χρησιμοποιείται καλοκαίρι και αν παρατηρηθεί ερεθισμός,διακόπτεται η χρήση και πάλι συνεχίζουμε.
    Πάντως όταν την είχα δοκιμάσει,δε μου προκάλεσε κανένα ερεθισμό,έχω αρκετα ανθεκτική επιδερμίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. mamma you'll have it!

    μαριλένα, οκ, 1 1/2 εβδομάδα ακόμη, υπομονή.
    Δεν ειναι πινέλο, είναι επεξεργασία εικόνας πάνω σε εικόνα.

    eleni,
    από τα λίγα που γνωρίζω για το θέμα, το ρετινοϊκό οξύ είναι δραστικό παράγωγο της βιτ.Α που χρησιμοποιείται στην ογκολογια και τη δερματολογία με τοπικές εφαρμογές για την αντιμετώπιση της ακμής ή των ρυτίδων.
    Σαν πρώτη ύλη δεν το έχω συναντήσει (δεν το έχω ψάξει όμως) και δεν θα το χρησιμοποιούσα αν δε μου έλεγε κάποιος επαγγελματίας που εμπιστεύομαι τη δοσολογία.
    Συνήθως χρησιμοποιώ ρετινόλη.
    Θα ψάξω τη βιβλιογραφία, θα ρωτήσω και τον καλό μου φίλο και θα σου πω.
    Είδες διαφορά όταν το χρησιμοποίησες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Μάγισσα,γενικά δεν έχω πολλές ρυτίδες-για τα χρονάκια μας καλά πάμε-εκτός από το μεσόφρυο της έκφρασης(άσχετο,μόνο το botox μας σώζει;),αλλά μετά από ένα βαζάκι που χρησιμοποίησα η υφή της ήταν καλύτερη.Ξέρεις τα λιπαρά δέρματα αντέχουν περισσότερο στη φθορά,κινδυνεύουν όμως από χαλάρωση.

    Θα φτιάξουμε κάτι για το χειμώνα;Προνοητική,ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Eleni,
    φυσικά δε θα μπορούσες να έχεις ρυτίδες με τόσα καλούδια που φτιάχνεις! Ναι, μαλακώνει και το δέρμα, φτιάχνει την υφή του.
    Να φτιάξουμε και κάτι για το χειμώνα, βεβαίως, αν και η βασική διαφορά θα βρίσκεται στην ποσότητα των ελαίων.
    Το εκχύλισμα ginseng που είχα αναφέρει μαζί με την αλλαντοϊνη κάνουν καλή δουλειά στη σύσφιξη.
    Θα πρέπει ίσως να αναζητήσουμε και ελαστίνη..
    Υπάρχουν πολλές, μα πάρα πολλές πρώτες ύλες που ακόμα και στα ιντερνετικά καταστηματα δεν υπάρχουν και είναι φυτικής προελέυσεως. Είναι και πολύ δύσκολο να τις βρεις, μόνο αν γνωρίζεις προσωπικά κάποιον έμπειρο παρασκευαστή. (κάτι ξέρω)
    Πολύ λίγα καλλυντικά τις έχουν και είναι και ακριβές.
    Για τη murad κοίτα λίγο στο link "εσεις τι καλλυντικά φοράτε" στα αριστερά...
    O χρόνος βέβαια, είναι σαν το ποτάμι, πίσω δε γυρνά. Αλλά και το θέμα της κληρονομικότητας είναι πολύ βασικό. Πιστεύω πως μια ισσοροπημένη φροντίδα, μια εναλλαγή των συστατικών, φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα για κάθε ηλικία. Ασε που έχω πεισθεί πως το μυστικό κρύβεται στη συναισθηματική και πνευματική ευεξία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. αντί για το λάδι νυχτολούλουδου μπορώ να βάλω π.χ. σταφυλοκουκουτσόλαδο? ή jojoba? αν προορίζεται η κρέμα για μικτό δέρμα τι είναι προτιμότερο?
    ...Εμα Σαπλιν όλα τα λεφτά ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Καλώς την μινωίτισσα :)
    To tell you the truth, το νυχτολούλουδο δεν αντικαθίσταται από τα παραπάνω λόγω των βασικών λιπαρών οξέων ω3 και ω6 που περιέχει.
    Αφού δεν έχετε όμως βάλτε σταφιδέλαιο.
    Αν θέλετε να περιορίσετε τη λιπαρότητα (εφόσον χρησιμοποιείτε emulsifying wax) μειώστε τα έλαια κατά 10% και αυξήστε αντίστοιχα την υδατική βάση.

