9 Μαρτίου 2009

θα πάρετε ένα περγαμόντο;



Σε πολύ ευφρόσυνη διάθεση βρίσκομαι τελευταία.
Σίγουρα αυτή οφείλεται, εκτός από το ελαφρύ ~σχεδόν ελαφρολαϊκό~ πρόγραμμα των ημερών, και στις αγαστές σχέσεις που χαρακτηρίζουν το επαγγελματικό μου περιβάλλον . Η αγαπησιάρικη αυτή ατμόσφαιρα είναι φυσικό να μου προκαλεί ανάμικτα συναισθήματα λατρείας και λατρείας για πρόσωπα και καταστάσεις.

Εσείς περγαμόντο θα πάρετε;



A propos, το περγαμόντο δεν το έφτιαξα εγώ αλλά η mamman, η οποία εσχάτως μου δήλωσε πως θέλει να κάνει καριέρα στο blogging.


Citrus bergamia, Rutaceae

Η προέλευση του περγαμόντου, της γνωστής οικογένειας των εσπεριδοειδών, δεν έχει αποσαφηνιστεί. Η Ισπανία, η Ιταλία και η Μ. Ασία (Πέργαμος) διεκδικούν την καταγωγή του και πιθανολογείται πως είναι υβρίδιο διασταύρωσης της νεραντζιάς και της λεμονιάς. Το 95% της παγκόσμιας παραγωγής πραγματοποιείται στην Ιταλία, στην περιοχή της Καλαβρίας.



Το περγαμόντο καλλιεργείται κυρίως για το αιθέριο έλαιό του το οποίο, χρησιμοποιείται πρωτίστως στην αρωματοποιία αλλά επίσης και στη φαρμακευτική και δερματολογία. Τα κύρια συστατικά του είναι το λιμονένιο και η λιναλοόλη.

Στην αρωματοθεραπεία χρησιμοποιείται για τις κατευναστικές, αντικαταθλιπτικές, επουλωτικές και αναλγητικές ιδιότητές του. Καθώς είναι βασικό συστατικό των anti-stress αρωματοθεραπευτικών μιγμάτων, χρειάζεται προσοχή στη δοσολογία: υπερβολική ποσότητα δύναται να προκαλέσει υπνηλία και απάθεια.



 Στην κοσμητολογία, εκτός από το θαυμάσιο άρωμά του, χρησιμοποιείται ως άριστο αντισηπτικό για την αντιμετώπιση της λιπαρότητας της επιδερμίδας και των μαλλιών, για την καταπολέμηση της ακμής και είναι ιδανικό αποσμητικό.

Το αιθέριο έλαιο του περγαμόντου, όπως και των υπόλοιπων εσπεριδοειδών, αυξάνει τη φωτοευαισθησία του δέρματος. Χρειάζεται προσοχή στη δοσολογία και δεν χρησιμοποιείται ποτέ κατά την έκθεση στον ήλιο καθώς μπορεί να προκαλέσει δερματικές κηλίδες. Οι έγκυοι και τα παιδιά καλό είναι να αποφέυγουν το αιθέριο και να αρκούνται στο γλυκό του κουταλιού της mamman.

Πληροφορίες:
~Guy Roulier, Les Huiles essentielles pour votre santé, Dangles.


Το άρωμα του περγαμόντου το λατρεύω, but the truth is πως δεν το χρησιμοποιώ παρά μόνο στην παρασκευή αρωμάτων. Γνωρίζετε καλά πως κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και αντιδρά διαφορετικά στα αιθέρια. υμάστε τι είπαμε παραπάνω σχετικά με την υπνηλία και την απάθεια; Ε, λοιπόν 3 σταγόνες περγαμόντου σε μια μάσκα προσώπου, ήταν ικανές να με στείλουν. Μπορεί βέβαια να είναι ένας υγιεινός τρόπος για να την ακούσεις αλλά μερσί, δεν θα ξαναπάρω. For the reasons above, το έκανα σαπούνι. Σαπούνι περγαμόντο, θέτε;

σαπούνι με άρωμα περγαμόντο


Για το περγαμοντένιο σαπούνι χρησιμοποίησα τη συνταγή για το σαπούνι του αρχάριου, αντικαθιστώντας μια μικρή ποσότητα του φοινικέλαιου με βούτυρο καριτέ και βούτυρο κακάο, με τις παρακάτω αναλογίες:

~31% λάδι καρύδας
~42% ελαιόλαδο
~20% φοινικέλαιο
~5% βούτυρο καριτέ
~2% βούτυρο κακάο

• Το έφτιαξα με συνολικά 500 γραμ. έλαια, ακολουθώντας τις οδηγίες step-by-step. Την ποσότητα του ΝaOH τη βρήκα εδώ και προτίμησα υπερλίπανση 10%.
• Για το έντονο κίτρινο χρώμα χρησιμοποίησα παγωμένο χυμό καρότου αντί για νερό.
• Για το άρωμα χρησιμοποίησα 15ml αιθέριο περγαμόντο.

Βουαλά το..