    ΥΓ να πάρετε και νυχτολούλουδο και rosa mosqueta :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Κλαψ....είσαι μια από τους ελάχιστους ανθρώπους που με ξέρουν που με αποκαλούν γκρινιάρα!!! Πάω να κλάψω στη γωνία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Μάγισσα
    από τότε που έψαξα,ενημερώθηκα για τα συστατικά,άρχισα να αναζητώ τρόπους για σπιτικές κρέμες.Έτσι πριν 2 χρόνια από περιοδικά άρχισα τις πρώτες απόπειρες,απλά πράγματα όπως η rose cream στην απλή εκδοχή της.Σιγά σιγά εξελισσόμαστε,τώρα με το δίκτυο οι ορίζοντες ανοίχτηκαν.
    Συμφωνώ πως με την εναλλαγή των καλών συστατικών το δέρμα γίνεται καλύτερο,χωρίς να παραβλέπω την κληρονομικότητα και τον υγιεινό τρόπο ζωής(σ΄αυτό έχω ένα μείον,καπνίζω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. μερσί :)
    ...όλο κάτι μου λείπει για να φτιάξω μια κρεμούλα .... και πίστεψε με έχω γεμίσει την κουζίνα με πρώτες ύλες ...σνιφ σνιφ ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Σήμερα όλο επανέρχομαι,αλλά ήθελα να σου πω πόσο χαρούμενη είμαι.Έφτιαξα την αντιγηραντική με ginseng,καλά είναι τέλεια!΄
    Εφαρμόζεται άριστα στο δέρμα και το αφήνει υπέροχα απαλό.Κι από άρωμα πανδαισία,είμαι ενθουσιασμένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Πάντα ακούω τη μουσική επιλογή απ΄όλα τα μπλογκ που μπαίνω,όπως και στο δικό σου.Αμέλεια να μη γράψω κάτι τόσο καιρό,αλλά με απορροφούν οι συνταγές.

    Οι μουσικές επιλογές σου είναι καταπληκτικές,όπως και η τελευταία που απολαμβάνω αυτή τη στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. deli,
    έλα μωλέ, τσώωωωωπα,΄μην κλαίει :)

    μινωίτισσα,
    δεν πειράζει, κάντε την με αυτά που έχετε, καλή θα γίνει. Και εσείς experienced :)