Πριν προωθήσω τα ταλέντα της mamman, λίγη γκρίνια, επιτρέψατέ μου: Αν και όπως είπαμε το 95% της παγκόσμιας παραγωγής το κατέχει η Ιταλία, για το γλυκό του κουταλιού δε χρησιμοποίησα περγαμόντα...καλαβρέζικα, αλλά Λακωνίας. Δεν πρόκειται να γκρινιάξω για την τιμή, αυτό είναι η απόρροια της όλο και μειούμενης ελληνικής παραγωγής. Με τα χρόνια η διαδικασία του να βρεις κάποια φρούτα όπως το περγαμόντο, τα βύσσινα, τα φιρίκια, τα μανταρίνια τα χιώτικα μοιάζει με το κυνήγι του θησαυρού. Θα μου πείτε τώρα, τι τα θέτε τα περγαμόντα madame, είδος πρώτης ανάγκης είναι; Ναι, μπορούν να γίνουν είδος πρώτης ανάγκης, ιδίως όταν στηρίζουν την οικονομία τοπικών κοινωνιών και γίνονται και Π.Ο.Π. (βλέπε Καλαβρία). Αλλά αυτά θα μου πείτε είναι για τους κουτόφραγκους, εμείς προτιμάμε μόνο τα πορτοκάλια, είναι ορθότερο να ανταγωνιζόμαστε τη θηριώδη παραγωγή της Βραζιλίας ή καλύτερα να τα θάβουμε στις χωματερές. Αν είναι κάτι να γίνει, μάλλον από τους Κρήτες το περιμένουμε, να ακολουθήσουν την πρακτική της Π.Ο.Π κρητικής μπανάνας που έχει ήδη αναγνωριστεί από την Ε.Ε.

Στο γλυκό γρήγορα πριν η mamman εκνευριστεί..

περγαμόντο γλυκό

Θα χρειαστούμε:

~περγαμόντα
~ζάχαρη
~νερό
~1 με 2 κ.σ. χυμό λεμονιού


• Πλένουμε καλά τα φρούτα. Με ένα λεπτό τρίφτη αφαιρούμε τον εξωτερικό πορτοκαλί φλοιό προσέχοντας να μην φτάσουμε στο άσπρο τμήμα του.
• Η ίδια διαδικασία ακολουθείται με τους φλοιούς όλων των εσπεριδοειδών και με την οποία δεν είμαι σύμφωνη γιατί πρακτικά αφαιρείται το τμήμα που περιέχει το αιθέριο έλαιο. Η mamman λέει πως αφαιρείται γιατί είναι πολύ πικρό. Εγώ της λέω πως δεν ισχύει αυτό γιατί ακολουθεί το στάδιο του ξεπικρίσματος. Η mamman θυμώνει και μου λέει πως άμα δεν μου αρέσει ο τρόπος της, να φτιάξω το γλυκό μόνη μου και να την αφήσω ήσυχη. Διαμαρτύρομαι λέγοντας πως επειδη κάτι γίνεται 200 χρόνια δεν είναι και σωστό. Η mamman τότε, αφήνει μερικά σημεία χωρίς να αφαιρέσει τον πορτοκαλί φλοιό (βλέπε 1η φωτό) για να με ξεφορτωθεί.
• Κατόπιν, χαράζουμε κάθετα τη φλούδα σχηματίζοντας λωρίδες. Διαχωρίζουμε τις λωρίδες από τον καρπό.
• Τυλίγουμε τις λωρίδες σε ρολά, στερεώνουμε κάθε ρολό με οδοντογλυφίδα.


 • Βάζουμε τα ρολά σε μια μεγάλη ανοξείδωτη κατσαρόλα και τα σκεπάζουμε με κρύο νερό. Αρχίζει η διαδικασία του ξεπικρίσματος, Θα χρειαστει να αλλάξουμε νερό 2-3 φορές. Η διαδικασία κρατάει συνήθως 2 μέρες, την προσαρμόζουμε όμως στο υλικό μας, το ξεπίκρισμα εξαρτάται απο τό πάχος της φλούδας. Το καλύτερο είναι να το δοκιμάσουμε. Θα πρέπει να είναι ελάχιστα πικρά.
• Αυτή η ελάχιστα πικρή γεύση θα φύγει με το βράσιμο των ρολών. Τα καλύπτουμε εκ νέου με νερό και τα βράζουμε μέχρι να μαλακώσουν, περίπου 15 λεπτά. Τα στραγγίζουμε και τα αφήνουμε σε ένα σουρωτήρι για μια νύχτα για να «στεγνώσουν». Αφαιρουμε τις οδοντογλυφίδες.
• Την επόμενη μέρα ετοιμάζουμε το σιρόπι. Η ποσότητα της ζάχαρης (θέμα υποκειμενικόν) που προτείνεται, είναι από 70% του βάρους των ρολών έως και 100%. Προτίμησα την πρώτη option, για 750 γραμ. φλούδας, έβαλα 520 γραμ. ζάχαρη.
• Η ποσότητα του νερού είναι ίδια με της ζάχαρης, εν προκειμένω 520 γραμ. νερό.
• Βράζουμε τη ζάχαρη με το νερό, μέχρι να έχουμε ένα ελαφρύ σιρόπι. Προσθέτουμε τα ρολά και τα βράζουμε για 15 λεπτά. Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και αφήνουμε το γλυκό για μια νύχτα.
• Την επομένη «δένουμε» το σιρόπι. Βράζουμε ξανά το γλυκό μέχρι το σιρόπι να «στέκεται». Για να το διαπιστώσουμε, ρίχνουμε 1 σταγόνα σιρόπι σε ένα πιάτο. Αν η σταγόνα σχηματίσει μια μικρή μπαλίτσα που «στέκεται», τότε το σιρόπι είναι έτοιμο. Λίγο πριν το «δέσιμο» ρίχνουμε το χυμό λεμονιού.
• Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και περιμένουμε να κρυώσει το γλυκό εντελώς.
• Σερβίρουμε.