    Eleni,
    Ετσί είναι, από τα απλά και για αστείο ξεκινάμε και μετά το ποπ δεν έχει στοπ!
    Α, φτιάξατε το ginseng? Xαίρομαι που σας άρεσε, φοβερό υλικό.
    Σκέφτομαι πως σε συνδυασμό με centella θα είναι όλα τα λεφτά.
    Ω, μερσί, φαίνεται πως συμπίπτουν τα μουσικά μας γούστα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Μάγισσα καλημέρα,
    το σέρουμ το έχω από καιρό,κοντεύει να τελειώσει.
    Λέτε να τα βάζω μαζί;Super συνδυασμός!
    Σειρά έχει η νυκτός με χαμομήλι που το έχω σε αμυγαλέλαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. α, εντάξει τότε, το χαμομήλι προηγείται :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Άσχετο Μάγισσά μου,
    κοιτάζοντας στο ποστ για τους soapnuts,είδα ότι φτιάχνεις βάμμα βενζόης.Ψάχνονταςστο net είδα ότι είναι το φυτό στύραξ(πρώτη φορά το ακούω,μήπως έχει κοινή ονομασία;).Δηλαδή το αγοράζω-από βοτανοπωλείο;-και ακολουθώ τις οδηγίες για βάμματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Καλή σας μέρα υπέροχες ΚΥΡΙΕΣ ΜΟΥ!
    Εντελώς τυχαία ανακάλυψα το Blogs και ομολογώ ότι έχω μπει αρκετές φορές για να διαβάσω τα καλούδια που έχετε. Και ναι τώρα έχω μπει στον πειρασμό για να φτιάξω και εγώ κάποιες από τις κρεμούλες που έχετε μιας και έχω δώσει μέχρι τώρα μια ολόκληρη περιουσία σε κρέμες, σέρουμ και ότι άλλο χρειάζεται μια γυναίκα όταν διανύει την τρίτη και οδεύει αισίως στην τέταρτη δεκαετία της ζωής της (ζωή να έχω).
    Θέλω να κάνω την κρέμα τζέλ με τζίνσενγκ και ιπποφαές όμως επειδή έχω μικτή – λιπαρή επιδερμίδα και όλες ξέρουμε ότι πιο πολύ χαλάρωση έχουν αυτού του τύπου οι επιδερμίδες παρά ρυτίδες θέλω να μου πείτε αν την κάνω αυτή την κρέμα πρέπει να βάλω και κάποιο βότανο – αιθέριο έλαιο ή κάτι τέλος πάντων ως συμπλήρωμα για μεγαλύτερο συσφικτικό αποτέλεσμα ? Επίσης θέλω να μου πείτε αν αυτό το υλικό (που θα μου προτείνετε) μπορώ να το βάζω σε όποια κρέμα φτιάχνω (ματιών – κρέμα ημέρας – κρέμα νύχτας –κρέμα χεριών και σέρουμ anti age) Ευχαριστώ πολύ-πολύ! ΣΑΣ ΦΙΛΩ ΓΛΥΚΑ ΕΛΕΝΗ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. κόρη Ευβοιώτισσα,
    Έχω την αίσθηση πως δε θα το βρεις εύλοκα σε βορανοπωλείο. Δεν έχω κάνει όμως καμμιά σοβαρή έρευνα.
    Το βάμμα παρασκευάζεται από τη ρητίνη του φυτού. Την αγοράζω από το νετ σε διευθυνση που σου έχω δώσει.

    καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ελένη καλώς ηρθες :)

    Το ginseng είναι ιδανικό για σύσφιξη και όπως έγραψα σε προηγούμενο σχόλιο, σε συνδυασμό με την centella (βλ. anti age serum στο μενου επάνω αριστερά) κάνουν φανταστικό δίδυμο.
    Για την περιοχή των ματιών που είναι ευαίσθητη, θα το πρότεινα σε πολύ μικρή ποσότητα.

    Στα υπόψη θα βάλουμε λοιπόν και ένα σκευασμα σύσφιξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ευχαριστώ πολύ για την άμεση ανταπόκρισή σας.
    Και άλλη μια ερώτηση. Οταν λέτε πολύ μικρή ποσότητα τι εκριβώς εννοείτε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. μαγισσουλα σημερα εχω γενεθλια! βεβαια γενεθλια με γεωμετρια που εδινα σημερα δεν συμβαδιζουν!! μου ευχομαι τετοια εποχη του χρονου οχι απλα να διαβαζω τις συνταγες αλλα να αρισω δειλα δειλα να φτιαχνω και μερικες! Εξαλλου, μολις θα εχω τελειωσει το σχολειο και θα ευχομαι να εχω περασει στη σχολη σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ακόμη δεν έχω παραγγείλει από net,αλλά έκανα μια εξερεύνηση της αγοράς,πολύ φτηνά σε σχέση μ΄εδώ.

    Αγοράζεις με πιστωτική;Είναι ασφαλές πιστεύω.Δεν το έχω κάνει ποτέ και διστάζω,γι΄αυτό ζητώ τη συμβουλή σου.