περγαμο~κόλαση..

Kατόπιν τούτων, Cesária Évora, Sodade.

42 σχόλια:

  1. εεεμμμ που θα 'μοιαζε η κόρη;
    στην άξια μαμά
    το περγαμόντο κάτω απ' την περγαμοντιά θα πέσει
    σαπούνι εγώ δεν,, ακόμα
    λυπάμαι για τα βάσανα των παραγωγών
    το γλυκό και μας η μάνα μας το φτιάχνει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάγισσα,το περγαμόντο από τα πιο αγαπημένα μου των εσπεριδοειδών-έγινε και το νερολί από τότε που το γνώρισα.
    Το γλυκάκι είναι τέλειο-όσο πιο πικρό δε,τόσο πιο πολύ τρελαίνομαι.Στο σπίτι παλιά πάντα είχαμε και πάντα έκλεβα από το βάζο.
    Και το σαπουνάκι θα είναι τέλεια μυρωδάτο!
    Όντως από τη μαμά πήρατε,πώς θα γινόταν διαφορετικά!

    Μα στην Ελλάδα,τι φροντίζουμε να κατοχυρώσουμε ως ΠΟΠ-λίγα προϊόντα μας είναι γνωστά,μας προλαβαίνουν οι άλλοι.

    Την Evora,κρίμα δεν μπόρεσα να την ακούσω σήμερα-κάποια άλλη μέρα..
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. sweet santigi
    μη λέτε τέτοια, θα το πάρει η μάνα μου επάνω της;-)

    eleni μα δεν είναι
    τo γλυκό; άντε να κρατηθώ τώρα...


    κόρες, έκοψα τις εμφανίσεις κάπως λόγω δουλειάς, να ξερετε μου λείψατε :)

    bisous

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα πάρω, θα πάρω, και από το γλυκό και από το σαπούνι! Φιλιά σε σένα και στη μαμά Μάγισσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. btw ξέχασα, του αλλάζουν τα φώτα του γλυκουλίου οι άρρενες εδώ

    γιατί αγαπητή μου σας στεναχορεύουν στη δουλεία;πείτε τους μήπως θένε να τους κάνουμε ντου;όλο το blog με ανά χείρας όχι precious περγαμόντα αλλά μανταρίνια που αφθονούν; εεε; θένε;
    ακούς εκεί....μην μασάτε....κάτι θα σκεφτούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δηλώνω: και περγαμόντο θα πάρω (σιγά μη δεν:) και ανοιχτή σε δωροδοκίες και εκβιασμούς από σας είμαι, ελεύθερα!:) Με κίνδυνο να χαρακτηριστώ ανατρεπτικό στοιχείο δηλώνω επίσης και τη δική μου αντίθεση στο ξύσιμο της φλούδας. Και ερωτώ: μυρίζει όντως το σαπούνι; ή να το ανακατέψω με το γλυκό του κουταλιού; :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αχ τι μου θυμίζει η σκηνή μάνα-φλούδα-κόρη
    εμένα η δικιά μου ,τον τελευταίο καιρό παρεξηγιέται κιόλας άμα της την λέω κι αρχίζει και το πιρ-πιρ
    με κάνει κουρέλι λέμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραίο άρωμα λέμεεεεεε. Πάω να χτυπήσω ένα earl grey να μου φύγει ο καημός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητήρια για το άρθρο αλλά και για το blog. Να συμπληρώσω και εγώ κάτι. Το ξύσμα από τα περγαμότα είναι αμαρτία να το πετάμε. Το βάζουμε σε ένα γυάλινο βάζο και το γεμίζουμε με κονιάκ μέχρι να το καλύψει πλήρως. Χρησιμοποιούμε ένα κουταλάκι από αυτό, σε γλυκά αντί για βανίλια για άρωμα. Ταιριάζει υπέροχα στο γαλακτομπούρεκο, στη πορτοκαλόπιτα μέχρι και στα κέικ. Δίνει υπέροχο άρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Maria
    να πάρετε ότι θέτε, καλώς την :)

    σαντιγι
    ένα δίκιο το έχουν οι άντρες σας..
    Μπα, δε με στεναχορεύουν..
    Μου τη δίδουν να το πω, να τους ΄μεταμορφώσω σε βατράχια να το πω, τους βαρέθηκα λέω...
    Μπα, γιατι να θυσιάσουμε τόσα ωραια φρούτα, κανένα περίσσευμα απο γιαούρτι έχετε, συνδυασμένο με αρωματική σπιρουλίνα μια χαρά θα τους κάτσει.

    καλά, οι μανάδες άπαιχτες...

    heart
    το σαπούνι μυρίζει τέλεια, μπορείτε να το φάτε, και το γλυκό πολύ ντελικάτο, μπορείτε να το λουστείτε :)
    Έχω περιέργεια για το bergamot effect των βομβών σας..

    elie
    αααα, ναι...πως το ξέχασα, να βάλω δλδ και λίγο τέτοιο τσάι στο σαπούνι :)

    Θεόδωρε
    καλώς ήλθατε, μερσί για τα καλά σας λόγια.
    Πόσο δίκιο έχετε, ξέχασα να το αναφέρω. Να πω την αλήθεια, το ξύσμα δεν το πετάω, το βάζω στην κατάψυξη και το χρησιμοποιώ στα κεικς και τα μπισκότα.
    Aλλα η ιδέα σας με το κονιάκ μου φαίνεται ακόμη καλύτερη.

    Ξέχασα να πω επίσης, πως αγόρασα μερικά περγαμόντα επιπλέον για να φτιάξω λικερ.
    Εχω τώρα έναν (σοβαρο:) προβληματισμό. Να το φτιάξω με οινόπνευμα όπως το λιμοντσέλο ή με ένα σούπερ απόσταγμα που έχω ανα χείρας; Γιατί στη 2η περίπτωση δεν θα χρειαστεί να βάλω νερό, τα λικερ μου αρέσουν δυνατά, και θα ελέγξω καλύτερα την ποσότητα της ζάχαρης..Δίλημμα;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. εξαιρετικό το περγαμόντο!
    ίσως δοκιμάσω (το θέμα ειναι πως τα τρωω μονη μου μετα, εδω τα γλυκα του κουταλιου, δεν τα προτιμουν)
    και θα το σερβιριστώ η κοιλιόδουλη με κρέμα παγωτο φυσικά
    (μονο τα μακαρονια δε συνοδευω με κρέμα παγωτο)

    καλη Ανοιξη μάγισσα
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. carissima, το γλυκο περγαμοντο θα το συνοδεψω με τσαι earl grey, επισης με αρωμα περγαμοντο, μιας και ειμαι περγαμοντο-φανατική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μμμμ!

    Νομίζω είναι το πιο αγαπημένο μου γλυκό του κουταλιού -στο σπίτι μας του έχουμε μεγάλη κατανάλωση! :)

    Να θυμηθώ να αγοράσω, λατρεύω τη διαδικασία του ·εμείς δεν αφαιρούμε τον πορτοκαλί φλοιό με τρίφτη, πάντως! :)

    Συμφωνώ απολύτως με τη "γκρίνια" σου -μακάρι...

    Θα δοκιμάσω και με το σαπούνι :)

    Τα σέβη μου στη mamman, λατρεμένο το τραγούδι!

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Θα κάνω πως δεν διάβασα τα περί υποκλοπής και θα αντιπρότεινα να μου δώσετε τη συνταγή της μαμάς να τη βάλω στο δικό μου μπλογκ, μέχρι που σκρολάρισα παρακάτω και είδα ότι την βάλατε ήδη!
    Συνεχίζω.
    Θα τσαντιστώ εξίσου μαζί σου για την εξαφάνιση φρούτων από την αγορά. Τι να πω κι εγώ εδώ στο νησί; Έχω 2 χρόνια να δω βύσσινο. Μέχρι και μέσον έβαλα πέρυσι για να βρω. Περγαμόντο; Τι είναι αυτό; Δεν έχουν φέρεο ΠΟΤΕ εδώ περγαμόντο και δυστυχώς δεν έχει και κανένας να μου δώσει. Είναι από τα λίγα γλυκά κουταλιού που μου έχουν γλυτώσει!
    Για τον ίδιο λόγο δεν φέρνουν εδώ και μελιτζανάκι. Ποτέ δεν έχω δει...
    Και σαπουνάκια ε; Θα επανέρθω με άλλο σαπουνάκι εσπεριδοειδούς, στο άλλο μπλογκάκιον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Έπαθα ένα υπογλυκαιμικό επισόδειο με την εικόνα του γλυκού του κουταλακίου, μα τι αναστάτωσις (!), έτρεξα να πιω κι εγώ το τσαγάκι μου το περγαμόντο, να φάω και μια φλούδα γλυκό πορτοκάλι που βρέθηκε μπροστά μου για ευνόητους λόγους και ήρθα να διαβάσω το πόστ με την ησυχία μου ακούγοντας Sodade.
    Έσκασα στα γέλια με τα προσωπάκια στην α'παράγραφο που δείχνουν τα συναισθήματα άφθονης αγάπης :)))
    Το σαπουνάκι φαίνεται καταπληκτικότατο και θα ευωδιάζει, τι μαγικά τους κάνετε κι έχουν τέτοια φωτογένεια σαν εικόνα διαφημιστικού... Πόσων ημερών είναι στη φωτό?
    Το πόσο εύκολα υποκύπτω σε δωροδοκίες, δεν φαντάζεστε, οχι πως θα υπήρχε πραγματικός λόγος δωροδοκίας...
    Το γλυκάκι είναι must, και είναι πράγματι τόσο δύσκολο να βρει κανείς περγαμόντα και μάλιστα βιο- προέλευσης...Θα μπορούσαν όλα τα ελληνικά προϊόντα να μας καλοθρέφουν και να είναι περιζήτητα σε όλον τον πλανήτη, αλλά ποιός νοιάζεται για το όφελος της χώρας ή του ανθρώπου που είχε την τύχη (?) να γεννηθεί εδώ?
    Την είχα την απορία κι εγώ για τη φλούδα, τελικά κάνει να μην τη ξύνουμε, ή γίνεται υπερβολικά πικρό? Η συνταγή της μάδερ σας πάντως τέλεια...
    Μην αργείτε με το λικεράκι, το περιμένουμε κι αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. είναι γκαραντί αυτό με την απάθεια ??
    αν ναι, θα κάνω ντους κάθε πρωί με αιθ. περγαμόντου και θα πηγαίνω στην δουλειά ....