    Πέρασα στον ενικό-νοιώθω πιο οικεία-πιστεύω να μην πειράζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ελένη (anonymous) η αναλογία να μην είναι περισσότερη του 1% συνολικά.

    babe χρόνια σου πολλά και πολύ καλά! Σου εύχομαι τα καλύτερα, υγεία και τύχη :)
    Έκλεισες τα 17? Μεγάλωσες! Στη σχολή έχεις ήδη εισαχθεί. Ενα βιντεάκι από τραγούδι που αγαπάς θα βρεις στο update :)

    eleni, ναι, αγοράζω εδώ και χρόνια, την αρχή την έκανα με βιβλία (από το amazon φυσικά) και με σπόρους λουλουδιών από την thompson.
    Πρόβλημα δεν έχει υπάρξει. Υπάρχουν πάντως κάτι πιστωτικές με πολύ χαμήλό όριο (300 ευρω) και είναι μια χαρά λύση για ιντερνετικές αγορές.

    Α, μα φυσικά δε με πειράζει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. οοο μαγισσουλα! το update ηταν το καλυτερο δωρακι για τα γενεθλια μου! τα 17 εκλεισα....(12 λεω στους υπολοιπους για να εξοικονομω χρονια οταν μεγαλωσω!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Μάγισσά μου,
    είναι ήδη αργά,αλλά ήθελα να σε ρωτήσω:απόψε έφτιαξα το rose in a jar-θεϊκό άρωμα-πολύ μου άρεσε!
    Θέλω με το ίδιο μίγμα να κάνω ,ας πούμε κάτι σαν body splash,αλλά αυτό έχω δει πως δεν έχει οινόπνευμα,για να χρησιμοποιείται και στον ήλιο.Τι να χρησιμοποιήσω για να διαλύσω τα αιθέρια;Ξέρω πως βάζεις jojoba,αλλά θέλω κάτι σε μεγαλύτερη ποσότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. μαριλενα τι ευγενικό κορίτσι! δλδ, εγώ να λέω πως είμαι 101;-)


    eleni,
    ε, χμ, μουμπλε..μουμπλε.. θέλεις κάτι αποκλειστικά υδατικό? σαν σπρέι? δεν καταλαβαίνω τη σύστασή του αλλά γιατί να είναι με λάδι? δεν θα ήταν καλύτερα αφού δε θέλεις οινόπνευμα να τα διέλυες σε γλυκερίνη? που είναι και ενυδατική.. Τι λες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Μάγισσά μου καλημέρα,
    δηλαδή να τα διαλύσω σε γλυκερίνη και για αραίωμα;hydrosol?ή νερό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. eleni, το hydrosol είναι η καλύτερη και πιο ποιοτική λύση αλλά αλλιώνεται πολύ πιο γρηγορα από το νερό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Μάγισσα,μάντεψε τι έφτιαξα:
    σαπούνι!εξ αρχής με σόδα.
    Έκανα το τριανταφυλένιο της Ίσιδας.
    Παιδεύτηκα λίγο,βγήκα στο μπαλκόνι για τις αναθυμιάσεις,έπιασε "φωτιά" το στικ,αλλά τώρα είναι στα φορμάκια και περιμένω τα αποτελέσματα.

    Τώρα θα το γράψω και στη Deli,είμαι χαρούμενη.
    Είδες τι κάνει η άμιλλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. εύγε κόρη! περιμένουμε ποστακι στο
    aromacooking!