    σαπούνι περγαμόντου?? ΕΦΥΓΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Mαριλένα
    ναι, είναι το άτιμο..Με κρέμα, μήπως θα του πήγαινε και το παγωτό καϊμάκι;-)
    καλή άνοιξη σε όλη την τρομερή οικογένεια :)

    carissima καλώς την1
    μα να ξεχάσω να βάλω τέτοιο τσάι στο σαπούνι;-)

    Νατασσάκι τελικά το περγαμόντο μας ενώνει!
    Πως; δεν τρίβετε τη φλούδα; Ο αγώνας τώρα δικαιώνεται!
    αν δεν βαρεθείτε δώστε μας καποια μέρα τη συνταγή..

    kiki
    Όποτε θέλετε να πάρετε τη συνταγή να τη βάλετε στην κολεξιον σας, πλιζ :)
    Θα φροντίσουμε για όλα, μην μου στεναχωριέσται..

    ουπς.. επανέρχομαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ! Mόνο το ονομά του που ακούς σου δημιουργεί συνειρμούς: Σουλατσάρεις -λέει- χαλαρά μέσα σε ευωδιαστό περιβόλι στον Κάμπο της Χίου ή πίνεις με τις φίλες λικεράκι σε σικάτο ποτηράκι σε αστικό σπίτι των αρχών του αιώνα...Πάντως το σαπουνάκι θα το φτιάξω οπωσδήποτε για να με ταξιδεύει κάθε φορά που θα πλένομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. O.K. ΜΑΤΑ ΧΑΡΙ το ΄χω
    περιμένω οδηγίες,που και πότε
    η επιτυχία σίγουρη
    ας ετοιμάζεται και η heart να ενισχύει με ρίψη μπομπών αφρίζων-ξαφρίζων
    ο Βεγγος και οι τούρτες του μας εμπνέουν
    κωδικός επιχείρησης "Σπύρου-Λίνας"
    υ.γ. εννοείτε θα σκάσουμε με κουκούλες αλλά για πιο σικ εμφάνιση τις εκανα από κρεπ σατέν OVER

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Και η μαμά μου φτιάχνει καταπληκτικό περγαμόντο γλυκάκι του κουταλιού που καμαρώνει χρυσό χρυσό μέσα στα διάφανα βάζα της... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλημέρες :)Εδέησα να εμφανιστώ η άσωτη μάγισσα;-)

    Που λέτε kiki, με το δίκιο σας αγανακτείτε για τα δυσεύρετα φρούτα. Ευκαιρία όμως να γκρινιάξετε στους Ζακυνθινούς, βλέπετε, η καλλιέργεια των περγαμόντων της Καλαβρίας είναι από την πλευρά του Ιονίου, τα περγαμόντα θα μπορούσαν να κάνουν καριέρα στο Τζάντε..
    ΥΓ: το βαζάκι σας είναι έτοιμο.


    σούπερ Isidora,
    Έτσι λοιπόν λειτούργησε το bergamot effect σε σας;-)
    Α, θα μπορούσα να γράψω σύγγραμμα για γέλια και για κλάματα για τα των επαγγελματικών, αλλά προτιμώ να ματζουνεύω..

    Το σαπουνάκι που σας άρεσε είναι τριών εβδομάδων το χρυσό μου, δεν του κάνω τίποτα, έχει το σταριλίκι αφ’εαυτού του!
    Να σας πω, έχω τη διαφωνία μου με τη φλούδα, αλλά δεν ξέρω τι θα γινόταν σε διαφορετική περίπτωση. Πέρσι είχα φτιάξει μια μαρμελάδα λεμόνι, χωρίς να ξύσω ή να πετάξω τίποτα, ήθελα να την κάνω μπίτερ..Βγήκε όντως καραμπίτερ, αλλά μετά από ένα χρονικό διάστημα, χάνει σχεδόν όλη την πικράδα, πως γίνεται αυτό δεν ξέρω..
    Θα δώσω τα χαιρετίσματα στη mamman, το λικέρ δεν αξιώθηκα ακόμα να το φτιάξω.
    ΥΓ: περιμένω εναγωνίως συνταγές σαπουνιών σας :)


    Natassa,
    τουλάχιστον σε μένα καραγκαραντί...Α, ναι και από σας περιμένουμε σαπουνοσυνταγές, έχετε αισθανθεί άγρια μου είπε ένα πουλάκι :)

    ΙΖΑ,
    μα τι ωραία εικόνα που ζωγραφίσατε! Μέχρι και το σπίτι πρέπει να είναι το σωστό! Να το φτιάξετε το σαπούνι, θα σας αρέσει.

    σαντιγι,
    σας χρίζω επιτελάρχισσα της επιχείρησης αυτής, σε δεύτερη σκέψη, μήπως να βάζαμε και καμιά πινέζα στο υλικό; (κωδικός: Φιλλι-πινέζα :)
    εύγε γενναία μου!

    Σταυρούλα,
    Τελικά το περγαμόντο και η μουρμούρα είναι αρετές απασών των μαμάδων :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αν μπορούσαν να καλλιεργήσουν ένα δωματιάκι οι ζακυνθινοί που θα μεγάλωνε και θα γινόταν ξενοδοχείο, ευχαρίστως θα το έκαναν. Για εσπεριδοειδή δεν νομίζω. Και να σκεφτείς ότι εδώ ο τόπος παράγει εσπεριδοειδή. Λεμόνια, πορτοκάλια σε πρώτη ζήτηση. Όμως, προτιμούν να ασχολούνται με τον τουρισμό. Μετά παραπονιόμαστε για ανεργία, για εγκατάλειψη της αγροτικής ζωής, που πετάμε τα πορτοκάλια ενώ χρυσοπληρώνουμε τα περγαμόντα κλπ κλπ.
    Μωρε δεν ξέρω μην έχουν σε δεντράκι. Αν έχουμ, σίγουρα θα πάει καλά στην αυλή μου αφού έχω λεμονοπορτόκαλα.

    Αααα...έχω βαζάκι! Ζήτωωωωω! Σμακ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Kική, τώρα με την οικονομική κρίση, πολλά μπορουν να αναθεωρηθούν. Ασε που ο τουρισμός (ο ήπιος λέμε...) δεν αποκλείει τις καλλιέργειες.
    Ναι, θα κάτσει άνετα στην αυλή σου, αυτή δεν είναι κανονική αυλή, είναι η αυλή της Τζέλλλλας Δελαφράγκα :)
    Αφού σκέφτομαι να βάλω και γω στην αυλ....ε...στο...πως να το ονοματίσω τώρα;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Dearest, 3 εβδομάδων είναι το πανέμορφο λοιπόν, ο μισός δρόμος περπατήθηκε σχεδόν,με πιάνει τρελή ανυπομονησία σ' αυτήν την αναμονή και τα βλέπω κάθε δυο και τρεις μήπως έγιναν και δεν μου το είπανε :)))
    Τελικά ο σάβωνας έσφιξε κάλλιστα στις τέσσερις μέρες, που είχα έναν φόβο, κι έρχεται τρέχοντας (σερνόμενος δηλαδήΣ)
    :ο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Χαχαχαχαχα!!! Ε τι να πω;;; Στο χωράφι μου; Το ειπα σεμνά η Τζελλλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Isidora
    πέρσι με επιανε η ανυπομονησία, εφτιαχνα...εφτιαχνα..τον ατελείωτο είχα, τα όμορφα τα έχω χαρισει, κρατησα τα κακομουτσουνα και τα λούζομαι τώρα :)

    Το περιμενουμε το σαβον λέμε, το αργείτε λέμε...

    Τζέλλλλα
    και μοντέστ και τσιφλικού, όλα
    τα' χουτε;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. αργησα κι εχασα το καλυτερο, πιστευω να περισσεψε κανενα κομματι για μενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ο.Κ. τσιφ
    ο κωδικός Φιλι-πινέζα είναι very power, σατανικός θα έλεγα
    είμαι ο ανθρωπός σας
    να τους κάνουμε και πειράματα;
    για το καλό και της επιστήμης μας;
    έχω την εξής περιέργεια...αν τους αλοίψουμε με αιθέρια εσπερ/δών και τους απλώσουμε στον ηλιο θα βγουν εμπριμέ και με βούλες; or what;και θα είναι μόνιμο;αν ναι, θα ψυχαγωγούν τον εργασιακό χώρο και ειδικά εσάς
    τι λέτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. kiki :)