    bravissima :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. καλημερα μαγισσουλα! εψαχνα παλιες συνταγες και επεσα πανω στα αρωματα και θελω να σε ρωτησω (ειμαι γενικα περιεργη!) αν στα σημερινα αρωματα η μυρωδια οφειλεται μονο σε συνθετικα υλικα. Δηλαδη, δεν χρησιμοποιουνται καθολου τα φυτα? Και αυτο που διαβασα σε ενα ποστ στις aromacooks με ενα μερος (στη γαλλια ηταν? δε θυμαμαι) οπου εκαναν αποσταξη ή κατι τετοιο λουλουδιων για αρωματα γινεατι και στις μερες μας?? σε ρωταω γιατι εισαι μια διασημη αρωματοποιος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. μαριλένα, οι μεγάλοι οίκοι, χρησιμοποιούν και αιθέρια έλαια που παράγονται είτε σε δικά τους αποστακτηρια είτε τα δίνουν φασόν.
    Λαμβάνοντας υποψη πως ένα άρωμα μπορει να ειναι συνδυασμός 20-100 ..μυρωδιών μπορούμε να πούμε πως τα καλά αρωματα έχουν ένα μιγμα και από τα δύο.
    Καποια αιθέρια πχ εσπεριδοειδων είναι φθηνα, δεν μπορω όμως να πειστω πως χρησιμοποιούν αιθεριο τρανταφυλλο που (στη λιανική βέβαια) κοστιζει 30 ευρω τα 2 ml ή σανταλγουντ με 45 ευρω τα 5ml.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Βλεπω ότι τώρα τελευταία δεν χρησιμοποιείς βόρακα στις συνταγές σου.Γιατί;
    Κάπου διάβασα ότι δεν είναι και τόσο ασφαλής η χρήση του.Αληθεύει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. αγαπητη witch of daffodils,μολις πριν μια εβδομαδα σε ανακαλυψα και δεν κανω αλλη δουλεια απο το κρεμομαγειρεμα.Η δουλεια που εχεις κανει ειναι απιστευτη.κρεμομαγειρευω με οτι λαδακια εχω σπιτι(bio βεβαιως..) και εχω μαδησει ολες τισ γειτονισες τριανταφυλλιες. μεχρι να παρω το λουλουδολαδακι τους αγορασα ενα μπουκαλακι αιθεριο ελαιο τριανταφυλλου(100 ml-18 ευρω) και ενα αιθεριο ελαιο νυχτολουλουδου(100 ml-10 ευρω)απο το γνωστο μαγαζι της Σωκρατους. πες μου τη γνωμη σου για την ποιοτητα τους.:)ξεχασα να σου συστηθω. με λενε Καλλια ζω στην αθηνα και εδω και αρκετα χρονια,χωρις συνταγη, απο ενστικτο(σαν τα σκυλακια) κρεμομαγειρευω διφασικη λοσιον για το ντεμακιγιαζ.και παλι συγχαρητηρια για την υπεροχη δουλεια σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Kallia,

    καλώς όρισες :)

    Η τιμή του τριαντάφυλλου μου φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή. Και επειδή δεν υπάρχει αιθέριο νυχτολούλουδο, μήπως αγόρασες έλαια βάσης; μόνο έτσι δικαιολογείται η τιμή.

    Καλή επιτυχία στις αρωματικές μαγειρικές σου και σε ευχαρισ΄τω πολύ για τα καλά σου λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. καλημέρα σε όλους!!!!!
    Σας παρακολουθώ εδώ και πολύ καιρό και συγχαρητήρια για την δουλειά που κάνετε! Είναι πραγματικά υπέροχη!!
    Αποφάσισα λοιπόν και εγώ να πάρω δράση και ξεκίνησα με την αγορα των πρώτων υλών .
    Βρήκα αιθέραια έλαια και λαδάκια , ανθόνερα ,τζέλ αλόης, βούτυρο καριτε από μία εταιρία ΒΙΟ που τα εισάγει απο την Αγγλία αλλά διαβάζω που λέτε γιαπραγγελίες απο το internet , που είναι και πιο οικονομικές. Θαμου πείτε και μένα από ποια site τα προμηθέυεστε γιατί οι τιμές που βρήκα εγώ είναι λίγο " αλμυρές" . Τσ emulsifying wax, hydrosol,xanthan gum υπάρχουν στο internet ? δεν είναι επικίνδυνο αν τα συστατικά δεν είναι καλής προέλευσης?
    Να σημειώσω εδώ ότι εγώ ήδη εχω πρόβλημα ευαισθησίας με το δέρμα μου και φωτοευαιαθησία και γενικά ξοδεύω αρκετα χρήματα για καλλυντικα κυρίως ΒΙΟ .
    Εσύ μαγισσούλα τι μου προτίνεις ?
    Βασικά από πού να ξεκινήσω ? (Ποιά κρέμα εννοω)
    Ευχαριστώ και συγγνώμη ανα κούρασα .
    Περιμένω τα site ....για να ολοκληρώσω τις προμήθειες.......
    Πολλά φιλια σε όλους και καλή συνέχεια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

την αρωματοάπόψή σας πλιζ :)