    akamatra
    ίσα που προλάβατε ντίαρ :)

    santigi
    α, μα ναι, είμαι και σατανική, εεεε, με τα σίτρους θα μοσχοβολήσουν κιόλας...ίσως να βρίσκαμε κάτι πιο evil, κάτι σε μπελαντονα ή έτι τοξικότερον, μάτι βατράχου, πόδι νυχτερίδας, τέτοια φυτικά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ο.Κ. τσιφ
    αναλαμβάνω κυλικείο εταιρείας
    εσείς φέρνετε κολατσό σας από σπίτι ως νεοτέρας εντολής
    μήπως να τους ρίχναμε πριν και κανά μπερντάκι; γιατί είμαι και σκοτεινός τύπος και τα κονέ μου στον υπόκοσμο είναι πολύ ισχυρά if you know what i mean!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. καλωσυνάτη σαντιγύ, είστε ο άνθρωπός μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. μια απορία s’il vous plait,
    τον παγωμένο χυμό καρότου τον βάζουμε
    αντί του νερού
    στην φάση που προσθέτουμε και την NaOH, n'est ce pas?

    επίσης, για ότι αφορά τα ΠΟΠ
    επιτρέψτε μου να διαφωνήσω λιγάκι....μην θυμώνετε θα καταλάβετε παρακάτω τι εννοώ.
    Τα ΠΟΠ στην Ελλάδα είναι κάτι σαν τους αγροτικούς συνεταιρισμούς των παραγωγών... να γίνω πιο συγκεκριμένη,
    οι αγροτικοί συν/σμοι υπήρξε μια υπέροχη ιδέα που στην πράξη είναι μια οργάνωση που σε κάθε επίπεδο, νοσεί.
    Και μαζί με τον συν/σμό νοσεί και ο αγρότης.
    Στις μέρες λοιπόν όλα τα ΠΟΠ σχεδόν περνάνε λόγω "διαρθρωσης" της αγροτικής παραγωγής από κάποιο συνεταιρισμό, πρωτο βάθμιο ή δευτεροβάθμίο ή δεν ξέρω και γω τι?...
    Δηλαδή περνάνε στον έλεγχο και την διαχ/ση ανθρώπων ανίκανων και σχετικών μα την μίζα. (όχι αυτή του αυτοκινήτου ....)
    Εφόσον έκαναν στην Κρήτη μια προσπάθεια παραγωγής για περγαμόντα, που αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο στον νομό Χανίων όπου ευδοκιμούν τα οπωροφόρα, θα ήταν "θεμελιώδες" για την επιτυχία του προιόντος να μην ανακατευτούν συν/σμοί παραγωγών ....τέλος πάντων γράφω πολλά και γίνομαι κουραστική αλλά δυστυχώς η κατάσταση έχει ξεφύγει, στον χώρο εμπλέκονται άνθρωποι που μπαίνουν με κριτήρια κομματικά, που δεν έχουν ιδέα επί του αγροτικού, που προσβλέπουν στο δικό τους οικ. οφελος και οι διαπραγματεύσεις τους έχουν να κάνουν στο τι θα εξοικονομήσουν για πάρτη τους και όχι στο να επιτύχουν την καλύτερη τιμή.
    Δυστυχώς γενικεύω την παρατήρηση μου διότι, είναι λίγοι αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται για το προιόν που εκπροσωπούν και σε τέτοιες περιπτώσεις και επειδή κάτι τέτοιοι "χαλάνε την πιάτσα" σε κάποιους άλλους να μην πω τι συμβαίνει ...τελος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Natassa, oui, c'est ca, μόνο που ο χυμός πρέπει να είναι πολυ παγωμενός και το NaOH να προστεθεί σιγά-σιγά.

    Και γιατί να θυμώσω ντίαρ;
    Για την κατάσταση των συνεταιρισμών γνωρίζω, δεν γνώριζα για τα ΠΟΠ που πίστευα πως πιστοποιούνται από την Ε.Ε.

    Αυτό που περιγράφετε παραπάνω, δεν είναι παθογένεια των ΠΟΠ ή και των συνεταιρισμών αλλά η παθογένεια της ελληνικής κοινωνίας και δη της διοίκησης για την οποία και οι πολίτες, πέρα από τους πολιτικούς, έχουμε βάλει το χέρι μας (βαθιά στην τσέπη). Δεν μου κάνει καμμιά εντύπωση.

    Αν επιμένουμε να επιλέγουμε τους διοικούντες με στόχο μια θεσούλα στο δημόσιο ή την κομματική "προστασία" δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. τα ΠΟΠ όντως περνάνε από την ΕΕ αλλά το θέμα είναι ποιοι τα διαχειρίζονται?... ως επί το πλείστον ανίκανοι ή οι ανικανότεροι.... , υπό την έννοια ότι απλά στην ΕΕ αποφασίζουν αν κάτι δικαιούται το ΠΟΠ ή το ΠΓΕ αλλά....αλλά....
    ...έτσι ακριβώς, ο συν/σμός είναι μια μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας ...θα δανειστώ την απόψη του συζύγου, ο οποίος πιστεύει ότι μόνο με την κατάρρευση του κράτους μπορεί κάτι να αλλαξει...χειρότερα ούτως ή αλλιώς δεν γίνεται ...
    την καλησπέρα μου και καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αχ βρε Μαγισσούλα ..θαύματα κάνουν τα χεράκια σας!!


    Επειδή όπως άλλωστε το έχετε αντιληφθεί ,είμαι σίγουρη , μια καταθλιψάρα την περνάω..μήπως να μου φτιάχνατε κανένα μαγικό βότανο ....???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. και για μενα μαγισσουλα μου ενα μαγικο βοτανο στυλ red bull.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. natassa
    αυτή η μονοτονία της ελληνικής μιζέριας με στέλνει..Καλά τα λέει ο σύζυξ.

    ξανθιά
    ..
    το γνωστό βότανο, αυτό των τελευταίων 200 χρόνων το "σηκώνομαι και πάλι από την αρχή"..
    Βέβαια, αποτελεσματικότερο βοτάνι θεωρώ να αφήσεις το θυμό σου να πνίξει αυτόν που τον προκάλεσε. Οχι στις ατελέσφορες ευγένειες.

    μικρή
    κάνε υπομονή, λίγο έμεινε..και πάρε αιθέριο βασιλικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Θὰ πρέπει νὰ περιμένω λίγο καιρὸ γιατὶ μόλις πέρισυ φύτεψα ἓνα δένδρο περγαμόντο στὸν κῆπο καὶ πιστεύω ὃτι τοῦ χρόνου θὰ ἔχω τὰ δικὰ μου ,γιὰ τὸ γλυκὸ τουλάχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καλησπέρα σας!
    Τριγυρίζω εδώ γύρω τις τελευταίες μέρες και πολύ μου αρέσει η γειτονιά σας!
    Απ' όσα βλέπω, witch, είστε άριστη στην τέχνη σας και πολύ υποχρεωτική οικοδέσποινα...
    Επειδή και οι γάτες κάτι ξέρουν από μαγικά φίλτρα, θα ήθελα να σας πω ένα μυστικό που έμαθα γυρίζοντας και μυρίζοντας: Έχετε δίκιο για το ξύσμα του περγαμόντου, δεν πρέπει να πετάγεται. Αφού το συγκεντρώσουμε, το πιέζουμε δυνατά ανάμεσα στις πατούσες μας...ε, συγνώμη...παλάμες στην περίπτωσή σας, συγκεντρώνουμε το υγρό που θα βγει σε ένα ψηλό ποτήρι και το αφήνουμε ήσυχο και ακούνητο. Μέχρι να επεξεργαστούμε τις φλύδες του περγαμόντου, δηλαδή 1-2 24ωρα αργότερα, στην επιφάνεια του ποτηριού θα συγκεντρωθεί το αιθέριο έλαιο του περγαμόντου το οποίο συλλέγουμε προσεχτικά με κουταλάκι και το προσθέτουμε στα τελευταία 2-3 λεπτά του δεσίματος, λίγο πριν, δηλαδή, κατεβάσουμε το γλυκό απ' τη φωτιά. Έτσι παίρνει το άρωμα που του αξίζει και εμείς γουργουρίζουμε ευχαριστημένοι κάθε φορά που το απολαμβάνουμε...Η συνταγή είναι δοκιμασμένη από τη γιαγιά και από τη μαμά-γάτα και σίγουρη, μα τις τρίχες του μουστακιού μου!
    Θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι: Το αιθέριο έλαιο που προκύπτει έτσι θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε αντί αυτού του εμπορίου για να αρωματίσουμε π.χ. το ωραίο σαπουνάκι που φτιάχνετε; Επίσης, θα μπορούσαμε ομοίως να πάρουμε αιθέριο έλαιο από άλλα εσπεριδοειδή προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στα καλλυντικά;
    Τέλος, θα κάνετε φέτος κάποιο bazar με τα προϊόντα σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. κεραμιδόγατα,

    bien venue et merci bcp pour les compliments.

    Alors, αυτό που θελήσατε να μοιραστείτε μαζί μας είναι εκπληκτικό και πολύ μας υποχρεώνετε.

    Εννοείται πως το αιθέριο που προκύπτει, έχει και καλλυντική ή αρωματική χρήση.

    Ναι, τα αιθέρια των εσπεριδοειδών παράγονται από την πίεση της φλούδας, νόμιζα όμως πως μιλάμε για μηχανική πίεση.
    Αλήθεια, μπορούν οι πατούσες να γίνουν εργαλείο συμπίεσης;
    πολύ εντυπωσιάζομαι..

    Σχειτικά με το μπαζαρ, λέω να συμμετάσχω σε αυτό των Δρόμων Ζωής, κυρίως με σαπούνια, γιατί τις μπόμπες πέρσι, από το πιάσε σφίξε, τις θρούλιασαν!

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

την αρωματοάπόψή σας πλιζ :)